FANDOM

Koniec to czterdziesty odcinek serii "Ben 10: Nowa Generacja" i zarazem finał serii. Został napisany przez użytkownika WindMarine12

Streszczenie

Po uratowaniu przyjaciół, Ben staje do najcięższej walki w jego życiu!

Fabuła

W poprzednim odcinku...
Po uratowaniu przyjaciół z rąk Nikczemnych Tytanów, Tennyson oraz inni herosi pokonują złoczyńców. Jednak Vilgax przewidział taki obrót spraw i razem z Albedo wdraża w życie swój plan awaryjny.

Na całej Ziemi pojawiają się tornada, powodzie oraz trzęsienia ziemi, a wszystko to z powodu oscylatorów pola magnetycznego, rozmieszczonych po globie przez Nikczemnych Tytanów. W Bellwood, młodzi bohaterowie walczą z hordami Techadonów 2.0, natomiast Ben, Julia, Gwen, Kevin i Max próbują zbadać zniszczonego "pasożyta" używając zdolności Coopera. Chłopak dotyka urządzenia, a jego oczy rozbłyskują. Po chwili informuje drużynę, że bomby chronione są przez Techadony, a gdy zbiorą wystarczającą ilość energii, zniszczą planetę. Ben pyta Danielsa jak je wyłączyć, ale chłopak nie wie. Wtem w bazie hydraulików, Patelliday odbiera połączenie przychodzące od Azmutha. Galwan twierdzi, że zna rozwiązanie problemu herosów. Informuje zebranych, że udało mu się stworzyć wirusa, który unieruchomi oscylatory, ale kluczową rolę odgrywa teraz czas.

Tymczasem Vilgax wraz z Psyphonem i Albedem obserwują chaos w mieście. Albedo pyta, czy nie lepiej byłoby dołączyć do Techadonów i zniszczyć Tennysona, a nie oglądać jego śmierć. Vilgax mówi, że jeśli chce zginąć razem z Ziemią to może iść. Zapewnia go, że za kilka godzin, nie będzie miał na czym postawić nogi. Psyphon informuje, że statek jest gotowy do lotu. Vilgax spogląda na panoramę niszczonego Bellwood i uśmiecha się.

Przed wieżą Kapitana Nemezisa, hydraulicy zebrali wszystkich bohaterów, by wysłuchali planu Azmutha:

Żeby zapewnić Ziemi bezpieczeństwo, każdy oscylator musi być zablokowany przed zdobyciem pełnej energii. Każde urządzenie ochrania garstka Techadonów, a na całym globie urządzeń jest 20. Jest nas tutaj 26 osób, więc musimy działać w grupach, by unieszkodliwić "pasożyty". Każdy oddział dostanie zapas pluskiew zawierających mojego wirusa. Gdy jeden z was będzie zajmował uwagę Techadonów, drugi powinien doprowadzić do fizycznego kontaktu pluskwy z oscylatorem. Wszystko jasne?

Max przydziela grupom odpowiednie "pasożyty", a hydraulicy wręczają im pluskwy. Azmuth mówi, że losy świata są teraz w ich rękach.

Przed odlotem, Vilgax pyta Psyphona co z plikiem "R Z 010", na co kosmita odpowiada, że dane zostały wysłane i otworzą się za kilka lat. Albedo wtrąca się w rozmowę i próbuje dowiedzieć się, czym jest plik "R Z 010", ale Vilgax szybko odchodzi. Gdy Galwan pyta o jego zapłatę, obcy mówi, że jeszcze mu się przyda.

W siedzibie hydraulików Patelliday i Max odbierają raporty i koordynują działania innych grup.

W Wenecji, Ben pod postacią Chimery dezorientuje Techadony, a Julia używając Statka, umieszcza pluskwę na kopule oscylatora. Techadony padają, a Ben wraca do ludzkiej formy i przytula Julię. Chwilę później, Max komunikuje się z nimi i gratuluje im wyłączenia pierwszego "pasożyta".

W oceanie Altantyckim, z Techadonami walczy Tual oraz jego rodzice, władcy Altantydy. Podczas, gdy Lau i Namo odwracają uwagę robotów, Tual sprytnie prześlizguje się za ich plecy i umieszcza pluskwę.

W Paryżu, Gwen i Kevin rozprawiają się z Techadonami i wyłączają kolejny oscylator. Zanim Gwen dokończyła swój raport, Kevin złapał ją za dłonie i namiętnie pocałował, podczas, gdy zdezorientowany Max próbował uzyskać dalszą część sprawozdania z akcji.

W kanałach pod miastem, Kai i Nergia wyłączają kolejnego "pasożyta".

Wkrótce, w siedzibie hydraulików Max otrzymuje wiadomość, że wszystkie urządzenia został wyłączone. Ale zauważa, że pole magnetyczne Ziemi nadal jest zakłócane. Oczy Coopera ponownie rozbłyskają, a po chwili chłopak informuje, że znalazł ostatnie urządzenie - na biegunie północnym. Max wysyła tam Bena, Gwen, Kevina oraz grupę wsparcia.

Na miejscu, grupa zastaje oscylator, który zgromadził już całą energię. Azmuth stwierdza, że pluskwy już nie pomogą. Wtem zjawia się Vilgax, Psyphon i Albedo, którzy próbują powstrzymać bohaterów przed wyłączeniem oscylatora. Ben stwierdza, że jeśli im przeszkodzą to zginą tak jak oni. Vilgax pokazuje przeciwnikom urządzenie do teleportacji, które on, Psyphon i Albedo noszą na ramieniu. Używając tego urządzenia, zdołają przenieść się na statek, który teraz znajduje się daleko od Ziemi. Rozpoczyna się walka.

Azmuth próbuje znaleźć rozwiązanie problemu i rozkazuje, by Helen i Ben pod postacią Szybciora, czy Raptusa, zaczęli jak najszybciej krążyć wokół oscylatora. Jako, że Ben był zajęty walką z Vilgaxem, Helen sama zgłosiła się na ochotnika i rozpoczęła bieg. Albedo w formie Ostatecznego Gniewa chwyta Bena w śmiertelny uścisk, a Vilgax próbuje go wykończyć. Jednak Ben zamienia się w Wróblostracha i wypuszcza gaz strachu, który wywołuje u przeciwników halucynacje przedstawiające ich fobie. Wtem, Vilgax używając swojej silnej woli, niszczy zmaterializowany koszmar i ciska Wróblostarchem w lodowy klif. Tymczasem Helen biegnie najszybciej jak może i zauważa, że "pasożyt" zmniejsza swoją energię, ale nadal może zniszczyć glob. Gwen i Kevin odwracają uwagę Vilgaxa, by Ben pobiegł pomóc Helen. Chłopak transformuje się w Raptusa i zaczyna biec wokół ogromnego wiru energii.

Max informuje, że pole magnetyczne Ziemi stabilizuje się. Energia "pasożyta" znika, Raptus i Helen zwalniają. Ale Vilgax nie daje im nacieszyć się zwycięstwem i razem z Albedem atakują Tennysona. Bezbronny chłopak zostaje przykuty do podłoża. Ataki przyjaciół powstrzymuje Psyphon w zbroi oraz jego Techadony 2.0. Ben próbuje zamienić się w obcego, ale nie może wcielić się w konkretną formę. Co chwilę zamienia się w innego obcego. Azmuth informuje, że zniszczenie "pasożyta" spowodowało ogromny, ale krótkotrwały impuls, który namieszał w zegarku i urządzeniach w promieniu 8 mil, a jego efekty powinny zniknąć za kilka minut. Albedo również niekontrolowanie zmienia swoje formy. Vilgax chce wykorzystać moment i zadać Tennysonowi ostateczny cios, gdy nagle chłopak transformuje się w Way Biga. Chwyta Vilgaxa swoją ogromną dłonią. Tymczasem, Albedo przypadkowo wciela się w Szarą Materię i zauważając formę Galwana, chce w niej zostać i opuścić planetę, jednak zostaje schwytany przez Gwen i zakuty w kajdany siłowe. Way Big rozkazuje kuzynce stworzyć pole siłowe wokół niej i reszty i przenieść ich do Bellwood. Gwen wykonuje rozkaz kuzyna.

Way Big ciska Vilgaxem w ziemię, po czym uderza go pięścią, tworząc ogromną falę uderzeniową. Wbity w podłoże Vilgax, traci przytomność. Ben wraca do ludzkiej formy i informuje hydraulików, że akcja została zakończona. Chłopak spogląda na leżącego przeciwnika i wzywa hydraulików.

Później w siedzibie hydraulików, herosi świętują zwycięstwo. Julia jest dumna z Bena. Chłopak przerywa jej wypowiedź i całuje ją. Tennyson postanawia zamówić koktajle, ale bohaterowie odmawiają, twierdząc, że już im się znudziły.

W roku 2032. Ben 10.000 kończy wspominać i nostalgicznie zamyka pliki dotyczące "Nikczemnych Tytanów". Wtem na ekranie komputera pojawia się komunikat o ataku na jego siedzibę. Do pomieszczenia wchodzi Gwen, Kevin oraz Julia, którzy są gotowi do akcji. Ben wypowiada słynną kwestię: "Czas bohatera!" i naciska tarczę Omnitirixa.

Koniec...

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Używani przez Bena

Używani przez Albedo