FANDOM

   Poprzedni odcinek Poprzedni odcinek
Nowy nie zawsze znaczy lepszy
Powrót tego złego
   Następny odcinek

Uwolnić żarłoka to trzydziesty szósty odcinek z serii Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa. Został napisany przez użytkownika Benios912.

Streszczenie

Krax kazał Mattowi uwolnić Petera z więzienia w Bazie Strażników. To zadanie sprawia mu trudność i prawie się ujawnił.

Fabuła

Baza Strażników, noc. Mattech na zewnątrz rozmawia z Kraxem o planie odbicia Petera z więzienia w siedzibie Strażników. Matt mówi Taogowi, że próba uwolnienia Gluttona w nocy jest zbyt ryzykowna. Krax zezłoszczony mówi wprost żeby go uwolnił bo inaczej czeka Technorga śmierć i zakańcza połączenie.

Dzień, baza Strażników. Matt prosi Karla o pozwolenie wejścia do budynku. Tennyson się zgadza, lecz pyta się po co chce tu wejść. Matt odpowiada, że chciał odwiedzić kumpli i trochę pozwiedzać bazę. Technorg wchodzi do budynku i od razu idzie w stronę więzienia znajdującego się na samym dole bazy. Kiedy ma już wchodzić zatrzymują go strażnicy więzienia, których szybko nokautuje i po ich związaniu zamknął ich w najbliższej toalecie. Wszedł do więzienia i zaczął szukać celi z Peterem. Kiedy znalazł celę z Gluttonem zauważył, że Karl idzie w jego stronę. Wykorzystując chwilę, że go jeszcze nie zauważył włożył maskę tożsamości i przybrał formę jednego z pilnujących więzienia strażników. Nastolatek zapytał się go czy wszystko w porządku a ten odpowiedział, że tak. Kiedy młodzieniec się oddalił Matt zdjął maskę. Dzięki pewnemu urządzeniu zdołał wyłączyć energetyczne "kraty", a Łasuch szybko wybiegł. Alarm z więzienia włączył się. Technorg zatrzymał Łasucha mówiąc mu żeby się tak nie śpieszył, po czym włożył maskę tożsamości zmieniając się w jednego ze strażników. Drugą, którą miał przy sobie dał Gluttonowi. Tennyson doszedł do więzienia i zmienił się w Rockmoutha. Łasuch zjadł najbliższą rzecz, która znajdowała się obok niego, a następnie wystrzelił w postaci pocisku energetycznego. Rockmouth spożył wystrzelony pocisk i wypluł w stronę wrogiego kosmity klejącą substancję. Łasuch był w pułapce, a Matt w postaci strażnika ponownie zmienił wygląd, lecz tym razem na Kraxa i zaatakował młodzieńca. Karl wiedząc, że pod postacią Rockmoutha ma małe szanse z tak silnym przeciwnikiem zmienił formę na Szybkołaka. Kiedy wróg chciał zaatakować to Szybkołak wyemitował z buzi soniczny ryk, który powalił przeciwnika na ziemię. Przez ten czas Peter zdążył się wydostać zjadając klejącą substancję Rockmoutha. Skowyt Loboanina zakłócił działanie maski tożsamości, przez co "Krax" zmienił wygląd na oryginalny, czyli Mattecha. Tennyson zmienił swoją formę na człowieka zdziwiony pyta się Matta czemu pod formą Kraxa go atakował. Mett kłamiąc udając zdziwionego mówi, że niczego nie pamięta. Karl mu wieży, lecz jego zaufanie do Technorga się zmniejszyło. Łasuch uciekał, lecz chwilę później przed nim pojawił się Weather Marine, który go zatrzymał kopnięciem. Oszołomiony kosmita dostał chwilowej ślepoty. Marine podniósł go i zaczął iść w stronę więzienia. Po drodze spotkał Karla, który podziękował mu za złapanie Łasucha. Peter ponownie wylądował w celi. Matt tym czasem obmyślał kolejny plan odbicia Gluttona. Technorg skontaktował się z Kraxem w celu zapożyczenia kilku robotów, które zrobią zamieszanie w bazie. Taog zgodził się i wysłał kilka maszyn w stronę budynku. Kiedy roboty doszły na miejsce i zaczęły rozwalać bazę Matt zakradł się do więzienia i ponownie uwolnił Łasucha. Mimo alarmu bohaterowie nie zwracali na niego uwagę, ponieważ zajęci byli walczeniem z robotami Taoga. Karl z formy Ziąba zmienił się w formę na ostateczną i zamroził maszyny. Matt w tym czasie wychodził z bazy z Peterem. Kiedy był przy wyjściu w jego stronę zaczął iść Tennyson. Technorg aby nie zostać przyłapanym zaczął walczyć z Gluttonem. Nastolatek aby mu pomóc zmienił się w Amfibiana i rozciągnąwszy swoje kończyny złapał Petera i poraził go prądem. Matt po kryjomu poprosił Kraxa żeby wkroczył.

Statek Taoga uniusł się nad baza bohaterów. Z pojazdu wyskoczyło dużo robotów a jeden z nich ma za zadanie zabrać Łasucha na statek. Rozpoczęła się bitwa, a Karl wezwał na pomoc swoich sojuszników. Wroga maszyna, która zdołała zabrać Gluttona wraca na statek Kraxa. Bohaterowie tym czasem powoli pokonują roboty, aż w końcu wygrywają walkę. Matt po kryjomu ulatnia się aby odebrać zapłatę od Taoga. Kiedy już znalazł się w jego pojeździe zapytał się o zapłatę. Krax daje mu garść Tajdenitu i odchodzi, lecz Mattech nadal stoi czekając na więcej. Krax pyta się agresywnie po co jeszcze tu stoi. Technorg odpowiada, że prawie się ujawnił i oczekuje podwójnej zapłaty za to. Taog z niechęcią daje mu dodatkową zapłatę i wyrzuca go ze swojego statku. Matt zadowolony spogląda na wypłatę.

Tym czasem Karl i jego drużyna dostają wiadomość, że Albedo zdołał uciec z więzienia.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Neutralni

Wrogowie

Kosmici

Ostateczne formy

Cytaty

(strażnicy więzienia zatrzymują Matta)
  • Mattech - Zobaczcie! Coś co odwróci waszą uwagę!
(strażnicy odwracają się, a Technorg ich nokautuje)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki