FANDOM

   Previous Poprzedni odcinek
Kiedy umierasz
Zmiany: część 1
   Next

Kiedy na mnie patrzysz to czterdziesty odcinek serii "Ben 10: The Power", a zarazem finał piątego sezonu. Jego premiera miała miejsce 30 września 2017 roku. Został napisany przez użytkownika Benek101.

Streszczenie

Cyber Duch tworzy potężnego mutanta zdolnego wysadzić ziemię od środka!

Fabuła

Tydzień później

Ben siedział na łóżku i przeglądał na telefonie swoje zdjęcia z Kai wspominając wspólne chwile. Chłopak nadal nie pogodził się ze śmiercią ukochanej i nie ochłonął po pogrzebie. Nie miał siły szukać Soura, powierzył to zadanie Hydraulikom. Miał zamiar iść spać, ponieważ nie zmrużył oka przez kilka dni, ale nagle do jego pokoju wszedł Kevin informując, że Khyber kupił MegaWiertło u znajomego w Undertown. Ben wstaje i pyta co z tego. Osmozjanin odpowiada, że ten typ wiertła może bez problemu dostać się do wnętrza Ziemi i przykładowo spróbować zniszczyć jej jądro. Ben wzdycha i postanawia wybrać się na poszukiwania łowcy razem z przyjacielem.

Undertown. Kevin, Ben i Zed przeszukują stragany. Nagle za jednym z nich dostrzegają Rooka z czymś dziwnym w ręku. Ben zamienia się w Upgradea i ulepsza swój motor za którego kierownicą siada Kevin. Zaczynają gonić kosmitę. Nieoczekiwanie przed nimi pojawia się Julia i spycha motor z trasy. Ben zamienia się w Gałę i atakuje opętaną przyjaciółkę. Rook ucieka. Julia używa mocy Statka i pokonuje bohaterów...

Kolejny tydzień później Wszyscy Hydraulicy od rana żyją w strachu z powodu nagrania Cyber Ducha dotyczącego szalonego planu mającego zniszczyć planetę Ziemia. Okazuje się, że dzięki MegaWiertłu, dostał się do środka Ziemi i położył tak Galwaniczny Kreator Fuzji Gatunków. De Szrama wyjaśnił, że mutant w środku to mieszanka Wyewoluowanego To'Kustara, Ektonuryta i innych, pomniejszych gatunków z Omnitrixa. Taka ogromna fuzja może roznieść planetę od środka.

Ben postanawia razem z Kevinem i Gwendolyn odnaleźć Fantoma oraz Julię i Rooka.

Pierwszym tropem jest Undertown. Grupa dostrzega Khybera i przyciska go. Łowca zdradza im położenie nowej bazy De Szramy.

Ben jako Kulopłot niszczy wejście. Julia i Rook przystępują do ataku na Kevinie, Gwen i Zed. Fantom śmieje się i mówi, że już i tak aktywował rozwój mutanta. Wściekły Ben zamienia się w Enotsa i próbuje zaatakować wroga. Ten jednak unika ciosu i zaczyna się śmiać. Ziemia zaczyna się trząść. Tennyson dostrzega pilot. Zamienia się w Kolczastego z zamiarem prześlizgnięcia się po niego. De Szrama to przewiduje i używa swoich macek na obcym. Ten odcina je kolcem. Ben zamienia się w Wodnego Nahaja i strumieniem wody niszczy Ektonuryta, który staje się zbyt słaby do walki. Tennyson wyłącza tworzenie się mutanta i niszczy pilot. Transformuje się też w Atomixa i wtrąca Fantoma do Nicości. Potem podbiega do pokonanej Julii i Rooka i leczy ich pod postacią Gold-Slimea. Wszyscy cieszą się, że w końcu Team De Szramy został pokonany. Teraz ich głównym problemem pozostaje BeVilBed oraz Sour...

...który właśnie zdaje relację Najwyższemu na statku...

Ciąg dalszy nastąpi

Najważniejsze wydarzenia

  • Cyber Duch umieszcza w środku Ziemi maszynę zdolną do stworzenia ogromnego mutanta, który mógł rozsadzić planetę.
  • Julia i Rook zostają uleczeni.
  • De Szrama trafia do Nicości.

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Ciekawostki

  • Motyw mutanta zakorzenionego we wnętrzu Ziemi został zaczerpnięty z kreskówki "Steven Universe".