FANDOM

Linki pokrewne:
Listy odcinkówListy kosmitówGalerieLista wymiarów
Spoiler alert Ten artykuł zawiera spoilery!
Poprzedni odcinek:
Wielkie przygotowania
Powrót w Anurskie mroki
Return to Anur Darkness
Następny odcinek:
Prosto w oczy
TitleCard OVC S01E02
Numer odcinka w sezonie: 2
Numer odcinka w serii: 2
Numer sezonu: 1
Kod produkcyjny: OVCS01E02
Seria: Ben 10: Omniverse Continuation
Twórca: Lukisiak

Powrót w Anurskie mroki to drugi odcinek serii "Ben 10: Omniverse Continuation", planowany na marzec 2016 roku.

Streszczenie

Ben, Kevin i Kai na pierwszy pszystanek swojej wycieczki wybierają Układ Anurski. Gwen i Rook nie są tym zbyt zachwyceni.

Fabuła

Odcinek rozpoczyna się w salonie na pokładzie Gruchota III, gdzie Ben i Kevin kłócą się z Gwen o pierwszy punkt wycieczki. Ben i Kevin proponują, by odwiedzić Układ Anurski, jednak Gwen odmawia, gdyż uważa, że to nie jest mądry pomysł, gdyż ostatnim razem Ben wpadł tam w poważne kłopoty. Podczas kłótni do pokoju wchodzi Rook z Kai, którzy dołączają się do dyskusji, Rook staje po stronie Gwen, a Kai po stronie Bena. Ostatecznie herosi odwiedzają upiorny system, Gwen nadal się to nie podoba.

Gdy statek jest już w pobliżu Układu Anurskiego, Ben i Rook zauważają uwięzionego Lorda Transyla, a Kai robi mu zdjęcie. Gwen jest dalej niespokojna, a gdy bohaterowie wchodzą w atmosferę, nieświadomie przedostają się przez pole siłowe. Statek bezpiecznie ląduje, a Scout i Viktoria witają Bena ponownie na Anur Transylu. Potwory cieszą się na widok Tennysona, który ich uratował z pod kontroli De' Szramy i Lorda Transyla i zapraszają bohaterów na przedstawienie, tymczasem Rook postanawia sprawdzić, zastanawiająca go rzecz, Gwen dołącza się do niego. Ben, Kevin, Kai i Zed idą z potworopodobnymi obcymi i zasiadają na miejscach, gdyż zaczyna się teatralne przedstawienie.

Rook i Gwen udają się do zamku De' Szramy i wchodzą do laboratorium, gdzie Rook doznaje szoku, zabiera Gwen, za rękę i prosi by już wyszli. Gwen zdziwiona postawą Revonnahgandera, pyta się co się z nim dzieje. Ten jej tłumaczy, że Ben zostawił tutaj jako Atomix wieczną kulę z oślepiającym światłem, by De' Szrama i jego słudzy nie mogli tutaj więcej przebywać. Gdy Gwen i Rook się odwracają wyskakuje na nich bestia przypominająca Ektonuryta. Ben wraz z resztą dalej patrzą na spektakl w mrocznej sali teatralnej przypominającej lochy, w momencie gdy na scenie pojawia się mgła, wydostają się z nich wielkie, Ectonuryckie macki i łapią Bena, Kevina, Kai i Zed.

Cała szóstka bohaterów budzi się w nieznanym im pomieszczeniu, pojawia się bestia, a wraz z nią De' Szrama i Czarodziejka przedstawiający się jako Lord Anury i Klątwina. Z cieni wyłaniają się Crüjo, Khuphulu i Dr. Viktor, którzy łapią za ręce szarpiących się, zakłopotanych bohaterów, Klątwina wypowiada zaklęcie i w pomieszczeniu zostają tylko Ben i Lord Anury. Ben szybko rozgląda się i zmienia się w Frankenszała próbując bronić się przed kosą i łańcuchami Lorda Anurego. Podczas walki między kosmitą-frankensteinem, a kosmicznym duchem, Ben próbuje dowiedzieć się co się stało z jego przyjaciółmi i wrogami, którzy wyparowali za sprawą Czarodziejki. Po tym jak Tennyson zadaje pytanie i strzelając błyskawicą w Ektonurtę, wymusza, by ten odpowiedział, Lord Anury unosi się ku górze i odpowiada ze złowieszczym uśmiechem "Nieważne gdzie są, ważne, że już nigdy nie wrócą".

Tymczasem gdzieś na Anur Khuphos przytomność odzyskuje Kai, która zaraz po przebudzeniu spotyka przygnębionego Khuphulu patrzącego na zniszczony obiekt, przypominający ziemską piramidę. Khuphulu odpowiada dziewczynie Bena, że to był jego dom, został zniszczony przez Lorda Straszera po wygnaniu z Vilgaxii, by Thep Khufana zaczął usługiwać duchowi-despocie. Khuphulu odwraca się i wykrzykując, że nie chce narazić jego rodziny na gniew Lorda Straszera, czy też Anurego i postanawia wykonać jego rozkaz jakim jest zgładzenie dziewczyny. Khufan zaczyna atakować ją bandażami z pleców, podczas gdy ona wykonuje efektowne uniki.

Na Anur Phaetos w tym samym czasie, na arenie, której widownia zasiadana jest przez tysiące Ektonurytów swoją walkę zaczynają Kevin i Dr. Viktor. Jednak tylko jeden z nich będzie mógł opuścić arenę żywy. Transylian rzuca się na Levina i mierzy pięściami w przeciwnika, który robi ciągłe unikii i oddala się od większego przeciwnika. Gdy tylko jest dalej, Viktor używa swoich elektrycznych zdolności i wymierza w kierunku Osmosianina wielki, energetyczny strzał, który po wypuszczeniu z rąk zostaje rozproszony po zetknięciu z Levinem, który w ostatniej chwili zaabsorbował skalną materię z podłoża areny. Kevin wyskakuje do góry i uderza rękoma w kształcie kul w Viktora powalając go na Ziemię. Tłumy Ektonurytów krzyczą i wyją.

W między czasie na Luna Lobo, księżycu Anur Transyla Zed jest goniona przez Psiaka Straszera. Suczka stara się uniknąć znacznie potężniejszej od niej bestii i stara się przed nią ukryć między skalnymi szpicami, jednak nie udaje jej się. Zed wdrapuje się na kamienne bale i zaczyna po nich skakać rozglądając się za cywilizacją, jednak nie udaje jej się żadnej wypatrzeć, finalnie zostaje oszołomiona i zepchnięta z wysokiej bali przez mocne uderzenie macka Bestii Straszera. Zed otwiera oczy i potłuczona nie może się poruszyć, dodatkowo zostaje sparaliżowana przez pędzącą w nią stronę z nieba Ektonuryckie zwierzę. Gdy zmora jest na tyle blisko, że Zed przymruża oczy, na zwierzaka rzuca się i spycha go z toru lotu na biedną psinę Scout, który usypia bestię i używa na niej jajka nicości, po czym przyklęka przy posiniaczonym zwierzaku i pyta się jej czy nic niej nie jest.

Na Anur Transyl, Ben w postaci Fantoma ucieka przed Lordem Anurym, próbując ukryć się w zaułkach i przelatując przez parę domów kosmicznych potworów. Finalnie Ben w postaci Fantoma upada na placu tragowym na Ziemię i odmienia się. Omnitrix wydaje komunikat, że znalazł i zeskanował wśród kolonii potworów dwie nowe próbki DNA, w tym samym momencie z jednego z domów wylatuje Lord Anury i unosząc kosę próbuje zgładzić Bena. Chłopak odruchowo uderza w tarczę Omnitrixa i odrzuca jasnym błyskiem transformacji wroga. Na środku placu pojawia się potężny szkieleto-podobny obcy, który bez wahania zaczyna biec w kierunku wyrzuconego łotra i łapiąc go za jego ogon rzuca nim kilkukrotnie o ziemie, ściany i drobne obiekty przy targach, następnie gdy De Szrama wydaje się być już całkowicie osłabiony, zmienia się w Fangampira, łapie za rękę zjawę i szybko wylatuje z nim na sporą wysokość. Tam Lord Anury łapie przytomność i zaczyna się bronić przed Vladatem. Ben stara się nadal unikać jego wzmocnionej zaklęciami kosy, jednocześnie pragnie ją uszkodzić. Gdy Tennyson łapie kosę i rzuca ją w otchłań między lądami Anur Transyla, Cyber Duch denerwuje się i łapiąc bohatera uderza w tarczę Omnitrixa odmieniając go w ludzką postać, po czym wypuszcza na dół. Ben próbuje ostatkiem sił aktywować tarczę Omnitrixa, udaje się mu to i transformuje się w Wodnego Nahaja, amortyzując upadek wodnymi strumieniami z rąk skierowanymi na dół. Niestety potężny Ektonuryt nie daje za wygraną i leci w dół ku chłopakowi.

W tej samej chwili Rook jest mocno bity przez Crüjo wśród cmentarnego miasta kosmicznych umarlaków określanych mianem Omerrowian i okazjonalnych Squeletian. Gdy Rook leży na Ziemi, a wilkołak biegnie w jego stronę ten łapie za Proto-Narzędzie i strzela w niego mocnym pociskiem wyrzucającym go na drugą stronę miasta. Niestety nie podoba się to tubylcom i zaczynają zmierzać w kierunku Revonahgandera, ten skacząc po budynkach, grobowcach i głowach mieszkańców próbuje uciec przed chordą nieumarłych.

TBC

Najważniejsze wydarzenia

  • Bohaterowie odwiedzają ponownie Układ Anurski.
  • Zarówno przyjaciele jak i wrogowie Bena zostają rozesłani w różne zakątki strasznego układu:
    • Ben i Lord Anury - Anur Transyl
    • Kai i Khuphulu - Anur Khuphos
    • Kevin i Dr. Viktor - Anur Phaetos
    • Zed i Piesek De' Szramy - Luna Lobo
    • Rook i Crüjo - Anur Ormerrow
    • Gwen i Klątwina - Anur Vladat.
  • Okazuje się, że Czarodziejka po odcinku Najniebezpieczniejsza Gra została złapana i zabrana do Układu Anurskiego, gdzie stała się Klątwiną i została wykorzystana przez De' Szramie, by ten mógł stać się Lordem Anurym.
  • Omnitrix skanuje DNA Ormmerowiana i Squeletiana.
  • Czarodziejka przechodzi na stronę Gwen i pomaga w pokonaniu Lorda Anurego, po czym zostaje przeteleportowana do Ziemskiej Bazy Hydraulików, by zajęli sie nią medycy.

Debiuty

Postacie

Postacie drugoplanowe

  • Viktoria
  • Mieszkańcy Anura Transyla
  • Mieszkańcy Anura Khuphosa
  • Mieszkańcy Anura Phaetosa
  • Mieszkańcy Anur Ormerrow

Wrogowie

Kosmici

Ciekawostki

  • Odcinek pierwotnie miał się nazywać "Odwet z mroków", a potem "Powrót w mroki Anura".
    • Pierwszy tytuł odnosił się do planowanej, ówczesnie fabuły przewidującej wielką inwazję De Szramy na Ziemię.
    • Drugi z kolei odnosił się już do wczesnego zarysu aktualnej fabuły, jednak człon "Anura", był niepoprawny ze względu na brak rozwinięcia, ani większego odniesienia do rodziny demono-podobnych kosmitów, którzy stworzli Układ Anurski.
  • Jest to odcinek 45 minutowy otwierający i symbolizujący każdy wątek akcji w serii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki