FANDOM

Ucieczka to trzydziesty piąty odcinek serii "Ben 10: Nowa Generacja". Został napisany przez użytkownika WindMarine12.

Streszczenie

Zespół wraz z Hydraulikami leci do ekstremalnie niebezpiecznego więzienia, z którego otrzymali dziwny sygnał.

Fabuła

Siedziba hydraulików. Max nadal nie może uwierzyć w to czego dokonywał przez ostatnich kilka tygodni. Siedzi wstrząśnięty informacją, że to on był wtyką, pracującą dla Nikczemnych Tytanów. Jego wnuczka próbuje go pocieszyć, a Ben pyta dlaczego dziadek niczego nie pamiętał. Kevin stwierdza, że Nikczemni mogli wyprać mu umysł, albo pomieszać w jego myślach. Julia stoi z boku wyraźnie czymś zmartwiona. Ben podchodzi do niej i mówi, że tego właśnie chcieli, by ich skłócić i napuścić na siebie. Dziewczyna mówi, że mieli być drużyną, a Tytanom, skłócenie ich przyszło za łatwo. Następuje cisza. Każdy jest pogrążony w swoich myślach.

Później, Gwen kończy terapię z Maxem. Dziewczyna twierdzi, że jeszcze kilka wejść w umysł dziadka i dowie się jak Nikczemni przejęli nad nim kontrolę. Tennyson dziękuje wnuczce za pomoc i odchodzi. Anodytka dołącza do zespołu, który właśnie odebrał sygnał z ekstremalnie niebezpiecznego więzienia. Dostali cynk, że placówka jest atakowana przez kosmicznych piratów. Przed przejęciem miejsca, więzienie bronione jest jedynie przez więzienny system obronny, dlatego strażnicy postanowili wezwać ekipę Bena na pomoc. Ben wciąż ma w głowie przeczucie, że to kolejna pułapka, która ma wyprowadzić drużynę w pole. Jednak, po zobaczeniu koszmarnego nagrania z kamer, Ben postanawia, że za kilka minut wylatują.

Później, w przestrzeni kosmicznej, Gruchot III zbliża się do mostu kosmicznego, który szybko przeniesie ich do galaktyki, w której znajduje się więzienie. Pojazd wlatuje w ogromną obręcz. Wtem znika w nadprzestrzeni. Wewnątrz Gruchota, nadal panuje cisza, która przerywa Ben, próbując zażartować. Nagle statek pojawia się w samym środku walki pomiędzy piratami, a pojazdami obronnymi. Kevin, zdolnie manewruje między pociskami i dostaje się do więzienia. Strażnicy otwierają śluzę, przez którą wchodzą bohaterowie.

Tymczasem w laboratorium na statku Nikczemnych Tytanów, Inspektor 13 przedstawia Vilgaxowi jego nowe, w pełni ukończone dzieło - Techadona wersję 2.0. Prototyp robota, wysłany został na Ziemię, by uratować Aggregora, który w Genewie testował urządzenie do tworzenia czarnych dziur. Vilgax jest dumny ze swojego głównego naukowca. Pyta Inspektora, czy generator czarnych dziur został już zmontowany i czy generatory w Undertown na pewno będą działać jak należy. Inspektor tłumaczy, że maszyny zostały skończone, a uruchomią się zaraz po pierwszym ataku Techadonów. Vilgax uśmiecha się szyderczo i wychodzi z laboratorium. Zapada ciemność, którą przerywa jasny, czerwony blask oczu nowych robotów Inspektora.

W więzieniu galaktycznym, drużyna Bena wraz ze strażnikami placówki, próbują ustalić plan działania. Kevin proponuje sprawdzony sposób, by wkraść się na statek piratów i go wysadzić. Wydawało się, że sprawdzony plan może zadziałać, dlatego każdy zgodził się na jego wykonanie. Do infiltracji pojazdu, wyznaczony został Ben oraz Kevin, a Julia i Gwen, będą odwracać uwagę przestępców. Gdy Julia pyta się, jak chłopcy dostaną się na pokład, Gwen mówi, że użyje zaklęcia teleportacji. Chwilę później, Tennyson i Levin znajdowali się na pokładzie ogromnego frachtowca. Oboje nie wiedzieli jak dostać się do głównego pomieszczenia kontrolnego. Zaczęli iść przed siebie.

Tymczasem Gwen i Julia rozpoczęły już rozpraszanie wroga. W Gruchocie, który scalony został ze Statkiem, pomagają systemowi obrony więzienia odpierać wrogie ataki. Podczas cichego skradania się, Ben niepostrzeżenie włącza alarm, który informuje znajdującego się w głównym pomieszczeniu kapitana. Szef piratów szybko lokalizuje przeciwników i wysyła grupę rabusiów. Gdy fotel kapitana odwraca się, okazuje się, że siedzi na nim Albedo. Bohaterowie chronią się w systemie "podziemnych" przejść. Jednak wkrótce, zostają złapani przez wysłanych strażników.

Ben i Kevin wchodzą do pomieszczenia kontroli, więzieni przez piratów. Rozpoczynają rozmowę z kapitanem. Pytają dlaczego więzienie jest tak ważne. Nie uzyskują odpowiedzi, ale za to słyszą śmiech, który Tennyson szybko rozpoznaje. Schwytanym hydraulikom ukazuje się Albedo. Ben przypomina sobie o zniszczonym Undertown i wszystkich ofiarach. W przypływie gniewu wyrywa się z objęć pirata i rzuca się na Albedo. Zamienia się w Chuderlaka, by szybko "napompować się" w Bicepsa. Zaczyna walczyć z Albedem, który szybko aktywuje swoje urządzenie i zamienia się w Czterorękiego. Podczas zamieszania, Kevin wyrywa się z rąk oszustów i wybiega z sali. Informuje o akcji, Gwen i Julię i mówi, że idzie podłożyć bomby.

Podczas walki, Albedo uszkadza panel sterowania, przez co frachtowiec zaczyna przyspieszać i zaczyna kierować się prosto w więzienie. Ben pochłonięty walką nie zauważa tego. Tymczasem w więzieniu, w którym również panuje wielkie zamieszanie, strażnicy odchodzą od cel więźniów, by pomóc w zwalczeniu najazdu. Nagle w sektorze "R Z 010", pojawia się Psyphon, który podchodzi do panelu sterowania i zaczyna kopiować dziwne pliki. Dane szybko zostają pobrane, więc kosmita wysyła je do nieznanego odbiorcy. Po chwili melduje Vilgaxowi, że "robota w więzieniu" została zakończona. Przywódca Tytanów mówi mu, żeby wracał do siedziby, a gdy Psyphon pyta o Albedo, ten mówi mu, że Galwan da sobie radę.

Nagle Gwen spostrzega, że frachtowiec piratów zmierza z ogromną prędkością w ich kierunku. Odruchowo tworzy ogromną tarczę wokół strażników i Julii. W pojeździe Ben zauważa, że nastąpi zderzenie, dlatego szybko transformuje się w Kulopłota i rusza ratować Kevina. Levin w tym czasie uzbraja ostatnią bombę, ale Ben szybko chwyta go i nie pozwala tym samym na detonację ładunków.

Frachtowiec wbija się w przód więziennej palcówki. Gdy dym i kurz opadają, Gwen, Julia i strażnicy wchodzą do wraku pojazdu. Tam zastają Kulopłota, który zawinięty w kulę ochronił siebie i Kevina. Nagle w tunelu za nimi pojawia się Ostateczny Gigantozaur, który widząc bohaterów, zaczyna uciekać. Ben zamienia się w Szlamfajera i rusza za nim w pogoń. Jednak, kosmita gubi przeciwnika w długich korytarzach więziennych. Szlamfajer wraca do drużyny. Strażnicy dziękują za pomoc, a Ben obiecuje, że wyśle hydraulików do pomocy przy czyszczeniu bałaganu.

Na Ziemi w siedzibie hydraulików, Max siedzi przy głównym komputerze. Nagle na ekranie pojawia się plik "R Z 010". Oczy Maxa zaczynają jarzyć się na biało. Mężczyzna wyłącza komputer i pada nieprzytomny na ziemię. W jego umyśle słychać głos Vilgaxa, który mówi mu, że niedługo wszystko się skończy.

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Używani przez Bena

Używani przez Albedo

Ciekawostki

  • Sektor "R Z 010" w skrócie oznacza "Restricted Zone 010", czyli "Strefa zamknięta 010". Natomiast plik "R Z 010", który odebrał Max jest algorytmem otwierającym przejście do alternatywnego wszechświata - Odwrotnej strefy (ang. Revrse Zone).