FANDOM

Plazma to kosmita pochodzący z próbki DNA Polimorfa z planety Viscosia.

Wygląd

W seriach "Obca Potęga"/"Ultimate Alien", Plazma jest jednokomórkowym organizmem, zbudowanym z zielonej substancji. Kosmita może przybrać dowolny kształt. Na ukształtowanej głowie znajduje się jedynie para zielonych oczu. Posiada projektor antygrawitacyjny, który pozwala mu być ruchomym w grawitacji Ziemi. Z urządzenia wydobywa się również jego piskliwy głos. Symbol Omnitrixa/Ultimatrixa znajduje się na klatce piersiowej.

W serii "Omniverse", ciało Plazmy posiada kształt ameby. Głowa posiada teraz kształt dzioba, a substancja, z której składa się obcy rozpływa się i kieruje się ku górze. Symbol Omnitrixa umieszczony jest teraz na projektorze antygrawitacyjnym.

W serii "Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa", Plazma wygląda tak samo jak w seriach "Obca Potęga" i "Ultimate Alien". Różnicą jest to, że symbol Ultimatrixa znajduje się na projektorze antygrawitacyjnym.

W serii "Ben 10: Nowa Generacja" i "Ben 10: The Power", Plazma wygląda tak samo jak w seriach "Obca Potęga" i "Ultimate Alien".

Umiejętności

Plazma potrafi manipulować substancją, budującą jego ciało, dzięki projektorowi antygrawitacyjnemu. Jest w stanie zmienić kształt swojego ciała w dowolny przedmiot, czy istotę. Urządzenie lewitujące nad obcym posiada ostre krawędzie, przez co skierowany w stronę wroga może zadać mu poważne obrażenia. W dodatku ciało Plazmy jest niezniszczalne, co powoduje, że zniszczenie oraz jakiekolwiek uszkodzenie kosmity jest niemożliwe.

Cudzoziemiec może strzelać śluzem o właściwościach kwasowych albo lepkich. Jest również zdolny do rozpuszczania wielu różnych materiałów.

Projektor antygrawitacyjny umożliwia Plaźmie nie tylko zmianę kształtu, ale również pozwala unosić jej swoje ciało oraz latać. Jeśli kosmita zgubi swój projektor, Omnitrix/Ultimatrix natychmiast wygeneruje nowe urządzenie.

Wady

Plazma jest całkowicie zależna od projektora antygrawitacyjnego, który kontroluje ciało kosmity. Jeśli zostanie oddzielony od obcego na co najmniej sześćdziesiąt centymetrów, albo zostanie wyłączony, ciało cudzoziemca staje się obojętne. Plazma pozostaje w bezruchu, dopóki projektor ponownie nie pojawi się nad kosmitą.

Obcy może zostać zraniony poprzez niezwykle szybkie obracanie się, na przykład w wirze, czy w wirówce, które powoduje, że związki składowe ciała Plazmy oddzielają się.

W seriach "Obca Potęga" i "Ultimate Alien", jego symbol Omnitrixa/Ultimatrixa mógł zostać łatwo oderwany, czy też oddzielony od ciała Plazmy, przez co użytkownik natychmiast powracał do swojej pierwotnej formy, a jego zmiennik DNA zostawał usunięty z jego nadgarstka. Jednakże w serii "Omniverse", słabość ta została zlikwidowana, ponieważ symbol Omnitrixa umieszczony został na jego projektorze antygrawitacyjnym.

Występy

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Ben 10: Nowa Generacja

Ben 10: Omniverse Continuation

Ben 10: The Power

Ciekawostki

  • Projektor nie jest częścią Polimorfa. Został wbudowany ze względu na różnicę siły ciężkości na Viscosii i Ziemi.
  • Choć może on przybrać różny kształt, głównie jest nim humanoid, prawdopodobnie dlatego, że Ben jest człowiekiem.

Galeria

Zobacz też