FANDOM

Disambig-icon.png Tytuł tej strony odnosi się do większej ilości haseł!
Zobacz artykuł ujednoznaczniający dotyczący artykułów o tej samej nazwie - "Odwrotna strefa (ujednoznacznienie)".

Odwrotna strefa to dwunasty odcinek serii "Ben 10.000: Nowa Generacja". Został napisany przez użytkownika WindMarine12

Streszczenie

Max otwiera portal do nieznanego, alternatywnego wymiaru. Gdy Ben i drużyna wdają się w walkę ze zbiegłym Vilgaxem, ten wrzuca bohaterów do otwartego portalu. Herosi znajdują się w nieznanym świecie, z którego muszą się wydostać, by obronić swoją własną Ziemię przed wielkim niebezpieczeństwem.

Fabuła

W poprzednim odcinku...
Ben 10.000 rozpoczyna wraz z Hydraulikami projekt zapewniający pokój i bezpieczeństwo na Ziemi - "Defensa". Tymczasem z niebezpiecznego więzienia ucieka największy przeciwnik Tennysona, jego arcy-wróg Vilgax, który w tajemniczy sposób dostaje się na Bastion, by wykonać obmyślony lata temu złowieszczy plan.

Bastion. W głównej sali trwa przyjęcie, podczas którego bohaterowie świętują swoje ostatnie zwycięstwa i założenie programu pokojowego "Defensa". Ben jako Podróżnik przemieszcza się od jednej grupy przyjaciół do drugiej i opowiada o swoich najzabawniejszych przygodach. Julia obserwuje mężczyznę i śmieję się z niego, wiedząc, że opowiadane historie to kłamstwa. Cała impreza, choć huczna i luksusowa, przebiegała nad wyraz spokojnie do czasu, gdy Kevin i Gwen dostrzegli na ekranie ostrzeżenie o obecności niezidentyfikowanych jednostek na stacji. Postanowili nie psuć przyjęcia i dyskretnie wymknęli się z pomieszczenia.

W pokoju kontrolnym, w którym znajduje się główny komputer siedziby i portal czasoprzestrzenny, nieświadomy swoich czynów Max otwiera Vilgaxowi i Psyphonowi drogę do wnętrza Bastionu. Chimera Sui Generis jest zadowolony z pomyślnego ukończenia pierwszego etapu jego planu i oznajmia, że mogą zaczynać kolejną fazę. Wtem do sali wpada Kevin i Gwen, którzy na widok starego wroga zamierają w bezruchu. Jego obecność była najmniej spodziewana na imprezie. Gwendolyn dostrzegła dziadka Maxa i stojącego obok niego Psyphona, który próbował użyć dziwnego mechanizmu na starcu. Przed atakiem kobiety, podwładnego broni Vilgax, który jednym szybkim ruchem ciska nią o ścianę. Rozwścieczony Kevin rzuca się na wroga. Udaje mu się zwinnie uniknąć pierwszych wymierzonych w jego stronę ciosów, jednak przy kolejnym ataku Levin zostaje znokautowany. Hałas walki dochodzi do uszu Bena w tym samym momencie, gdy system bezpieczeństwa alarmuje gości o ataku.

Nagle do głównego pomieszczenia z impetem wpada Vilgax, wyraźnie ucieszony widokiem swojego nemezis. Tennyson zareagował przeciwnie i z ogromnym zaskoczeniem wpatrywał się w potężnego przeciwnika. Wszystkie te lata spędzone w najniebezpieczniejszym więzieniu w galaktyce spowodowały, że Vilgax nabrał większej muskulatury, zdobył kilka blizn, a jego wyraz twarzy wydawał się być bardziej agresywny i bestialski. Sam wygląd wzbudził w bohaterze poczucie lęku. Niemniej jednak uderzył w tarczę Omnitrixa i przekształcił się w Chimerę. Z niepokojem obserwował to, co miało wkrótce nastąpić. Wszyscy goście gotowi byli do walki. Vilgax ruszył na Chimerę i rozpoczął okrutną walkę. Pomocnicy Hydraulików, Honorowi Herosi oraz inni znajdujący się na stacji herosi atakowali go, próbując odwrócić jego uwagę od Bena. Jednak Vilgax bezpośrednio kierował wszystkie swoje ataki na Tennysona.

Tymczasem Gwen dochodzi do siebie. Powoli podnosi się i dostrzega Psyphona, który korzystając z głównego komputera deszyfruje dziwny algorytm. Równocześnie z nim, kontrolowany Max wpisuje komendy do drugiego komputera, dzięki czemu razem udaje im się przeprogramować teleporter.

Vilgax chwyta obolałego Bena w postaci Chimery i przerzuca go przez ściany kolejnych pokoi i laboratoriów. W ten sposób kosmita dostaje się do sali kontrolnej. Dokładnie tam Vilgax chciał, by chłopak się znalazł. Ben zmienia formę na Feedbacka i bezowocnie próbuje powstrzymać wroga. Gwen i Kevin starają się przeszkodzić Psyphonowi w kontynuowaniu deszyfrowania, jednak obcy kończy proces i aktywuje machinę. Teleporter generuje ogromną wiązkę światła, która przekształca się w spiralny portal do nieznanej bohaterom lokacji. Vilgax uśmiecha się i chwyta Shocksquatcha w śmiertelny uścisk. Wykorzystuje sytuację i próbuje wrzucić Tennysona do otwartego tunelu czasoprzestrzennego. Na drodze staje mu Julia w zbroi Statka i inni bohaterowie. Jednak nawet taka ilość przeciwników nie robi na doświadczonym wojowniku wrażenia i kilkoma precyzyjnymi atakami powala grupę oponentów.

Ostatecznie, Vilgax wrzuca Bena do portalu, a następnie jego przyjaciół. Wtem do Bastionu wdzierają się drony Defensa. W pełni uzbrojone próbują zaatakować wroga, ale Vilgax chwyta Psyphona i razem z nim wskakuje do otwartego przejścia między wymiarami. Drony pomagają oszołomionym bohaterom ocknąć się, a jeden z nich wybudza z dziwnego transu Maxa. Specjalista twierdzi, że nie pamięta nic sprzed rozpoczęcia imprezy, ale zna to uczucie. Mówi, że dziewiętnaście lat temu Psyphon zaszczepił mu mentalną instrukcje, która najwyraźniej została aktywowana, gdy wraz z Vilgaxem uciekli z więzienia. Mężczyzna pyta o swojego wnuka i jego drużynę. Droid odpowiada, że nie zna obecnego położenia bohaterów, ani nie wie co zaszło w sali, ale ich system już przegląda zapisy z kamer, a także inne kody i zabezpieczenia. Zmartwiony Max spogląda na teleporter i po cichu mówi, że to jednak nie jest odpowiedni czas na emeryturę.

Czasoprzestrzenny tunel wyrzuca Bena i jego drużynę w centrum zniszczonego miasta. Kevin szybko zauważa oczywisty fakt, że nie są w znanym im wszystkim Bellwood. Gwendolyn zastanawia się w jakim dziwnym świecie wylądowali i dlaczego właśnie tu wysłał ich Vilgax. Czy była to przypadkowo wybrana lokacja, czy miejsce docelowe? Gdy przyjaciele zastanawiali się nad problemem, Ben zauważa ogromne billboardy i ekrany z napisami:

"Podporządkuj się lub giń"
"Rozkazy wydaje tylko Przywódca"
"Tennyson ma Cię na oku!"

Ujrzane reklamy od razu zasugerowały Tennysonowi, że nie jest to kolejny wymiar, w którym spotka nastoletnią, dobrą wersję samego siebie. Nagle ludzie zamieszkujący miasto zaczynają wykrzykiwać imię Bena i uzbrojeni w prowizoryczne bronie, szarżują na herosów.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Cytaty

Wkrótce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki