FANDOM

Logo Ben 10 UVC.png Ten artykuł odnosi się do ciągu serii Ben 10 Universe Continued!
Linki pokrewne:
Listy odcinkówListy kosmitówGalerieLista wymiarów
Uwaga.png Ten artykuł jest nieukończony lub jest jedynie zalążkiem artykułu!
Spoiler alert.png Ten artykuł zawiera spoilery!
Poprzedni odcinek:
Brak
Wielka walka
The Big Battle
Następny odcinek:
Brak
TitleCard OVC ES01.png
Numer odcinka w sezonie: Brak
Numer odcinka w serii: Brak
Numer sezonu: Brak
Kod produkcyjny: OVCES01
Seria: Ben 10: Omniverse Continuation
Twórca: Lukisiak

Wielka walka to nadchodzacy odcinek specjalny "Ben 10: Omniverse Continuation", którego premiera planowana jest na 5 lutego 2016 roku.

Streszczenie

Dziadek Max zabiera wnuki i ich przyjaciół na wycieczkę z okazji rozpoczynających się kolejnych wakacji w życiu Bena. Cyber Duch, Vilgax i Doktor Viktor przybywają na Ziemię. Młody chłopiec musi podjąć ważną decyzje, która tyczy się bezpieczeństwa jego bliskich. 

Fabuła

Spoiler alert.png Sekcja zawiera spoilery, dotyczące przyszłych wydarzeń!
Czytasz na własną odpowiedzialność.

Akt 1

Odcinek rozpoczyna sie dzienną porą w Bellwoodzkim parku. Ben jako Szybcior, Gwen jako szczęściara i ich dziadek w kosmicznym uzbrojeniu wzmagają się z Doktorem Animo i jego nowym hybrydowym mutantem ośmiornicy i kota. Ben w formie Kincelerana szybko biegając próbuje uniknąć ciosów wielkich macek mutanta, gdy tymczasem Gwen osłania Maxa od pocisków z miotacza Anima, gdy ten próbuje swoim działem postrzelić szaleńca. Ben transformuje się w Diamentogłowego i łapiąc jedną z macek mutanta miota nim o ziemie. Max strzela w doktora Animo, a ten spada z gałęzi drzewa na którą przeskoczył z głowy mutanta. Diamentogłowy podrzuca mutację wysoko ku górze, po czym zmienia się w Upchucka i łapie ją swoimi językami i połyka, wypluwając ją prosto przed konwój hydraulików, którzy właśnie dotarli na miejsce.

Obok parku zatrzymuje się autobus, gdy tylko zauważa go Animo szybko ucieka do niego tylnymi drzwiami, przednimi zaś wychodzi z niego Kai i Edwin, Upchuck otwiera oczy i usta ze zdumienia i rumieniąc się próbuje wypowiedzieć imię dziewczyny, gdy za nim Szczęściara machając wita Edwina, który pierwszy raz przyjechał do Bellwood.

Przed domem Tennysonów, Ben przedstawia Kai i Edwina swoim osiedlowym przyjaciołom- Jonsey’owi, Cooperowi i Lucy. Gwen pomaga Maxowi z walizkami przy Gruchocie, wypytując dziadka dokąd zamierza ich wszystkich zabrać, ten jednak cały czas utrzymuje to jako niespodzianka. Przed domem Bena, chodnikiem, przechodzą J.T. i Cash. Stary kolega Bena macha mu ręką, na co Ben odmachuje z uśmiechem, jednak Cash trąca chłopaka łokciem, na co J.T. traci uśmiech na twarzy, spuszcza głowę i idzie dalej słysząc z ust Murreya „Przestań zadawać się z tymi tępakami!”. Max widząc to, kiwie głową, a Ben wybrawszy obcego na tarczy Omnitrixa, wyciąga ręke by zmienić się w Szybciora, jednak Gwen krytykuje to i zabrania chłopakowi transformacji dla tak błahego celu, jakim jest kolejny żart na Cashu. Chłopak dezaktywuje tarczę Omnitrixa i wzrusza ramionami.

