FANDOM

   Previous Poprzedni odcinek
Jest już za późno
Infekcja
   Next

Kryształowa klęska to trzydziesty dziewiąty odcinek z serii Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa. Został napisany przez użytkownika Benios912.

Streszczenie

Igneusmalum wydostaje się na wolność, a Karla i jego grupę czeka najtrudniejsza walka w życiu.

Fabuła

Planeta Prypiatosianów-B. Igneusmalum z wielkim gniewem dostaje się do głównego wymiaru. Bohaterowie i mieszkańcy planety ruszają do ataku na mutanta. Karl zmienia formę z Inferno na Ostatecznego Inferno i zaczyna lecieć w stronę Igneusmaluma. Ten szybko powala Tennysona i innych na ziemię, lecz Ci nadal się nie poddają. Walka trwa, a Strażnicy wszechświata już ledwo zipią. Chłopak widząc to wezwał Hydraulików i wszystkich którzy mogą pomóc. Niestety nie licząc Hydraulików, do pomocy przyszli tylko Gwen Tennyson, Kevin Levin, Peter Glutton oraz Volucrumsapieni, a to za mało by pokonać tak potężną istotę. Wkrótce na nieszczęście bohaterów z ruin budynku wybiegli Neatherianie trzymając w dłoniach kryształy nieskończoności, po czym zaczęli wbiegać na swojego pana i nakładać na niego niezniszczalny minerał, który po pięciu minutach okrył ciało Igneusmaluma niezniszczalną powłoką. Młody Tennyson i jego sprzymierzeńcy nie widzieli już żadnej szansy na wygraną. Karl skontaktował się z Azmuthem przez odznakę i zapytał się czy jest jakiś sposób na pokonanie tego olbrzyma, lecz Galwan odpowiedział, że cały czas myśli, po czym rozłączył się.

Kiedy Karl miał już się zmienić w Obcego X, przed nim pojawił się Paradox, który wypowiedział słowa: "Przepraszam za spóźnienie". Profesor powiedział, że może razem z chłopcem "poszukać" po innych wymiarach pomocników. Tennyson z wielką chęcią zgodził się, lecz zapytał się co z innymi, a ten odpowiedział, że mają jeszcze czas. Podróżnik w czasie użył swego zegarka i przeniósł się do innego wymiaru, którym był główny wymiar. Ben jako Gigantozaur z tego wymiaru walczył akurat z Trombipulorem. Karl postanowił pomóc, więc zmienił się w Plenta i szybko powalił słoniopodobnego przeciwnika. Kiedy Ben Tennyson z głównego wymiaru zobaczył Paradoxa od razu zapytał się, który tym razem wymiar ma uratować i kim jest ten podobny do niego nastolatek. Paradox odpowiedział, że ten młodzieniec to jego syn z innej rzeczywistości i potrzebuje pomocy z niemożliwym do pokonania wyewoluowanym Pyronitą mutantem. Ben zgodził się pomóc a profesor nie owijając w bawełnę przeniósł Tennysonów tym razem do wymiaru 23. Tam Ben 23 zbierał oklaski od swoich fanek i fanów za udaną bitwę. Tennyson z owego wymiaru zobaczył profesora Paradoxa wraz z Tennysonami. Podróżnik wszystko wytłumaczył tutejszemu Benowi i wyruszył dalej. Pojawili się tym razem w wymiarze "Nowej Generacji", gdzie Ben 10 000 samotnie rozmyślał w swojej rezydencji. Paradox wytłumaczył mu kim jest Karl i po co tu przybył. Dorosły Tennyson zrozumiał to, a profesor przenosił się wraz nimi do kolejnych wymiarów prosząc o pomoc.

Tym czasem w wymiarze Karla panuje chaos. Miasta na planecie Prypiatosianów-B stoją w ruinach a Weather Marine jest poważnie ranny. Gravity zabiera go do pobliskiego budynku aby był tam bezpieczny. Igneusmalum niszczy budynek, a jego ruiny przygniatają Marine'a. Gravity'emu udaje się przeżyć i wydostaje się z ruin, lecz po Weatherze nie ma śladu. Wystraszony Sam przekopuje ruiny mając nadzieję, że przyjacielowi nic się nie stało. Po jakimś czasie znajduje Weathera, lecz... ten już nie żył. Mocno zdenerwowany Gravity skoczył w stronę wyewoluowanego Pyronity mutanta i używając swojej zdolności magnetyzmu przyciągnął dużo metalowych przedmiotów, po czym rzucił nimi w stronę wroga. Na mutancie nie zrobiło to większego wrażenia. Gavity'emu nie pozostało nic tylko bezczynnie uciekać. Chwilę później przed nim pojawili się Tennysonowie wraz z profesorem Paradoxem. Ten zniknął mówiąc, że dalej powinni dać sobie radę i o tym, że czas jest po ich stronie. Gravity powiedział Karlowi o śmierci Weathera, a ten zdenerwowany kazał grupie sprzymierzeńców rozpocząć walkę. Młody Tennyson zadzwonił do Azmutha wspominając mu o śmierci jego przyjaciela i już dosłownie całej zniszczonej planecie przez Igneusmaluma. Galwan powiedział, że wyewoluowany Cureomnes (gatunek AddHealtha) potrafi ożywiać martwe istoty kosztem innej, którą może być każde żywe stworzenie lub roślina, lecz nie może ożywiać stworzeń które umarły ze starości. Zezłoszczony Karl pyta się go dlaczego nie powiedział mu o tym wcześniej i rozłączył rozmowę, lecz akurat wtedy Galwan chciał mu powiedzieć sposób na pokonanie Igneusmaluma. Sam Gravity prowadzi go do zmarłego Marine'a. Tennyson zmienia się w AddHealtha, a następnie w Ostatecznego AddHealtha. Kolega obok wspomina mu, że na tej planecie nie występują żadne rośliny, z wyjątkiem naturalnego drapieżnika Prypiatosianów-B, który jest chodzącą mięsożerną rośliną. Karl zauważa przebiegającego George'a i łapie go swoimi "kablami", które wbijają się w ciało Neatherianina, a następnie "podłącza" je do Marine'a. Następuje proces ożywiania, a Karl ma wielkie poczucie winy, że będzie odpowiedzialny za śmierć George'a. Neatherianin pada na ziemię a Weather wstaje. Karl długo nie może nacieszyć się tą chwilą, ponieważ atakuje Igneusmalum, oraz w tym samym czasie dzwoni odznaka chłopcu. Wszyscy unikają ciosu, a nastolatek odbiera odznakę. To Azmuth, który powiedział, że można odwrócić proces nienaturalnej ewolucji wroga po przez promień czasowy Chronosapiensów. Spowoduje to zmianę mutanta w jego pierwotną formę. Tennyson rozumie komunikat i każe wszystkim posiadaczom zmiennika DNA zmienić formę na Chronosapiena. Wszyscy tak też robią, otaczają oponenta i wystrzeliwują w niego promień czasowy. Igneusmalum wraca powoli do naturalnej formy mieszkańca Pyrosa, a kryształ nieskończoności wraca do swojego pierwotnego stanu. Pyronit nie był świadomy tego co robi, pamięta tylko pojedyncze, krótkie momenty. Wkrótce Karl dzwoni do Galwana aby ten opowiedział mu jego całą historię i to dlaczego będzie szedł do więzienia. Każdy z posiadaczy zegarka rozchodzi się do swoich wymiarów z małą pomocą profesora Paradoxa. Również grupa bohaterów poleciała na swoją planetę. Kiedy już wrócili Karl powiedział, że musi coś jeszcze załatwić i zaraz wraca.

Karl udał się na grób ojca i zmienił się w AddHealtha, następnie w Ostatecznego AddHealtha, po czym zamknął oczy, pomyślał o ojcu, chwili jego śmierci i o wspólnych chwilach z nim. Po chwili, gdy Karl otworzył oczy, stał przed nim jego ojciec...

Najważniejsze wydarzenia

  • Igneusmalum zostaje przywrócony do swojej naturalnej formy.

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Używani przez Karla

Używani przez Bena z kanonu

Używani przez Bena 23

Używani przez Bena 10.000 z Nowej Generacji

Używani przez alternatywnego Bena 10.000 z Ultimate Alien

  • Jetray (pierwsze ponowne pojawienie)
  • Zegar (pierwsze ponowne pojawienie)

Używani przez Gwen 10

  • Kula (pierwsze ponowne pojawienie)
  • Mechaniczna (pierwsze ponowne pojawienie)

Używani przez Bena z Wybrańca

Cytaty

  • Profesor Paradox - Przepraszam za spóźnienie.

Ciekawostki