FANDOM

Rozwiąż mi to to trzynasty odcinek pierwszego sezonu "Ben 10: Nowa Generacja". Został napisany przez użytkownika WindMarine12.

Streszczenie

W Undertown pojawia się nowy wróg. Zgadniesz kto to?

Fabuła

Drużyna walczy z Zombozem. Ben jako Pajęczarz przylepia przeciwnika do ściany. Niedługo potem przylatują Hydraulicy i aresztują clowna. Jeden z hydraulików powiadamia drużynę, że w Undertown miało miejsce przestępstwo. Postanawiają to sprawdzić. W Undertown, Ben wraz z Gwen badają miejsce zbrodni. Gwen podejrzewa, że było to zwykłe włamanie do sklepu. Tymczasem Kevin przesłuchuje świadków. Jeden z nich mówi o dziwnym robocie który zagadkowo wypytywał sprzedawcę o różne rzeczy. Ben znajduje dziwne, małe urządzenie. Przypadkowo włącza je i pojawia się hologram z tajemniczą postacią. Postać mówi Benowi, że z momentem gdy podniósł urządzenie rozpoczął grę. Nagle parę budynków dalej następuje wybuch. Kevin i Gwen biegną by to sprawdzić. Ben dostaje od postaci zagadkę: "Jestem zawsze głodny, muszę ciągle być karmiony. Palec którego dotknę, wkrótce będzie czerwony. Czym jestem?".

Nagle chłopak słyszy kolejny huk. Kolejny wybuch. Postać informuje bohatera, że przestanie detonować podłożone w mieście bomby gdy tylko rozwiąże jego zagadkę. Ben jako Raptus szybko biegnie do miejsca drugiego wybuchu, informując o planie tajemniczego osobnika, Gwen i Kevina. Przekazuje partnerom zagadkę. Na miejscu eksplozji Ben zabiera szczątki bomby. Kolejny wybuch. Tym razem przy sklepie Pakmara. Ben szybko udaje się na miejsce. Nagle Gwen mówi, że zna rozwiązanie zagadki: "ogień". Ben wpisuje odpowiedź w urządzenie zabrane z miejsca włamania. Wtem pojawia się kolejny hologram. Postać przedstawia się jako "Enigma". Mówi, że Ben poradził sobie z pierwszą zagadką. Pora na kolejną: "Jeżeli chcesz mnie znaleźć musisz rozwiązać tą zagadkę: Mam jednego orła ale strony dwie. Czym jestem, ktoś wie?". Kevin wtrąca się i mówi, że zagadka jest prosta. Odpowiedź to "moneta" a Enigma na pewno siedzi w banku w Bellwood. Ben każe Kevinowi i Gwen zostać w Undertown w razie gdyby Enigma przyszykował jeszcze jakieś niespodzianki a sam udaje się do banku.

W budynku Ben spotyka dziwnego robota o którym mówił jeden ze świadków napadu na sklep. Przypadkowo zamienia się w Chromatona. Staje do walki. Podczas potyczki, robot zadaje różne zagadki: "Co nie ma ani ciała, kości, ani paznokci ale ma 4 palce i kciuk?", "Nie widzisz mnie. Możesz złapać, nie możesz trzymać. Nie mam gardła ale możesz mnie usłyszeć. Czym jestem?". Ben był za bardzo zajęty walką by odpowiadać na szarady. Gdy Chromaton powala robota, Enigma informuje Bena, że w Undertown zjawiły się właśnie jego roboty które mają za zadanie eksterminacje obcych. Podaje również kolejną zagadkę: "Co należy do Ciebie, ale inni używają tego częściej od Ciebie?". Ben pyta Enigmę dlaczego to robi. Enigma opowiada chłopakowi swoją historię. Jako młodych chłopiec kochał różnego rodzaju łamigłówki i szarady. Był bardzo inteligentny lecz społeczeństwo uznało go za szaleńca i dziwaka. Teraz chce pokazać wszystkich, że nie jest takim jaki za jakiego go uważali.

Tymczasem w Undertown Gwen i Kevin walczą z robotami Enigmy. Gwen zostaje zepchnięta ze swojej platformy z many ale na szczęście ratuje ją Kevin. Wtem jednego z robotów powala Gigantozaur. Podczas pojedynku z robotami, Ben rozwiązuje trzecią zagadkę i podaje odpowiedź Enigmie - "imię". Enigma oskarża Bena o oszustwo. Kevin każe podać miejsce w którym się teraz znajduje. Przeciwnik odpowiada: "A co jeśli mnie już dziś spotkaliście? No może nie wszyscy. Ben, nie pamiętasz mnie?". W tej chwili Ben odmienia się i przypomina sobie o robocie zostawionym w banku. Zamienia się w Jetraya i mówi drużynie, że Enigma jest w banku w Bellwood.

Na miejscu drużyna znajduje tylko wielki, zielony znak zapytania namalowany na ulicy. Głos Enigmy wydobywa się z komunikatorów: "Mój intelekt góruje nad waszymi Ziemianie". W tym momencie na drużynę pada cień. Nad nimi znajduje się właśnie obcy statek. Z pojazdu wyskakuje robot. Głowa robota wysuwa się do góry, i wychodzi z niej Galwan. Kevin dziwi się, że to on jest Enigmą. Enigma z przykrością informuje ekipę, że nie rozwiązali wszystkich jego zagadek dlatego też nie może im się poddać. Wtem Ben podaje treść wszystkich zagadek jakie usłyszał od Enigmy a Gwen i Kevin udzielają na nie poprawnych odpowiedzi. Rozzłoszczony Galwan ponownie oskarża drużynę o oszustwo. Ben tłumaczy mu, że właśnie przegrał swoją grę. Gwen dodaje, że popełnił największy błąd: zostawił odciski palców na szczątkach bomby. Enigma szybko wskakuje do swojego robota i próbuje uciec, ale Kevin szybko go zatrzymuje. Później Enigma trafia do aresztu Hydraulików, krzycząc, że jeszcze się zemści. Ben zadaje mu zagadkę: "Jaki wyrok dostanie dziwny, szalony Galwan który próbował zniszczyć Undertown?". Enigma główkuje nad zagadką i stwierdza, że nawet on sam nie może jej rozwiązać.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Cytaty

  • Ben - Jaki wyrok dostanie dziwny, szalony Galwan który próbował zniszczyć Undertown?

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki