FANDOM

   Poprzedni odcinek Poprzedni odcinek
[[Pora na powrót!]]
[[Plama]]
   Następny odcinek

Poważne sprawy to dwudziesty szósty odcinek "Ben 10: The Power". Jego premiera miała mieć miejsce w sobotę, 8 sierpnia, jednak została przeniesiona na niedzielę, 23 sierpnia. Został napisany przez użytkownika Benek101.

Streszczenie

BeVilBed wraz z teamem De Szramy mają zamiar rozprzestrzenić materię tak, aby opanowała całe Bellwood! Czy Tennyson uratuje miasto?

Fabuła

Fabryka Techadonów. Jedna ze starych, zakurzonych lamp spada na ziemię wydając głośny trzask. Drobne kawałki szkła zostają rozdrobnione jeszcze bardziej, gdy Inspektor 13 je depcze. Stąpa do pewnej skrzyni na której widnieje napis "Kufer ostatniej szansy". Bierze go, jednak nie zdążył go otworzyć, gdyż usłyszał kroki. Ostrożnie odłożył skrzynię na swoje miejsce i przyjrzał się stłuczonej lampie, która była teraz rozdrobniona na jeszcze mniejsze kawałki. Z wielkości kolczyka kawałki szkła stały się tak duże jak piach. Zdziwiony mistrz broni spojrzał w górę i ku jego zdziwieniu na miejscu starej lampy zawisła malutka szkatułka z kartką. Na kartce widniał napis, dość duży: "OTWÓRZ MNIE! PS. NATYCHMIAST!". Nagle oślizgły język zabrał Inspektorowi szkatułkę z dłoni. Był to Ben pod postacią Bykżaba. Rzuciwszy przedmiot na podłogę oświadczył mistrzowi broni, że to była pułapka zastawiona przez BeVilBeda. Trzynasty sięgnął do kieszeni i wyjął jeden z wielu pistoletów, które posiadał. Tennyson "wspinał się" językiem po suficie, aby uniknąć strzału. Nagle jednak otrzymał cios w czoło i powoli osunął się na ziemię. Inspektor zakuł Bena w kajdany i wrzucił do komory wysysającej moce. Wiedział, że gdy zdobędzie moc Omnitrixa, będzie niezwyciężony...

Tymczasem w Undertown wściekły Malware mówi ekipie, że zapewne plan się nie powiódł. Vilgax pełny nadziei wysyła Młodego Tennysona na zwiady. Ten jako Szybcior rusza z niewiarygodną szybkością. Niespodziewanie na jego drodze staje bariera many. Zły Ben zauważa Gwen. Nagle z drugiej strony atakuje go jakiś młot. Okazuje się, że to Kevin. Mówią, że Max kazał im tu przyjść. I mówili słusznie. Zaraz po słowach Levina nadleciał statek Hydraulików, a ich czele stał właśnie Max. Wyciągnął rękę do wnuczki i jej chłopaka. W statku, dziadek oznajmił Gwendolyn, że Benowi grozi niebezpieczeństwo i kazał jej i Kevinowi to sprawdzić. Członkowie dawnej ekipy Tennysona ruszyli bez wahania.

W tym samym czasie Młody Ben zdążył dobiec do fabryki Techadonów. Od progu przywitał się z Trzynastym, a ten pokazał mu Bena w komorze, oraz "Kufer ostatniej szansy", który otworzył. Inspektor wyjął z kieszeni szczypce, po czym wziął nimi torbę, w której była materia. Ją wraz ze szczypcami przekazał Złemu Benowi, a ten pod postacią Czterorękiego ostrożnie wyszedł z fabryki. Po tym zdarzeniu mistrz broni odwrócił się w stronę komory i szyderczo się zaśmiał...

Gwen, Kevin, Max i zgarnięta po drodze Kai oraz Hydraulicy przylatują do bazy BeVilBeda, która okazuje się być kompletną ruiną. Kai stwierdza, iż mogą przebywać w siedzibie Cyber Ducha. Wściekli Hydraulicy ruszają na miejsce wskazane przez dziewczynę Bena.

Kilka minut później byli już na miejscu. Ruszyli w stronę ogromnej fortecy De Szramy. Nie tylko powyginane ściany i okropne malowidła budziły niepokój bohaterów. Fakt, że niema z nimi Bena oraz pustka w tym zamku - to były dwa główne powody ich zmartwień.. Nagle znajdują Anima wraz ze Zmutowaną Żyrafą. Niedaleko na tronie siedzi De Szrama, a na dole stoi pewny siebie Albedo. Gdy bohaterowie odwracają się widzą Złego Młodego Bena, Malware'a i Vilgaxa bijącego wolne brawa. Zły Ben trzyma w ręku materię, którą rzuca w Blukica, Dribę oraz Kevina. Przez to dotychczasowi przyjaciele stają się wrogami. Gwen, Max i Hydraulicy walczą z wrogami, gdy nieoczekiwanie do "wrogów" dołącza Rook i Jimmy. Teraz armia Vilgaxa jest jeszcze silniejsza... Jednak gdy do pomieszczenia wpada Szybkołak i mocno pobity Inspektor 13. Tennyson stwierdza, że byli zbyt zajęci sobą, by mu pomóc, po czym ciska inspektorem w opętanych materią. Wszystkim nieopętanym udaje się uciec. Gdy Albedo ma za nimi pobiec, Vilgax daje znak, aby nigdzie się nie ruszał. Łapie za szyję Trzynastego i podnosi go do góry krzycząc, że to on zrobi im więcej materii...

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Używani przez Bena

Używani przez Złego Młodego Bena

Ciekawostki

  • Nie wiadomo jak Ben wydostał się z komory.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki