FANDOM

   Previous Poprzedni odcinek
Bitwa na ryby
Uwolnić żarłoka
   Next

Nowy nie zawsze znaczy lepszy to trzydziesty piąty odcinek z serii Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa. Został napisany przez użytkownika Benios912.

Streszczenie

Karl Tennyson podczas jednej z bitew, nie daje rady, lecz z opresji wyciąga go jakiś Technorg. Kim jest ten Technorg i jakie ma intencje?

Fabuła

Bellwod, południe. Karl siedząc na ławce popija koktajl. Nagle przez drogę przebiega George. Tennyson szybko reaguje, zmienia się w Pajęczarza i zaczyna gonić Neatherianina. George wbiega pomiędzy dwa budynki, Pajęczarz dogania wroga. Neatherian uśmiecha się chytrze i wypowiada słowa: "To nie ja wpadłem w pułapkę, lecz ty!". Z tyłu Tennysona pojawił się robot Kraxa, który cisnął kosmitą o ścianę. George uciekł. Walka pomiędzy Pajęczarzem a wrogą maszyną trwa. Robot ma większą przewagę nad Arachnomałpą. Kosmita więc zmienia swoją formę na ostateczną, szanse wówczas wyrównują się. Kiedy ostateczny Pajęczarz chce zadać ostatni cios, to Ultimatrix zmienia go w formę ludzką. Maszyna wstaje, a chłopak bezowocnie próbuje zmienić się w jakiegoś obcego. Kiedy widzi, że robot próbuje wymierzyć cios, to ten ucieka. Z Ultimatrixa wydobył się głos, który poinformował Karla, że odbywa się aktualizacja tego urządzenia. Nastolatek potknął się przez nierówność chodnika. Robot był gotowy do zadania ciosu, lecz przerwał mu jakiś kosmita z rasy Technorga, który powalił maszynę na ziemię. Technorg podał rękę Karlowi, pomagając mu wstać. Tennyson podziękował mu za ratunek, a on sam przedstawił się jako Mattech. Karl pożegnawszy się z nim, wrócił do bazy.

Statek Kraxa. Taog rozmawia z Georgem i dziękuje mu za pomoc. Neatherian proponuje mu dużą ilość Kryształu nieskończoności w zamian za skombinowanie maszyny do robienia portali do innych wymiarów i wszechświatów. Krax zgadza się i podaje dłoń Geargowi na zgodę. Chwilę później Taog postanawia zadzwonić do Technorga, który uratował młodzieńca. Pyta się go czy zdobył zaufanie chłopca, lecz ten odpowiada, że taka akcja to za mało aby wstąpić w szeregi Strażników. Krax pośpiesza go aby jak najszybciej wstąpił do tej grupy, ponieważ w innym przypadku nie dostanie swojej zapłaty. Mattech proponuje mu żeby wysłał kolejnego robota. Krax niechętnie się zgadza.

Karl tym czasem skontaktował się z Azmuthem i zapytał się o aktualizację urządzenia. Galwan odpowiedział, że aktualizacja wprowadzi nową funkcję do Ultimatrixa, która będzie polegała na tym, że będzie możliwość wybrania typu kosmity (Np. typ ognisty, typ szybki lot, czy też typ super silny). Może to zapobiec niezamierzanym transformacją w nieodpowiedniej chwili. Urządzenie powiadamia chłopca, że aktualizacja zakończyła się powodzeniem. Weather zauważył przez okno, że robot Kraxa walczy z jakimś Technorgiem. Karl poznaje go, zmienia się w Spike Devila i rusza do pomocy wraz z ekipą. Grupa szybko radzi sobie z wrogą maszyną. Wkrótce jakiś inny robot skacze w stronę Karla, lecz Sam Heavy szybko reaguje i niszczy maszynę jednym uderzeniem. Mattech krzywo się spojrzał na Heavy'ego, ponieważ jego planem było ponowne uratowanie chłopca. Sam zapytał się o co mu chodzi, lecz ten ze złością odpowiedział, że o nic mu nie chodzi. Bohaterowie wrócili ponownie do bazy. Mattech zapytał się czy nie mógłby wejść do bazy. Heavy powiedział Tennysonowi żeby go nie wpuszczał, bo ten Technorg wydaje mu się podejrzany. Mimo to Karl wpuszcza Mattecha, a Heavy postanawia go obserwować. Wkrótce podsłuchuje jego rozmowę przez komunikator w której słyszy jak Matt rozmawia z Peterem aby ten spróbował zabić Karla. Nie słuchał do końca bo chciał o tym wszystkim poinformować młodego bohatera. Zaś na końcu rozmowy Mattech mówi Peterowi aby ten spudłował, by Matt mógł zostać bohaterem. Matt i Heavy wchodzą do pokoju z Karlem w tym samym czasie. Technorg pierwszy ostrzega o zamachu i odrzuca chłopaka na ziemię. Strzał padł, oczywiście niecelny. Sam Heavy zdenerwował się i w napadzie szału łapie Technorga i przygniata go do ściany, po czym stwierdził, że słyszał jego rozmowę z Peterem, który siedzi w sąsiednim budynku. Tennyson mówi, że zaraz to przedyskutuje, wypowiada słowa: "Typ szybki lot", aby przetestować nową funkcję urządzenia, po czym wyskakuje z okna i zmienia się w Astrodaktyla i leci po Gluttona. Heavy i Matt zostają sami. Po kilku sekundach zaczynają walczyć. W pomieszczeniu poniżej, gdzie znajdują się Sam Gravity, Sam Jet i Kraab, bohaterowie usłyszeli hałas, postanowili więc tam się udać i zbadać sytuację. Kiedy zobaczyli źródło hałasu, powstrzymali Heavy'ego i Matta. Astrodaktyl przylatuje z oszołomionym Peterem zaplątanym w biczu i zastaje cały swój pokój zniszczony. Każe Gravity'emu zanieść Gluttona do celi, po czym złości się i wyprasza Mattecha z domu.

Po kilku dniach przeprosin Matta, Karl wybacza mu, lecz nie zapowiada się aby ten dołączył do ich grupy. Mimo Matt zadowolony jest z tego powodu, ponieważ może go odwiedzać i zbierać o nim informacje, słabości, czy też największe lęki. Dzwoni do Kraxa aby powiedzieć mu o tym. Taog mając dobry humor odpowiada mu, że za każdą cenną informację o chłopcu dostanie ustaloną później cenę. Taog również uprzedza Technorga, że jeżeli nie uwolni Petera z więzienia to jego żywot zakończy się...

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Neutralni

Wrogowie

Kosmici

Ostateczne formy

Ciekawostki

  • Propozycję części fabuły tego odcinka zaproponował użytkownik Bambi2.