FANDOM

Zagłada: część 2 to dwudziesty odcinek pierwszego sezonu "Ben 10: Nowa Generacja" i zarazem finał pierwszego sezonu. Został napisany przez użytkownika WindMarine12.

Streszczenie

Vilgax zabija Krylstara, przejmując jego moc. Rozpoczyna destrukcję Ziemi.

Fabuła

W poprzednim odcinku...
Podczas niszczenia błękitnej planety mocą Kamienia Kontelijczyków, Krylstar próbuje odpędzić Bena, starającego się pokrzyżować mu plany. Po spotkaniu z Vilgaxem, Petrosapien zostaje zdradzony przez swojego towarzysza.

Na Oceanie Spokojnym, Gwen, Kevin i Atlanci stoją przed Grobem Króla Kontelijczyków. Wszystkie próby zniszczenia krypty kończą się fiaskiem. Tymczasem Vilgax trzymając Krylstara absorbuje moce Kamienia Kontelijczyków. Krylstar powoli pęka. Wtem Ben pod postacią Gravattacka próbuje zatrzymać Vilgaxa. Następuje wielki wybuch energii, który odpycha Bena. Gdy chłopak otwiera oczy zauważa Vilgaxa otoczonego świecącą poświatą. Spostrzegł, że obok niego unoszą się kryształowe odłamki. Krylstar zginął. Ben każe dziadkowi Maxowi wysłać do niego pustą Bazę powietrzną Hydraulików. Max domyśla się, że Ben chce przygnieść pojazdem Vilgaxa. Niechętnie zgadza się.

Gwen postanawia skontaktować się z Benem podczas gdy Atlanci i Kevin nadal próbują zniszczyć grób. Kuzyn twierdzi, że chyba wie jak "upiec dwie pieczenie na jednym ogniu" i każe jej czekać na jego znak. Gravattack próbuje odwrócić uwagę wroga, który swoją mocą powoli zaczyna niszczyć Ziemię. Odlatuje, a Vilgax za nim. Las nad którym lecieli w jednym momencie zaczął gnić i więdnąć. Ben wykorzystując moce Gravattacka, próbuje spowolnić trochę przeciwnika, tak by Baza powietrzna przybyła na czas. Nad grób Króla Gazzona przybył właśnie ogromny pojazd Hydraulików a wraz z nim cała flota. Wkrótce na miejsce przylatuje Ben i Vilgax. Przeciwnik twierdzi, że nawet z pomocą Bazy powietrznej i całej floty go nie pokonają. Nagle Gravattack gwałtownym ruchem ręki ściąga wszystkie statki w stronę Vilgaxa. Pojazdy mkną z ogromną prędkością by po chwili zniknąć w świetlistym kręgu stworzonym przez wroga. Kevin stwierdza, że to była ich ostatni linia obrony. Ocean nad nimi zaczyna wyparowywać. Vilgax śmieję się i wchłania całą energię Ziemi.

Ben mówi, że mają jeszcze ostatnią szansę - Ben zamieni się w Obcego X i spróbuje powstrzymać Vilgaxa. Wtem zjawia się Profesor Paradox wraz z Azmuthem i mówią, że może dałoby się wyssać energię z wroga i "wrzucić" ją do Kamienia. Azmuth twierdzi, że Iks nie jest tu potrzebny. Ben jednak zmienia formę. Wewnątrz Iksa, Ben po raz kolejny prosi Serenę i Belicusa o pomoc. Za każdym razem słyszy odmowę. Zły chłopak błaga istoty o to by dali mu pełną kontrolę nad Iksem na dosłownie 15 minut. Na zewnątrz, Kevin, Gwen, Hydraulicy i pomocnicy hydarulików grają na czas. Gwen jako Anodytka próbuje unieruchomić Vilgaxa. Paradox zatrzymuje czas i wchodzi do głowy Iksa. Po chwili rozbłyskuje zielone światło i Paradox stoi wraz z Iksem na platformie. Iks twierdzi, że debatowali godzinę lub więcej. Paradox tłumaczy mu, że zatrzymał czas tak by Ben mógł spokojnie debatować. Vilgax ciska Gwen w Kevina. Nagle para zauważa, że Iks podlatuje do przeciwnika i strzela w niego promieniem. Starcie nadal trwa. Walka jest wyrównana. Oboje mogą zmienić rzeczywistość na swoją korzyść. Dodatkowo Iksa wspierają Hydraulicy. Vilgax chwyta obcego, jednak ten szybko się uwalnia. Nagle Ben transformuje się w swoją ludzką formę. Vilgax myśląc, że wygrał chce zadać ostateczny cios Benowi, niszcząc jego rodzinę i bliskich a potem jego samego. Wtem biały dysk energetyczny przyczepiony przez Iksa do pleców Vilgaxa, rozbłyska i przenosi moce Kontelijczyków do Kamienia, który pod wpływem tak ogromnej ilości mocy ulega samo destrukcji.

Ziemia powoli wraca do normy. Vilgax wpada do Oceanu ale szybko zostaje wyciągnięty przez Gwen. Max i Hydraulicy aresztują Psyphona i Vilgaxa. Do Bena podbiega Julia i go całuje. Max mówi Drużynie, że trwają prace nad specjalnym więzieniem zbudowanym tylko dla Vilgaxa. Przeciwnik słysząc o więzieniu dyskretnie się uśmiecha. Załoga postanawia uczcić zwycięstwo idąc na koktajle.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Wrogowie

Kosmici