Nieco później Max wychodzi z kampera i woła wszystkie dzieci, te wbiegają na pokład Gruchota, Max pochodzi do rodziców Bena i zapewnia bezpieczeństwo ich pociech, po czym wsiada do pojazdu i wyrusza z dzieciarnią na niespadziankową wycieczkę. Sandra i Carl machają odjeżdżającym dzieciakom, a u ich stóp widnieje leżący pies Bena. Gdy kamper wyjeżdża z osiedla para Tennysonów wraca do domu, nieznaczną chwilę później przed drzwiami zjawia się tajemnicza, potężna postać i rozbrzmiewa dzwonek do drzwi. Carl otwiera je. Przed drzwiwami stoi Viktor w dosyć ludzkiej postaci. Wita się z ojcem Bena i przedstawia jako Pan Viktor, po czym podaje mu rękę na przywitanie, gdy Carl podaje nieznajomemu gościowi dłoń zostaje porażony prądem i upada na ziemię. Viktor zarzuca mężczyznę za ramię, niczym worek. Zaniepokojona odgłosami Sandra, pyta się z kuchni, co się stało. Z przed pokoju wyłania się postać Viktora, która wita „panią Tennysonową” i poraziwszy ją elektrycznością łapie ją efektowanie, by ta nie upadła na Ziemię. Rozbrzmiewa śmiech Viktora.

W Kamperze z kolei jest dosyć wesoło i głośno, Ben w postaci paru Klonów, Cooper, Kai, Edwin, Jonsey i Lucy śpiewają piosenki i się śmieją. Na przednim siedzieniu siedzi Gwen, próbująca czytać książkę, lecz zdenerwowana hałasem robionym przez resztę postanawia sobie to darować i wyrzuciwszy lekturę na półkę przed sobą, pyta się dziadka czy jeszcze daleko. Max z uśmiechem odpowiada wnuczce, że już niedługo. Zachodzi słońce, a Max z dziećmi dojeżdżają na miejsce. Max wysiada pierwszy i wita resztę w parku Yellowstone określając je miejscem, w którym Ben rok temu znalazł Omnitrix i stał się kosmicznym herosem.

Wszyscy siedzą wokół ogniska na kamieniach, ławeczkach z drewnianych kłód i rozmawiają piekąc pianki. Gdy rozmowy cichną, Max mówi Gwen by ta zaproponowała jakąś zabawę reszcie towarzystwa, iż ten musi porozmawiać na osobności z Benem w Gruchocie. Chłopak słysząc to cieszy, się na myśl, że dostanie prezent. Gwen proponuje zabawę w chowanego, przy czym wszyscy są za. Lucy pierwsza wykrzykuje, że Kai szuka, po czym wszyscy rozbiegają się w lesie. Kai chcąc nie chcąc musi być szukającą, po czym zaczyna odliczać wpatrując się w ognisko. Max zabiera Bena do kampera. Tam chłopak pełen ekscytacji pyta się dziadka „Co za prezent??”, na co ten poważnie mówiąc, odpowiada, że żaden. Usiada z chłopakiem przy stoliku i zaczyna z wnukiem poważną rozmowę. Proponuje, mianowicie chłopcu, by pozbył się Omnitrixa. Ben reaguje na ze zdziwieniem i zaskoczeniem, po czym zaczyna wypytywać dziadka czy to on i dlaczego tak twierdzi. Max prosi chłopca o spokój i zaczyna mu tłumaczyć, by zrobił to dla własnego dobra, jak i dobra bliskich mu osób. Twierdzi, że zbyt wielu przestępców już go zna, widziało i może wiedzieć gdzie są jego rodzice. Ben jest smutny i neguje pomysł dziadka jednak, wie że ten ma rację. Tymczasem wysoko nad lasem pojawia się statek kosmiczny, niewidziany dotąd w czarnych i purpurowych barwach.

