FANDOM

Megaszpon to próbka DNA nieznanego gatunku z nieznanej planety.

Wygląd

Megaszpon przypomina swoim wyglądem krzyżówkę ziemskiego koguta oraz jastrzębia. Jest wysokim obcym o ludzkiej posturze. Jego ciało pokrywają brązowe pióra, która jaśnieją na klatce piersiowej. Jego głowa jest mała w porównaniu do masywnego korpusu. Na twarzy znajduje się krótki dziób oraz para zielonych oczu, nad którymi znajduje się zielona maska. Na czubku głowy znajduje się biały irokez ułożony z piór. Trójpalczaste dłonie i dwupalczaste stopy uzbrojone są w ostre szpony, a z łokci kosmity wyrastają ciemne ostrza. Megaszpon nosi czarną bieliznę, zielony pas z białym paskiem oraz zieloną kamizelkę i mankiety tej samej barwy. Symbol Omnitirxa znajduje się na pasie łączącym rękawy kamizelki.

W serii "Ben 10: Nowa Generacja", Megaszpon nie zmienia swojego wyglądu z serii "Ben 10: Omniverse", ale różni go jedynie styl animacji.

W serii "Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa", upierzenie Megaszpona zmieniło się na inny odcień brązowego. Jego pióra na brzuchu, klatce piersiowej i głowie przybrały biały kolor. Kosmita stracił kamizelkę i maskę, a jego bransolety na rękach i nogach są czarne. Irokez z piór Megaszpona ma teraz kolor czerwony. Symbol Ultimatrixa nosi na czarnych spodenkach z dwoma białymi, poziomymi paskami.

W serii "Ben 10: The Power", Megaszpon wygląda identycznie identycznie jak w serii "Ben 10: Omniverse".

Umiejętności

Megaszpon posiada chowane pazury na dłoni oraz ostrza na łokciach. Używając tych broni, może swobodnie ciąć różne materiały. Jego siła, wytrzymałość, zwinność oraz szybkość wykraczają poza normy ludzkie.

Ben stwierdził, że Megaszpon jest najlepszym wojownikiem specjalizującym się w walce wręcz. Podczas pojedynku, obcy używa niemal wyłącznie nóg, które są zaskakująco elastyczne i zręczne. Jest w stanie sięgać nimi i chwytać przedmioty, zupełnie jak rękoma. Jego kopnięcia generują potężne fale uderzeniowe, które z łatwością mogą posłać wrogów w przestworza. Kosmita kopie obiekty z siłą porównywalną do siły wystrzału z działa.

Cudzoziemiec potrafi również niezwykle szybko biegać i jest w stanie przetrwać w próżni, ale wciąż musi oddychać. Bez zaopatrzenia w tlen, Megaszpon jest ograniczony do wstrzymania oddechu.

Wady

Pazury Megaszpona są w stanie pracować podczas prostych ruchów, takich jak chwytanie, trzymanie i pociąganie za spust miotacza, ale nie są przystosowane do ruchów wymagających precyzji, na przykład odebranie telefonu komórkowego.

Występy

Ben 10: Nowa Generacja

  • Koniec (pierwsze ponowne pojawienie; epizodycznie; niezamierzona transformacja)

Ben 10.000: Nowa Generacja

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Ben 10: Omniverse Continuation

Ben 10: The Power

Ciekawostki

  • Według Bena, Megaszpon jest najznakomitszym wojownikiem specjalizującym się w walce wręcz.

Galeria

Zobacz też