FANDOM

Wymazanie to dziesiąty odcinek serii "Ben 10.000: Nowa Generacja" i finał pierwszego sezonu serii. Został napisany przez użytkownika WindMarine12

Streszczenie

Ambasador, Leydi oraz Deau, czyli pozostałości po delegacji Krenthów, rozpoczynają plan awaryjny, wedle którego zniszczą dowody na pogwałcenie traktatu podpisanego z Wielką Radą Międzygalaktyczną.

Fabuła

W poprzednim odcinku...
Ben 10.000 oraz jego drużyna i sojusznicy zjawiają się incognito na "Krenthańskim szczycie", na którym Ambasador zdaje raport swoim przełożonym. Podczas obrady na jaw wychodzą wszystkie tajemnice Krenthów. Bohaterowie chcą wykorzystać zdobyte informacje do pokonania najeźdźców, jednak ci mają w zanadrzu jeszcze jednego asa w rękawie.

Ben, Gwendolyn, Kevin, Julia i pozostali bohaterowie, którym udało się rozbić ziemską delegację Krenthów, wracają do miejsca, gdzie powinna znajdować się Wieża Herosów. Okazuje się, że rezydencja została zniszczona i zostały z niej jedynie szczątki. Jednak fakt, iż siedziba jest zniszczona, nie przeszkodził Tennysonowi w wygłoszeniu przemowy zagrzewającej zebranych herosów do walki z pozostałymi najeźdźcami. Mężczyzna rozpoczął odprawę, podczas której zaczął rozdzielać poszczególnym szwadronom zadania. Grupa Gamma, czyli Tual, Link, Nergia, Scott i Jake zostają przydzieleni do misji przekazania nagranego na szczycie materiału mediom i jak najszybszego rozpowszechnienia go. Oddział Beta, złożony z "byłych" Pomocników Hydraulików oraz Kai Green musi skontaktować się z Wielką Radą Międzygalaktyczną i wyjaśnić jej sytuację na Ziemi oraz poprosić o natychmiastowe wsparcie dla planety i porwanych z niej Hydraulików. Natomiast sam Ben, jego ekipa, Blaze oraz Rook - oddział Alfa - zostaje wysłany na bój przeciwko pozostałym z Krenthom.

Tymczasem w statku Krenthów, Leydi informuje zniecierpliwionego Ambasadora, że Futhork i reszta Rady wysłała niewielką flotę, która bezpiecznie odeskortuje ich do "Statku Matki". Ambasador uspokoił się i odparł, że mogą zaczynać plan "Phi Cron". Leydi i Deau aktywują ogromną antenę znajdującą się na grzbiecie pozostawionego w East River sztandarowego statku delegacji, która z kolei uruchamia grupę satelitów. Satelity zamykają całą Ziemię z pomarańczowej kopule, przyspieszającej efekt cieplarniany, tym samym podnosząc temperaturę na planecie. Fala gorąca zalewa świat. Ben i jego ekipa zauważają, że Ambasador nie próżnował przez cały czas pobytu na błękitnej planecie. Żar co raz szybciej osłabiał ludzi, w tym herosów. Wtem Ambasador włamał się do wszystkich odbiorników radiowych, telewizyjnych i innych przekaźników, by ogłosić coś umierającemu światu. Krenth tłumaczy co się dzieje i wyjawia, że posiada technologię zdolną do walki z globalnym ociepleniem. Ambasador wyłącza satelity, mówiąc, że to był tylko pokaz tego co może się stać. Twierdzi, że może uratować Ziemię i stać się kimś, kto da ludzkości "największy dar... przyszłość". Jednak oczekuje w zamian pełnej kontroli i posłuszeństwa. Ciepło zanika. Bohaterowie, niektórzy leżący ze zmęczenia i przegrzania, postanawiają jak najszybciej działać.

Później w trakcie międzynarodowego spotkania największych umysłów Ziemi, światowi liderzy spotykają się, aby omówić ofertę Ambasadora. Na obradzie pojawia się Gwendolyn i Kevin, którzy próbują przekonać przywódców, że nie można negocjować ze złoczyńcom posiadającym uzbrojoną armadę statków kosmicznych gotowych do działania. Nagle daje się słyszeć głos, który twierdzi, że "Ambasador Krenthów nas ocali". Kevin próbuje wytłumaczyć, że to kłamstwo, gdy na salę wchodzi Deau z grupką żołnierzy. Kevin absorbuje kawałek metalu i okrywa swoje ciało materiałem, dając znak, że jest gotowy do pojedynku. Jednak Krenth nie wykazuje zainteresowania bezmyślną sieczką z herosem. Za bohaterami włącza się ogromny ekran, na którym Ambasador pokazuje publiczności, że aktywuje tryb satelitów, który blokuje szkodliwe promieniowanie UV przed Słońcem, by wzmocnić poparcie jego oferty.

Niewielki statek Hydraulików opuścił właśnie orbitę Ziemi, pozostając niewykrytym przez jednostki Krenthów. Na pokładzie Manny rozkazuje Cooperowi przetransportować ich do najbliższego teleportera, skąd udadzą się do Wielkiej Rady. W międzyczasie Ben i Julia w Statku przylatują na stację kosmiczną na orbicie planety. Ben zamienia się w Gravattacka i mówi ukochanej, że najpierw muszą wyłączyć wszystkie satelity, jeśli chcą pokonać Krenthów.

Z powrotem w siedzibie ONZ-u, Ambasador sugeruje światowym przywódcom skierować ich wszystkie wojska i środki na Bena Tennysona, który chce zniweczyć jego plan pomocy ludzkości. Kevin i Gwendolyn za wszelką cenę próbują odwieść liderów od pomysłu Krentha, jednak wszystko wydaje się być z góry zaplanowane i z wielu placówek wojskowych zostają wystrzelone pociski samonaprowadzające. Levin ostrzega Tennysona o zagrożeniu, a Gwen stwierdza, że Ben jako jeden z nielicznych chce pomóc. Wtem na ekranie za bohaterami pojawia się nagranie z Krenthańskiego szczytu. Światowi liderzy i zgromadzone najtęższe umysły globu obserwują materiał z niedowierzaniem. Gwendolyn cieszy się, że Gamma wykonała zadanie na czas. Wściekły Deau z impetem opuszcza budynek niszcząc strop. Prezydent Stanów Zjednoczonych kontaktuje się z generałem placówki, która wystrzeliła pociski w kierunku Bena, jednak okazuje się, że nie da się nic zrobić.

Gravattack zauważa nadlatujące rakiety i ostrzega Julię, która w porę scala się ze Statkiem i niszczy obiekty. Nadchodzą kolejne pociski, które Ben w postaci kosmity szybko rozbija. Korzysta z mocy Gravattacka i ukierunkowuje tor lotu kolejnych trzech rakiet, tak, by trafiły w satelity Ambasadora. Widzący całe zajście Krenth wścieka się i rozkazuje przybyłej armadzie zająć się szkodnikami. On sam uaktywnia pozostałe orbitery i zaczyna wysyłać w stronę Ziemi niebezpieczną częstotliwość, która w mgnieniu oka zaczyna spalać osłonecznioną połowę globu. Kevin i Gwen próbują znaleźć schronienie dla ludzi, jednak całe miasto pogrąża się w niezwykle nasyconym promieniu słonecznym, który zalewa miasto płomieniami. Levin chwyta swoją dziewczynę za ręce i spogląda jej w oczy. Mówi jej, że Anodytka może spróbować wytworzyć barierę ochronną, która odetnie dopływ promieni. Gwendolyn waha się, ale widząc, że jej ukochany i inni ludzie zaczynają słabnąć i mdleć koncentruje swoją energię i wytwarza kolosalną kopułę z many, którą okrywa cały Nowy Jork.

Ben dostrzega, że nadlatuje wsparcie w postaci oddziału Gamma oraz Blaze'a i Rooka. Herosi szybko wplątują się w trwającą kosmiczną strzelaninę, której losy zaważą o przyszłości ludzi i Ziemi. Statek oddziału Gamma zestrzeliwuje kilka wrogim jednostek, które zaczynają intensywnie płonąć, gdy opadają w sferę zamkniętą przez orbitery. Ben zamienia się w Zadymiarza i przelatuje wokół bariery, wchłaniając dym unoszący się nad zestrzelonymi statkami. Następnie zestrzeliwuje kolejne jednostki Krenthów, jednocześnie spalając najbliższego satelitę. Tennyson rozkazuje swojej drużynie stworzyć dla niego dywersję, tak, by on mógł dostać się do Ambasadora i zakończyć batalię. Do akcji wkracza Blaze i Rook, którzy przyciągają uwagę najcięższych statków, które chroniły statek Ambasadora. Zadymiarz niezauważony podleciał do śluzy i przecisnął się przez nią w formie dymu. W statku Ben szybko zauważył szyb wentylacyjny, którym udał się prosto do rozległego kokpitu. Zaatakował Ambasadora z zaskoczenia, ale gdy go powalił do pomieszczenia wpadła grupa wojowników. Zadymiarz szybko zareagował i zamienił się w masywną chmurę dymu, która wypełniła pomieszczenie. W zamieszaniu, kosmita materializował swoje pięści i nokautował zdezorientowanych przeciwników. Zauważył, że Ambasador próbuje wezwać kolejny oddział strażników, dlatego otoczył jego głowę, zatruwając go dymem, jednak nie uszkodził jego płuc oraz innych narządów ze względu na bardzo krótką chwilę całej akcji.

Oszołomiony Ambasador zaczyna się krztusić i kaszleć. Ben transformuje się w Cyfrowca i przygważdża Krentha do ściany małymi cyfrowymi ostrzami. Kosmita zaczął grozić wrogowi, próbując jednocześnie wymusić zatrzymanie satelitów. Nagle w statek uderza inny, większy statek bojowy. Przez kokpit Ben dostrzega, że to statek Hydraulików. W rzeczy samej - ziemscy Hydraulicy wracają ze wsparciem. Przybyła flota Hydraulików zwiększyła szanse na wygraną bohaterów. Jednak uszkodzony statek Ambasadora zaczyna spadać na Ziemię. Ben szybko zamienia się w Chuderlaka, a potem w Bicepsa i zabiera Ambasadora. Zaczyna biec w stronę śluzy, ale na jego drodze stają strażnicy. Zmieniając formę ponownie na Zadymiarza, a potem znów w Bicepsa, zwinnie wymija przeciwników i wydostaje się ze statku, tuż przed wejściem w barierę satelitów. Dryfujący w próżni, zostają dostrzeżeni przez Julię, która szybko przenosi ich na transportowiec Hydraulików. Na pokładzie Ben spotyka dziadka Maxa i resztę międzygalaktycznych policjantów, którzy opuścili planetę z powodu najeźdźców. Specjalista Tennyson rozkazuje skutemu Ambasadorowi wygłosić komunikat kończący bitwę. Początkowo Krenth nie chciał współpracować, ale Ben pod wpływem agresji celowo wybił mu rękę z barku. Krzyczący z bólu kosmita desperacko ogłosił każdej jednostce, że Krenthowie przegrali - koniec wojny.

Wkrótce po bitwie, Ambasador wyłączył antenę w statku na dnie East River, co dezaktywowało resztę satelitów. Temperatura na Ziemi ustabilizowała się, jednak koszt jaki poniosła planeta był ogromny - wiele miast spłonęło w żarze.

Media na całym świecie donoszą, że dzięki brawurze i heroizmowi Bena Tennysona oraz jego drużyny bohaterów, Ziemia stała się pierwszą planetą, która odparła najazd potężnych najeźdźców, Krenthów, którzy do podbojów wykorzystywali urządzenia kontrolujące umysły. Społeczność przejrzała na oczy i zauważyła, że obecność Hydraulików jest niezbędna dla błękitnej planety, a Krenthowie, którzy obiecywali wiele, próbowali zamienić ich w bezmyślnych podwładnych.

Hydraulicy eskortują Krenthów na proces przed Wielką Radą Międzygalaktyczną, co dopełnia triumfu Bena, który w podzięce za ocalenie planety zyskał od światowych przywódców najnowszą stację kosmiczną, z której uczynił nową siedzibę - Bastion. Kiedy wszyscy herosi zebrali się w stacji, by świętować zwycięstwo, Ben odłączył się od przyjaciół i stanął przy masywnym oknie i zaczął podziwiać bezkresną przestrzeń. Po raz pierwszy widział ją tak spokojną, niezakłóconą przez żadne pociski, czy statki kosmiczne. Poczuł czyjś dotyk. Julia objęła go i wtulając się w niego pogratulowała mu odniesionego zwycięstwa. Mężczyzna stwierdził, że nie dokonałby niczego bez niej. Para całuje się. Julia pyta chłopaka, czy dołączy do reszty w zabawie. Ben odparł, że za chwilę przyjdzie, a gdy dziewczyna odeszła, przed bohaterem pojawił się niebieski portal, z którego wyłoniła się sylwetka profesora Paradoxa i nastoletniego chłopca.

Najważniejsze wydarzenia

  • Ambasador i reszta Krenthów z ziemskiej delegacji aktywują gigantyczną antenę, która uruchamia wiele satelitów wokół orbity Ziemi, co przyspiesza działanie efektu cieplarnianego i ogrzewa cały świat.
  • Benowi udaje się schwytać Ambasadora, który pod wpływem zastraszania oficjalnie kończył najazd na Ziemię.
  • Ziemski oddział Hydraulików powraca na błękitną planetę.
  • Ludzkość daje w podzięce za uratowanie planety drużynie Tennysona najnowszą stację kosmiczną - Bastion, który pełni rolę nowej siedziby.

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Cytaty

  • Ambasador - Do ludzi z Ameryki Północnej i Południowej, każdego podróżnika na Arktyce i Antarktyce... w skrócie, do każdego kto staje w obliczu Słońca. Dzień dobry. Jestem Ambasadorem Krenthów. Dzisiaj wszyscy macie ze sobą coś wspólnego... wszyscy umieracie. Cóż, żeby być uczciwym, umieramy cały czas, prawda? Tylko niektórzy szybciej niż inni. Kiedy czujesz, że śmierć nadchodzi, odnajdujesz ją w sobie i jesteś w stanie poddać się wielu ustępstwom. Więc pozwólcie mi zadać wam pytanie... na co przyzwolicie, aby to zatrzymać? Proszę zachowajcie spokój. Wszystko będzie w porządku. To, moi przyjaciele, był kij. A teraz nadchodzi marchew. To czego właśnie doświadczyliście to smak przyszłego świata. Niezrodzony z wszelkich złych machinacji, lecz z tego co zrobicie. Moje orbitery przyspieszyły efekt globalnego ocieplenia. To świat, który zostawiacie dla swoich pra, pra, pra, prawnuków... chyba, że mnie posłuchacie! Z waszą pomocą moje orbitery mogą się pomnożyć, a ich efekt odwrócić się. Jestem genialną istotą z okropną przeszłością, która marzy, by być zapamiętana jako ktoś, kto ochronił Ziemię na zawsze. Kto ochronił was i wasze dzieci przed jakąkolwiek krzywdą. To wszystko czego pragnę, moi przyjaciele. To i nic więcej. Błagam was, pozwólcie mi dać największy dar ze wszystkich - przyszłość.

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki