FANDOM

Ziąb, dawniej Wielki Ziąb, to kosmita z próbki DNA Nekroziębianina z planety Kylmyys.

Wygląd

W seriach "Obca Potęga"/"Ultimate Alien", Ziąb to kosmita podobny do humanoidalnej ćmy. Ma czarno-niebieski kolor skóry, oraz wielkie niebieskie skrzydła, które potrafi złożyć w kaptur i płaszcz. Na rękach i nogach ma jasno-niebieskie plamy. Na twarzy widnieją wielkie, zielone oczy oraz niebieskie linie na całej głowie. Posiada trzy palce u nóg; dwa z przodu i jeden z tyłu stopy. Symbol Omnitrixa/Ultimatrixa nosi na klatce piersiowej.

W serii "Omniverse", Ziąb jest o wiele bardziej muskularny niż w poprzedniej serii. Ma również większe brwi oraz lekko wysuniętą szczękę. Posiada zielony pas z białym, poziomym pasem, na którym umieszczony jest symbol Omnitrixa.

W serii "Ben 10: Nowa Generacja", Ziąb posiada nieco jaśniejszy schemat kolorów oraz większe skrzydła. Poza tymi drobnymi szczegółami, wygląda identycznie jak w seriach "Obca Potęga" i "Ultimate Alien".

W serii "Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa", Ziąb wygląda podobnie jak w seriach "Obca Potęga" i "Ultimate Alien". Ma jaśniejszy kolor skóry, a jego plamy na kończynach są białe.

W serii "Ben 10: Mistyczne Universum", Ziąb wygląda identycznie jak w serii "Omniverse". Różnicą jest to, że ma większe skrzydła.

W serii "Ben: Show", Ziąb posiada pomarańczową skórę i czerwone skrzydła, a na klatce piersiowej znajduje się symbol Vulmitrixa.

W serii "Ben 10: The Power" i "Ben 10: Kosmiczne Wakacje", Ziąb wygląda identycznie jak w serii Obca Potęga i Ultimate Alien".

Umiejętności

Ziąb posiada zdolność do oddychania zamrażającą parą, która obniża temperaturę wszystkiego wokół, przez co otacza cel w lodzie. Lód w którym zamrożony jest cel, jest wytrzymalszy od zwykłego. Cyrokineza pozwala mu również kontrolować lód, który sam stworzy. Może wygenerować wiązki lodu z rąk, którymi może manipulować do woli.

Ciało Ziąba zawiera zmieniającą gęstość protoplazmę, która pozwala mu stać się niematerialnym.

Dzięki dość dużej sile i wytrzymałości, kosmita jest trudnym przeciwnikiem w walce. Dodatkowo, dzięki swoim wielkim skrzydłom potrafi szybko latać i manewrować między przeszkodami.

Ziąb jest w stanie wytrzymywać w ekstremalnych temperaturach, zarówno w niezwykle niskich jak i wysokich. Kosmita może również oddychać pod wodą oraz potrafi przeżyć w przestrzeni kosmicznej.

Wady

Niematerialność Ziąba jest bezużyteczna wobec przeciwników, którzy również potrafią być nieuchwytni, a także takich, którzy potrafią zniwelować tę umiejętność.

Ziąb wykorzystuje swoją umiejętność niematerialności świadomie, nie odruchowo, dlatego też nie może korzystać ze swojej zdolności, gdy zostanie zaskoczony.

Mroźny oddech Ziąba jest bezużyteczny przeciwko naturalnemu drapieżnikowi Nekroziębian, Psycholeopterranowi.

Skrzydła Ziąba są podatne na elektryczność.

Występy

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Ben 10: Nowa Generacja

Ben 10.000: Nowa Generacja

Ben 10: Mistyczne Universum

Ben 10: The Power

Ben: Show

Ben 10: Kosmiczne Wakacje

Ciekawostki

Galeria

Zobacz też