FANDOM

Anthony "Tony" Jones, pseudonim Reptil, to postać pojawiająca się w serii "Ben 10: Nowa Generacja". Stworzony został przez użytkownika WindMarine12.

Wygląd

Tony jest niskim, szczupłym chłopakiem z czarnymi włosami i jasnozielonymi oczami z pionową, gadzią źrenicą. Pod wpływem mutacji, jego skóra pokryta została zielonymi łuskami, nadając mu gadziego wyglądu. Jego twarz również zmieniła nieco kształt. Tony nosi biały kombinezon bez rękawów z czarnymi pasami wokół szyi i na przodzie stroju. Jego dłonie i stopy uzbrojone są w ostre, jasnozielone pazury. Przez mutację zyskał również niezwykle chwytny i długi ogon jaszczurki.

Osobowość

15-letni Tony jest hiperaktywny i nadpobudliwy. Lubi żartować i komentować lekko każdą sytuację w której się znajduje. Odznacza go niecierpliwość, impulsywność i lekkomyślność. Czasami przejawia swoją dziecinną osobowość, na przykład, gdy ktoś wypomina mu jego błędy i karci jego zachowanie, on odpowiada jedynie "zanotowano" lub posługuje się innymi dziecinnymi kwestiami.

Umiejętności

Po mutacji, Reptil zyskał łuski okrywające całe jego ciało. Dzięki nim, jest niezwykle wytrzymały i silny. Nie straszne są mu pociski z karabinów, czy miotaczy laserowych, ani ciosy wrogów. Ma także długi, gadzi ogon, którego może użyć jako ofensywnej broni. Jest zdolny do bicia ogonem z prędkością co najmniej 70 km na godzinę, co powoduje ogromne obrażenia i uszkodzenia przeciwnika.

Jego palce wyposażone zostały w ostre pazury, które są w stanie przeciąć stal. Usta Tony'ego również są wypełnione rzędami ostrych jak brzytwa zębów, służących mu jako niebezpieczna broń.

Tony dysponuje niezwykłą sprawnością fizyczną. Jest zwinny, skoczny i szybki, a jego refleks również został wzmocniony. Łącząc te cechy z jego gadzimi zdolnościami, chłopak staje się niebezpiecznym przeciwnikiem w walce.

Podobnie jak niektóre gady, Reptil może zregenerować utraconą kończynę. Jego zmutowany organizm pozwala mu również szybciej goić rany i choroby.

Wady

Mimo iż został wyszkolony przez Hydraulików na wojownika, który potrafi zwalczyć kilku wrogów, jest bezsilny w starciu z większymi przeciwnikami, którzy mogą go szybko pokonać.

Jego siła i zwinność ulegają zmniejszeniu, gdy jest wystawiony na chłód dłużej niż kilka minut.

Pomijając fakt, że jest nastolatkiem, Tony nadal zachowuje się dziecinnie, co często może być uporczywe i tworzyć komplikacje podczas misji.

Historia

Wczesne życie

Gdy Tony był małym chłopcem uległ niebezpiecznemu wypadkowi podczas wycieczki ze swoimi rodzicami po Meksyku. By ratować jego życie, wstrzyknięto mu serum z jadu Helodermy, jednak jaszczurka była zatruta przez opady atmosferyczne, co wpłynęło na gęstość i działanie jej jadu. Po zaaplikowaniu serum, skóra Tony'ego zaczęła pokrywać się łuskami i wyrósł mu ogon. Dwa miesiące później, rodzice chłopaka zginęli w wypadku samochodowym, tym samym osierocili Tony'ego.

Ben 10: Nowa Generacja

Tony debiutuje w odcinku "Chłopiec-gad", gdzie zaatakował i pokonał doktora Animo w centrum handlowym i pomógł Benowi i Julii w walce z jego mutantami. Reptil przedstawił się Tennysonowi, a gdy ten zapytał o jego nadzwyczajne, gadzie cechy, opowiedział mu historię z jego przeszłości. Ben zaproponował Tony'emu, by razem poszukali zbiegłego z pola walki Anima. Poszukiwania przeniosły się do Undertown, gdzie bohaterów zaatakował zmutowany goryl. Podczas walki, Reptil zauważył, że Julia zniknęła, po czym szybko znalazł wejście do laboratorium doktora. W pomieszczeniu, Animo wykorzystał to, że Reptil jest w połowie gadem, aby kontrolować go i walczyć z Benem. Spod kontroli doktora uwalnia go Julia, która zniszczyła jego maszynę. Po pokonanie Anima i zakończeniu misji, Ben daje Tony'emu odznakę Hydraulika i sugeruje, by dołączył do organizacji.

W odcinku "Nad powierzchnią...", Reptil pojawił się w powietrznej bazie Hydraulików w sali treningowej.

W odcinku "Test", Reptil pojawił się jako symulacja komputerowa w wirtualnym treningu drużyny Bena.

W odcinkach "Zagłada: część 1" i "Zagłada: część 2", Reptil pojawił się wraz z Hydraulikami na polu bitwy między Benem, a Vilgaxem, który posiadał moce Kamienia Kontelijczyków. Drużyna próbowała odciągnąć Vilgaxa od debatującego Obcego X, do czasu, gdy Tennyson zyskał kontrolę nad obcym na minutę.

W odcinku "Sala niebezpieczeństw", Reptil wraz z pomocnikami Hydraulików odwiedził drużynę Bena w ich nowej Wieży Herosów. Jednak rezydencja wykorzystała nową technologię kosmiczną i zmutowała. Pod postacią Sali zaatakowała mieszkańców i gości. Ostatecznie zespół pokonał przeciwnika, dzięki nowej formie Tennysona, Cyfrowcowi.

W odcinkach "Wołanie o pomoc: część 1" i "Wołanie o pomoc: część 2", Repitl oraz reszta pomocników Hydraulików musiała stawić czoła wrogom Bena, którzy chcieli wyeliminować jego sojuszników. Reptil i Connor walczyli z SiedemSiedem i SześćSześć, jednak polegli i zostali przetransportowani do siedziby Nikczemnych Tytanów. Następnie pomagali Tennysonowi pokonać przeciwników, kiedy jego grupa przybyła pokonanym bohaterom na ratunek.

W odcinku "Koniec", Tony oraz reszta bohaterów mieli za zadanie umieścić pluskwy z wirusem Azmutha na Pasożytach, by zapobiec zniszczeniu Ziemi. Chłopak pomyślnie unieszkodliwił oscylator i wrócił do siedziby Hydraulików, gdzie świętował zwycięstwo razem z przyjaciółmi.

Występy

Ben 10: Nowa Generacja

Galeria