FANDOM

U źródeł tajemnicy to dziewiąty odcinek serii "Ben 10.000: Nowa Generacja". Został napisany przez użytkownika WindMarine12

Streszczenie

Drużyna bohaterów działa incognito i zjawia się na obradzie Krenthów, podczas której Ambasador melduje swoim przełożonym o postępach delegacji. Ben wykorzystuje okazję i nagrywa wypowiedź najeźdźców, gdy przyznają się do wszystkich przestępstw, które popełnili na Ziemi.

Fabuła

Mobilne centrum dowodzenia Krenthów ukryte pod powierzchnią rzeki East River, godzina 00:15. W ogromnej sali zapalają się podłużne lampy jarzeniowe. Deau i Leydi wchodzą do pomieszczenia z przeciwnych stron. Spoglądają na siebie i skinięciem głowy deklarują, że reszta uczestników spotkania może wejść do sali. Ambasador wchodzi do pokoju z kilkoma zwiadowcami i wojownikami. Leydi aktywuje holograficzny komputer, którym wpisuje odpowiedni kod i przed Krenthami pojawia się wielki ekran. Kiedy ekran się włączył, oczom Ambasadora, Deau i Leydi ukazała się Krenthańska Rada, która funkcjonowała jako przełożeni ziemskiej delegacji. Ambasador wymienił się pozdrowieniami z Futhrokiem, który tuż po formalnościach rozpoczął szczyt pytaniem o postępy w produkcji Plee-ay i K-Ree.

Krenthański Ambasador odpowiada, że wszystkie punkty ich uniwersalnego planu podboju planet zostały wypełnione, w tym wyprodukowanie Plee-ay oraz uzależnienie od niego większej części mieszkańców podbijanego świata. Wiadomość ta ucieszyła Radę, która zadała kolejne pytanie, tym razem o komplikacje, które mogły powstać podczas pobytu na Ziemi. Futhork wspomniał, że błękitna planeta to dom jednego z największych bohaterów w galaktyce, więc Tennyson na pewno ingerował w ich plany. Deau zabrał głos i poinformował, że początkowo Ben 10.000 i jego drużyna sprawiali problemy, jednak tuż po ich ataku na Krenthańskiego żołnierza, który pod wpływem zmodyfikowanego K-Ree ukrywał się pod postacią sekretarza generalnego ONZ-u, ich reputacja legła w gruzach, a społeczeństwo postanowiło zakończyć współpracę z ziemskim oddziałem Hydraulików.

Jeden z członków Rady zauważa, że wśród członków delegacji brakuje Monkaru - jednego z najlepszych wojowników. Leydi próbuje powiedzieć, że Monkaru został zgładzony przez Deau, ponieważ nie stosował się do jego rozkazów i pozwolił wrogowi wejść na ich statek, ale przywódca delegacji ucisza ją i upomina, że wpierw powinna zapytać o pozwolenie zabrania głosu. Aby wybrnąć ze skomplikowanej i niezręcznej sytuacji, Ambasador i Deau chcą okłamać przełożonych, ale Futhork, wyczuwając to udziela kobiecie głosu. Leydi wyjawia prawdę, która o dziwo nieznacznie wpływa na postawę Rady. Jej członkowie zgadzają się z Deau, który wytłumaczył swój czyn niesubordynacją swojego byłego partnera.

W końcu Ambasador kieruje temat spotkania na temat końcowej fazy - ostatecznego przejęcia Ziemi. Informuje Futhorka i innych członków Rady, że rozpoczęli przeszukiwanie i przechwytywanie potencjalnych kandydatów do zostania zwiadowcami, którzy odpowiedzialni byliby za utrzymywanie prawdy z dala od światła dziennego, tak, by Wielka Rada Międzygalaktyczna lub inne oddziały Hydraulików nie dowiedziały się o planie Krenthów. Nagle do dyskusji dołącza się jeden z żołnierzy, który kwestionuje myśl dowódcy i twierdzi, że Hydraulicy, którzy opuścili Ziemię mogą powiedzieć o tym co się dzieje na planecie innym. Ambasador uspokaja Radę i informuje, że dopilnowali wszystkiego - Hydraulicy, którzy przylecieli odebrać ziemski oddział byli w rzeczywistości wykwalifikowanymi agentami działającymi w ukryciu. Wszyscy zabrani z Ziemi zostali przetransportowani do Krenthańskiej armady, aby nigdy nie wyjawili ich zamiarów.

Ambasador daje dyskretny znak Deau, którym rozkazuje mu uciszyć żołnierza, który nie przestrzegł regulaminu Krenthańskich szczytów i odezwał się bez pozwolenia. Kiedy Krenth podszedł do wartownika, ten odrzekł, że to co tu usłyszał w zupełności mu wystarczy i ku zdziwieniu zebranych przekształca się z powrotem w Przeobrażacza. Ambasador jest zszokowany, ale Kai również demaskuje się wyciągając ostrze, które unosi na wysokość szyi Ambasadora. Kiedy przywódca delegacji pyta z niedowierzaniem, jak to możliwe, ukazuje się Gwendolyn, która tłumaczy, że wystarczyło ich trochę zmylić i wykorzystać "efekty specjalne".

Na scenę wkraczają Honorowi Herosi. Ambasador uspokaja się i gratuluje Benowi jego planu, ale dodaje, że najeźdźcy zawsze mają przygotowany plan awaryjny. Do pomieszczenia wpadają dziesiątki wojowników, którzy otaczają bohaterów. Ben drwi z zagrania Ambasadora mówiąc, że nie powinni ich lekceważyć. Wtem na zawołanie jeden ze strażników unosi się w powietrze i generuje z dłoni miotacz, którym ogłusza Krenthańskich wartowników. Ów postacią okazuje się być Cooper. Kolejni bohaterowie ujawniają się poprzez zdjęcie maski tożsamości z twarzy i porzucenie wyglądu Krenthańskiego żołnierza, co jeszcze bardziej rozwściecza Krenthów.

Rozpoczyna się walka, podczas której Ben pobiera DNA Ambasadora i transformuje się w nowego obcego - Błyska. Manny, Link oraz Scott zaskakują trójkę żołnierzy, których szybko powalają. Helen usuwa zawleczki z granatów dymnych grupy wojowników, umożliwiając Rookowi sprawne pokonanie ich w zasłonie dymnej. Blaze zwalcza kliku Krenthów swoimi mocami i znajomością sztuk walki, a Jake pod wpływem agresji zostaje pokryty pancerzem i staje w szranki z gromadą obcych. W walce bierze udział również Alan, Nergia, Tual oraz Julia scalona ze Statkiem.

Widząc całą sytuację, Ambasador przyznaje punkt Benowi i stwierdza, że nigdy nie doceniał ziemskich bohaterów. Z opresji ratuje go Deau, który chwyta Bena oraz dzierżącą Excalibur Kai i ciska nimi w ścianę. Ambasador, Leydi i Deau uciekają z pomieszczenia i prędko ewakuują się ze statku.

Walka kończy się, a bohaterowie odnoszą zwycięstwo. Pomimo sukcesu, Ben narzeka, mówiąc, że miał nadzieję, że uda im się zakończyć inwazję, ale po ucieczce Ambasadora muszą być wciąż w gotowości. Julia pociesza go i stwierdza, że "dokopał" Krenthom i pokrzyżował ich plany. Ostatecznie Gwendolyn podsumowuje sytuację, informując, że cały szczyt został zarejestrowany, a na podstawie słów samego Krenthańskiego Ambasadora herosi będą mogli oczyścić dobre mienie Hydraulików na Ziemi. Ben wzdycha, sygnalizując, że jest zawiedziony ucieczką najeźdźców. Kevin przypomina mu, że powinien cieszyć się tą chwilą, bo naprawdę zasłużył.

W niewielkim statku, Ambasador burzliwie dyskutuje z Deau i Leydi. W końcu przywódca delegacji postanawia, że, aby uniknąć spotkania z Hydraulikami, których Tennyson sprowadzi po skontaktowaniu się z Wielką Radą i po ukazaniu prawdy ludziom na Ziemi, Krenthowie opuszczą błękitną planetę, ale w celu krycia dowodów ich inwazji - która naruszyła traktat zawarty z Wielką Radą - będą zmuszeni zniszczyć ją w pierwszej kolejności.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Więcej z Fandomu

Losowa wiki