W parku przy obozie Kai kończy wyliczać do dwustu odwrócona twarzą w stronę drzewa i wykrzykuje komunikat reszcie, że zaczyna liczyć. Idąc leśną ścieszką jej uwagę przykuwają szeleszczące krzaki, podchodzi do nich i zaczyna ze źdzwiniem wymieniać imiona grających w zabawę. W mroku gęszczy pojawiają się warczący pysk wilkołaka i świecące oczy. Kai wystraszona odskakuje do tyłu po czym pyta czy to Ben, jednak gdy stwór wychodzi przed nią i okazuje się być Kosmicznym Wilkołakiem, Kai dochodzi do wniosku, że to nie Ben. Wilkołak łapie próbującą uciekać dziewczynę łapą z przypiętym pulsatorem elektrycznym i dziewczyna omdlewa. Loboanin łapie Kai i odskakuje w stronę pobliskich krzaków. W innej części parku w tym samym czasie Gwen kłóci się z Cooperem, który nie odstępuje dziewczyny na krok. Młoda Tennysonka zatrzymuje się, zakłada ręce za siebie i z fochem czeka, aż chłopak ją zostawi. Chłopak jednak nie zamierza jej zostawić i odwracając się do niej, również zakłada ręce i informuje, że nie zamierza nigdzie się ruszać. Chwilę później z krzaków wydobywa się szelest. Nagle jednocześnie Gwen i Cooper zaskoczeni wykrzykują dlaczego drugie złapało ją i go za nogę. Spoglądają na nogi obwiązane bandażami wychodzącymi spod krzaków. Gwen przerażona mówi, że domyśla się co to. Jednak nim obydwoje zdołali wyjść z paraliżującego stanu strachu, ukazała im się postać Kosmicznej Mumii, która przyciąga swoje bandaże sprowadzając Gwen i Coopera na ziemię i ciągnąc ich po niej. Po czym wyciąga obydwoje ku górze i dotykając dłoniami z pulsatorami elektrycznymi paraliżuje dwójkę.

Tymczasem w jeszcze innej części tego samego lasu idą razem Jonsey i Lucy słuchający opowiadań Edwina o jego podwodnym hotelu i planów na podwodne miasto. Lucy rozwiązuje się sznurowadło i zatrzymuje się by je zawiązać, gdy obaj chłopcy odchodzą, a ta nadal guzdrze się ze sznurówkami za nią pojawia się dron Vilgaxa przypominający Ektonuryta i urządzeniem przypominającym miotacz paraliżuje dziewczyne doprowadzając do przekształcenia się jej w plamę błota po czym zasysa ją do pojemnika na plecach podpiętego do miotacza. Niebawem Jonsey i Edwin zauważają, że dziewczyna zniknęła. Jonsey uspokaja zaniepokojonego Edwina, że pewnie znowu bawi się w podchody i zaraz zrobi im żart, albo znalazła dobrą kryjówkę, której nie chce z nikim dzielić. Nad głowami chłopaków pojawiają się płaski drony Vilgaxa, które również przypominają „skróką” Ektonurytów i łapią chłopców, paraliżują ich po czym odlatują z nimi ku statkowi, który pojawił się chwilę temu. Na statku Viktor pyta się potężnej postaci jego pana, skąd ten wiedział, że porwania pójdą tak szybko. Ten zaśmiawszy się mówi, że jego czary przewidują niewielkiego kroju proroctwa.

Ciąg dalszy do napisania...

Akt 2

Cyber Duch zostaje pojmany przez strażników międzygwiezdnych i skazany na cierpienie przy Celestiańskiej Gwiedzie, mimo tego uśmiecha się i chichocze, zdziwieni strażnicy pytają się go, co jest tym powodem, po czym wyjawia, że w chwili między przedostatnim, a ostatnim uderzeniem Way Biga, ciałem Vilgaxa w ziemię, Cyber Duch użył swojej Hexaruny, by zatrzymać czas i dokonał paru użytecznych rzeczy. Zregenerował siłę i stan fizyczny, Viktora, Vilgaxa, Kosmicznego Wilkołaka i Kosmicznej Mumii i odesłał ich do różnych miejsc w galaktyce i czasie. Viktora w Ziemskie góry, by pewnego dnia znów przyby mu służyć, Kosmicznego Wilkołaka i Mumię do jego ostatniej wielkiej walki, gdzieś w daleką przyszłość, a Vilgaxa na tron w jego Vilgaxiańskim królestwie, wyczyściwszy mu pierwszę pamięć w razie przyszłego sojuszu. Sam z kolei tłumaczy, że nie mógł uciec z miejsca walki, gdyż w momencie gdy chciał wypowiedzieć zaklęcia skierowane ku sobie Hexaruna pękła i straciła energię potrzebną do zakleć przez co czas został wznowiony, a Cyber Duch stanął sam, wykończony na polu bitwy. Strażnicy spoglądają z żałością na obłąkanego Ektonuryta i zostawiają go samego w jego więziennej celi wypełnionej światłem gwiazdy.

Gruchot dojeżdża do Bellwood, Ben czuwa wciąż nad rodzicami, jednak ci ostatecznie odzyskują przytomność na co chłopiec niezmiernie cieszy się i przytula ich. Ci skołowani pytają się co się stało, a Max z uśmiechem szepcze Gwen, że obejdzie się bez czaru zapomnienia. Ben odprowadza rodziców do domu i wybiega z niego, gdy rodzice zaczynają ze zdenerwowaniem pytać się o zniszczoną podłogę w salonie i nieludzkiej wielkości ślady. Gwen wybiega z pojazdu i krzyczy, że pomoże posprzątać. Edwin, Kai, Lucy, Copper i Jonsey wychodzą z Gruchota, żegnają się z Benem i dziękują Maxowi za wspaniałą wycieczkę, po czym oznajmiają, że robią u Jonsey’a niewielką imprezę. Ben pragnie iść, ale zatrzymuje go Max i pyta się czy dokonał już wyboru, o którym mu mówił wcześniej. Ben oznajmia dziadkowi, że podjął decyzję i chce by ten zabrał go na Galvana, gdzie zostanie ściągnięty jego Omnitrix. Dziadek z dumą patrzy na wnuka i mówi, że to dobra decyzja, po czym oznajmia rodzicom i Gwen, że zabiera Bena do swojego sklepu na dzień. Gwen pyta się czy może jechać z nimi, jednak Max proponuje jej iść na imprezę do Jonsey’a. Gwen rozumie intencje dziadka i idzie z resztą kolegów.

Ben wraz z dziadkiem wylatują Shipperem zza sklepu hydraulicznego Maxa i lecą na Galvana. Tam wita ich Teterax wspominający o wielkim problemie jaki zawitał na Galvanie. Wspomina ciągle rozprzestrzeniające się Xenocyty, jednak Max przerywa mu i prosi by zaprowadził go i Bena do Myśliciela. Azmuth z obawą wita Tennysona w swoim laboratorium jednak domyśla się co sprowadza go tutaj, z poprzednich rozmów z Maxem. Galvanin pyta się z Maxa, czy to w „tej” sprawie przylecieli. Max ze smutkiem przytakuje. Azmuth zabiera Bena do warsztatu poziom niżej i wzywa Myaxx i Xylene, które witają się z chłopakiem i mówi, że to już spory kawał czasu. Azmuth informuje je o zabiegu jaki zamierza przeprowadzić z Omnitrixem, na co asystentki reagują ze zdziwieniem. Max z Tetraxem zza szyby patrzą na smutną dla Bena chwilę. Po niecałej godzinie Ben otrzymuje w kapsule swój zegarek herosa i wraz z Maxem dziękują Azmuthowi i odlatują z Galvana. Tymczasem na innej części tejże planety trwa walka między ośmiornico-podobnymi kreaturami- Xenocytami, a Galvanami.

Bena na Ziemi nie mila wita przed domem Jonsey’a kuzynka, słowami „Co tak długo?!”, na co kuzyn odpowiada jej pokazaniem nadgarstka pozbawionego urządzenia. Gwen źdzwiona pyta się, kto mu zabrał Omnitrix, na co odpowiada jej, że sam dobrowolnie, z pomocą Azmutha i za namową dziadka. Gwen przytula chłopaka i proponuje by Ben dołączył się do zabawy, jednak ten mówi by kuznka pozdrowiła wszystkich, ale sam nie ma nastroju na zabawę, po czym wraca do Gruchota i odjeżdża z dziadkiem.

W Gruchocie Max widzi smutną minę Bena, która powoduje w nim uczucie nostalgii. Postanawia dać chłopakowi kapsułe z Omnitrixem i stawia mu warunek, by użył go w razie ostateczności, gdy uzna stan za wyjątkowo tragiczny. Wysadza chłopaka przed jego domem, sam nie wysiada tylko odjeżdża dalej. Ben jest zimno powitany w domu przez rodziców, którzy nieświadomi ostatnich przeżyć syna, komentują brak jego śmiesznej bransolety na ręce. Chłopak pogrążony w smutku zamyka się w pokoju i odkłada zegarek do szafy.

Max zatrzymuje się przy swoim sklepie i dzwoni do kogoś z pytaniem „Czy wiadomo już coś o nadchodzącej inwazji?”, w odpowiedzi słyszy „Na szczęście Aldabranie chyba ominą Układ Słoneczny.”, Max oddycha z ulgą. Na Galvanie, Khorosie i Leppidopterze mieszkańcy wzmagają się z Xenocytami, które powoli zamieniają mieszkańców w posłuszne sługi przywódców nadlatujących nad tymi planetami wielkich krążowników. W jednym z statków nieznana istota wyciągnąwszy dłoń na monitor, mówi: „A może by tak… Ziemia?”.

Najważniejsze wydarzenia

  • Kai i Edwin przybywają do Bellwood.
  • Zaczynają się kolejne wakacje dla Bena i Gwen.
  • Max zabiera Bena i przyjaciół na wycieczkę do Parku Yellwostone.
  • Cyber Duch przejmuje władzę nad Vilgaxem i jego sługami.
  • Cyber Duch wraz ze swoim gangiem uprowadzają bliskich Bena.
  • Ben zmienia nazewnictwo Ben Viktora na Frankenszała.
  • Cyber Duch ratuje swój gang i Vilgaxa przenosząc ich w różne zakątki wszechświata i czasu.
  • Ben za pośrednictwem Azmutha ściąga i dezaktywuje Omnitrix.

Debiuty

  • Kai Green i Eddie GrandSmith powracają.
  • Młodsi Sandra, Carl, Azmuth, Tetrax, Myaxx, Xylena, J.T., Cash i pies Bena powracają.
  • Zębal, Fantom, Benmumia, Benwilk i Ben Viktor 11-letniego Bena powracają.
  • Arktiguana 11-letniego Bena debiutuje.
  • Animo przybywa z nowymi mutantami- Kotośmiornicą i Psopająkiem.

Postacie

Postacie drugoplanowe

  • Azmuth
  • Sandra Tennyson (pierwsze ponowne pojawienie młodszej wersji)
  • Carl Tennyson (pierwsze ponowne pojawienie młodszej wersji)
  • Tetrax (pierwsze ponowne pojawienie młodszej wersji)
  • Myaxx (pierwsze ponowne pojawienie młodszej wersji; również w retrospekcji Cyber Ducha)
  • Xylena
  • J.T. (pierwsze ponowne pojawienie młodszej wersji)
  • Cash (pierwsze ponowne pojawienie młodszej wersji)
  • Galvanie
  • Tetramandzi (krótko)
  • Lepidopterranie (krótko)
  • Pies Bena (pierwsze ponowne pojawienie)
  • Nieznany Hydraulik (tylko głos w komunikatorze)

Wrogowie

Wrogowie drugoplanowi 

Kosmici

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki