FANDOM

Zębal to kosmita z próbki DNA Piscciss Volanna z planety Piscciss.

Wygląd

W serii "Ben 10", Zębal jest obcym, który łączy w swoim wyglądzie cechy różnych ziemskich organizmów wodnych, takich jak aligatory, żabnice, węgorze i rekiny.

Posiada ludzką posturę ciała i jasnozieloną skórę, pokrytą łuskami. Jego dłonie uzbrojone są w jasnożółte pazury, a między nimi rozpięta jest błona pławna, podobnie jak między dwoma palcami u stóp. Na łokciach i na grzbiecie znajdują się zielone płetwy. Na rybiej twarzy znajdują się małe, okrągłe oczy i paszcza wypełniona ostrymi kłami. Na czubku głowy znajduje się fosforyzujące światło. Na szyi widoczne są skrzela. Ma czarny, pokryty zielonymi liniami ogon podobny do szaty, który może przetransformować w długi ogon zakończony płetwami. Symbol Omnitrixa znajduje się na czarnej łacie, po lewej stronie klatki piersiowej.

W serii "Ultimate Alien", twarz Zębala przypomina twarz suma, ze względu na zielone usta i dwa długie wąsy wyrastające z każdego policzka. Jego kły są schowane w paszczy. Oczy Zębala zmieniły formę i posiadają teraz szare brwi i źrenice. Na jego klatce piersiowej znajduje się pancerz w jaśniejszym odcieniu, niż szary kolor skóry. Ogon kosmity jest szary i pokryty trójkątnymi liniami. Symbol Ultiamtrixa umieszczony jest na piersi.

W "Omniverse", Zębal nabrał nieco muskulatury. Jego kły z powrotem wystają za szczękę. Płetwy na grzbiecie i na ramionach są większe, a jego pazury są teraz czarne. Na klatce piersiowej i przedramionach znajduje się czarny pancerz. Ogon kosmity jest dłuższy i ponownie posiada czarny kolor z zielonymi liniami. Symbol Omnitrixa umieszczony jest na zielono-białym pasie w talii.

W serii "Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa", Zębal wygląda jak w serii "Omniverse". Różnicą jest to, że nie posiada zielono-białego pasa.

W serii "Ben 10: The Power", Zębal wygląda identycznie jak w serii "Omniverse ".

Umiejętności

Zębal posiada zwiększoną siłę, dzięki której może podnieść obiekt cięższy niż jego własne ciało. Cechuje go również niezwykła wytrzymałość, która umożliwia mu wytrzymywanie w wysokim ciśnieniu wody, co oznacza, że posiada charakter głębinowego stworzenia, stąd jego puste oczy i świecący wabik na czole, oświetlający ciemne głębiny wód.

Najbardziej zabójczą bronią kosmity są jego duże szczęki wypełnione ostrymi jak brzytwa kłami, dzięki którym z łatwością może przegryźć stal i inne metale.

Zębal posiada charakterystyczną cechę transformacji nóg w rybi ogon i odwrotnie. Kiedy znajduje się na powierzchni, ogon zamienia się w szatę pokrytą zielonymi pasami. Dwa płaty szaty owijają nogi Zębala i łączą się, tworząc ogon.

Dzięki szczekom i możliwości szerokiego ich otwarcia, kosmita jest w stanie przenosić wiele przedmiotów w ustach.

Wady

Największą wadą Zębala jest jego zapotrzebowanie na wodę i niezdolność do pobytu poza nią w długim okresie czasu. Brak kontaktu z cieczą doprowadza do odwodnienia jego organizmu. Jednak z wiekiem, jego potrzeba przebywania w wodzie maleje.

Występy

Ben 10: Nowa Generacja

Azmuth 10

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Ben 10: The Power

Ciekawostki

Galeria

Zobacz też