Uwaga.png Ten artykuł jest prywatny!
Oznacza to, że jego autor nie zgodził się na edytowanie go przez innych użytkowników. Dozwolone są jedynie poprawy błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub autorem artukułu Benios912.

Tryb fabularny w Karl 10: The Game to główny tryb w tej grze. Polega na przechodzeniu poziomów, które zawierają swoją fabułę i aby je przejść należy spełnić określone cele. W poziomach tych oprócz wyznaczonych celów, należy poradzić sobie z różnymi przeszkodami używając odpowiednich obcych, a na naszej drodze będą pojawiali się różni wrogowie. Za każdy poziom gracz otrzymuje nagrodę w postaci nowego odblokowanego kosmity, którego można używać w trybie swobodnym lub w otwartym świecie. Każdy poziom ma z góry ustalonych obcych, których można używać.

Tryb swobodny

Gdy gracz ukończy cały tryb fabularny, odblokowuje tryb swobodny, który umożliwia ponowne przejście poziomów fabularnych z możliwością używania wszystkich odblokowanych przez gracza cudzoziemców.

W każdym poziomie ukryty jest symbol Omnitrixa z ikoną kosmity, którego się odblokowuje po jego zdobyciu. Aby dostać się do takiego miejsca należy użyć kosmity, który normalnie w trybie fabularnym nie jest dostępny.

Poziomy

Poziom 1 "Karl: Początek"

Nazwa poziomu: Karl: Początek (Samouczek)
Opis: Poziom to prolog oraz samouczek, który wprowadza w fabułę gry. Uczymy się w nim sterowania i używania kombinacji. Podczas niego pokazywane nam są przeszkody, które tylko dany obcy jest w stanie zniszczyć/wejść z nimi w interakcję.
Fabuła: "Ben Tennyson postanawia wyruszyć na misję, polegającą na włamaniu się na statek Technorgów i zabiciu ich Wodza."
Przebieg poziomu: Najpierw musimy dolecieć na statek matkę obcym, który potrafi latać, podczas tego, Technordzy zaczną do nas strzelać promieniami laserowymi. Gdy dolecimy lub podczas lotu musimy się pozbyć atakujących wrogów. Później używając konkretnego obcego musimy zrobić dziurę w dachu. Następnie zaatakują nas Technordzy, których musimy pokonać. Po pokonaniu musimy przedostać się przez drzwi używając odpowiedniego do tego kosmity. Później naszym zadaniem jest znalezienie odpowiedniego pomieszczenia, które gdy go znajdziemy, misja będzie ukończona. Tylko jedno jest poprawne w innych są pułapki.
Cel: Włamać się na statek matkę Technorgów
Pokonać wszystkich wrogów
Znalezienie odpowiednich drzwi do pomieszczenia
Dostępni obcy: CrashBat
Pajęczarz
Czteroręki
Chromaton
Arktiguana
Nagroda za ukończenie: CrashBat
Omnitrix
Ukryty obcy do odblokowania: Implosion ukryty jest w pomieszczeniu, w którym znajduje się lawa. Znajduje się na samym dnie magmy i aby się do niego dostać należy użyć odpornego na ogień i wysokie temperatury kosmity np.: Inferno lub SteelDude.
Na podstawie odcinka: "Karl: Początek"

Poziom 2 "Pierwsze wyzwanie"

Nazwa poziomu: Pierwsze wyzwanie
Opis: Fabuła: "Technordzy porywają matkę Karla czyli Julie Yamamoto, chłopak chce ją uratować."
Przebieg poziomu: Gracz budzi się w domu Karla i musimy iść do salonu, który okazuje się zdemolowany. Po tym jak gracz znajdzie kartkę, umieszczoną w losowym miejscu w salonie, w której zawarta jest wiadomość o porwaniu Julii, gracz musi wyjść na poszukiwania bazy Technorgów w mocno ograniczonym Bellwood. Gdy gracz znajdzie lokację, gdzie jest przetrzymywana Julia, należy wyważyć drzwi do niej za pomocą odpowiedniego do tego kosmity. Po wejściu do budynku, gracz musi pokonać wszystkich przeciwników, następnie wyważyć kolejne drzwi. Napotka tam jeszcze więcej wrogo nastawionych cudzoziemców, których trzeba wyeliminować. Następnie należy przeszukać cały budynek w poszukiwaniu Julii. W całej bazie od czasu do czasu będzie można napotkać wrogiego Technorga. Gdy gracz znajdzie pomieszczenie z Julią będzie musiał pokonać znajdującego się tam Technorga, którego statystyki są większe w porównaniu do innych ze swojego gatunku. Po pokonaniu wroga gracz musi dostać się do Julii, która wisi nad basenem z kwasem, na którego około znajduje się toksyczna substancja. Gdy uda nam się dostać do Julii, poziom się zakończy.
Cel: Znaleźć bazę Technorgów
Pokonać wszystkich wrogów
Uratować Julię
Dostępni obcy: CrashBat
Toughead
Rockmouth
Nagroda za ukończenie: Toughead
Ukryty obcy do odblokowania: Plent ukryty jest w pomieszczeniu na samej górze, do którego przez niewielki otwór mogą się dostać wystarczająco mali kosmici np.: Szara Materia lub Small Wise.
Na podstawie odcinka: "Pierwsze wyzwanie"

Poziom 3 "Park mutantów"

Nazwa poziomu: Park mutantów
Opis: Fabuła: "Dr Animo zrobił bombę która ma zmienić wszystkich w mutanty, Karl musi go powstrzymać."
Przebieg poziomu: Akcja zaczyna się w zoo, naszym zadaniem jest znalezienie w nim doktora Animo. Gdy go zauważymy, gra nam zasugeruje, aby podkraść się do niego po kryjomu używając CamouChama. Kiedy jednak tego nie zrobimy i podejdziemy normalnie, Animo ucieknie zbyt wcześnie, zmieniając strusia w mutanta, przez co nie zdobędziemy informacji gdzie mamy się udać. Gdy zaś posłuchamy się rady gry i podejdziemy do niego po kryjomu, a następnie zaatakujemy zdobędziemy ulotkę z parku rozrywki. Podobnie jak wcześniej, doktor ucieknie i zostawi nas z mutantem, jednak będziemy mieli teraz zaznaczony punkt na mapie, do którego mamy dojść. Najpierw należy pokonać strusia mutanta, a następnie musimy iść w wyznaczone miejsce. Na miejscu zauważymy dużo wrogich mutantów terroryzujących ludzi. Naszym zadaniem jest ich pokonać. Gdy już to zrobimy, pojawi się za nami doktor Animo, który stwierdzi, że ukrył w miasteczku bombę, która zmieni wszystkich ludzi w mutanty, a sam uciekł. Włączy się licznik i mamy 60 sekund na znalezienie bomby. Gdy ją już znajdziemy licznik przedłuży się o 30 sekund, a my musimy w tym czasie rozbroić bombę odpowiednim obcym. Gdy już to zrobimy, skontaktują się z nami Hydraulicy, którzy stwierdzą, że znaleźli doktora, który ucieka na wielkiej zmutowanej żabie. Musimy szybko dojść na miejsce, dogonić Animo i go pokonać. Gdy to zrobimy misja zostanie ukończona.
Cel: Znaleźć doktora Animo
Udać się do parku rozrywki
Znaleźć i rozbroić bombę
Pokonać wszystkich wrogów
Dostępni obcy: BluePunch
CamouCham
Rockmouth
Toughead
Small Wise
CrashBat
Nagroda za ukończenie: Rockmouth
Ukryty obcy do odblokowania: Sharknado ukryty jest w jednym z namiotów w parku rozrywki. Przed wejściem do namiotu leżą porozrywane kable i wylana jest woda, przez co powierzchnia jest naelektryzowana. Aby dostać się tam, należy użyć odpowiedniego do tego kosmity np. Shocksquatcha lub Iskierki.
Na podstawie odcinka: "Park mutantów"

Poziom 4 "To wcale nie jest śmieszne"

Nazwa poziomu: To wcale nie jest śmieszne
Opis: Fabuła: "Karl widzi że każdy jest ponury i na nic nie reaguje, dowiaduje się że Zombozo znowu powrócił."
Przebieg poziomu: Budzimy się w swoim pokoju, a naszym pierwszym celem jest porozmawianie z Julią, która powtarza tylko to, że jest jest smutno. Musimy więc wyjść do miasta, a naszym celem staje się uratowanie wszystkich smutnych ludzi od niebezpieczeństw. Następnie należy znaleźć plakat cyrku, który oznaczy nam punkt na mapie, w który mamy się udać. Miejscem oznaczonym na mapie jest opuszczony cyrk. Gdy do niego wejdziemy, naszym celem stanie się znalezienie klauna. W tym cyrku są umieszczone różne pułapki i przeszkody, które należy przejść używając odpowiednich kosmitów. Gdy już je przejdziemy napotkamy Zombozo'a, który umieści nas w pułapce zrobionej ze szkła. Możemy się z niej wydostać na dwa sposoby: używając obcego, który umie się stawać niewidoczny lub obcego, który jest w stanie zniszczyć szkło. Gdy użyjemy obcego z umiejętnością stawania się niewidocznym, to klaun otworzy pułapkę, a my wtedy możemy go zaatakować mówiąc dodatkowo ripostę. Gdy jednak zniszczymy szkło to nie powiemy nic i możemy go zaatakować. Ostatnim naszym celem staje się pokonanie klauna. Gdy to zrobimy to Zombozo zostanie aresztowany, a misja zostanie ukończona.
Cel: Uratować wszystkich smutnych ludzi od niebezpieczeństwa
Dostać się do Zombozo'a i go pokonać
Dostępni obcy: BluePunch
KillSpeed
CamouCham
Echo Echo
Rockmouth
SteelDude
Nagroda za ukończenie: CamouCham
Omnipedia
Ukryty obcy do odblokowania: Venomander ukryty jest w basenie, który znajduje się w pobliżu cyrku. Aby się do niego dostać należy użyć obcego, który potrafi oddychać pod wodą np.: Sharknado lub Zębal.
Na podstawie odcinka: "To wcale nie jest śmieszne"

Poziom 5 "Wszystkiego najgorszego"

Nazwa poziomu: Wszystkiego najgorszego
Opis: Fabuła: Karl ma urodziny i zobaczył że Technordzy zniszczyli mu dom, musi się z nimi rozprawić.
Przebieg poziomu: Poziom rozpoczyna się w środku miasta, gdzie jesteśmy w środku akcji, a naszym celem jest pokonanie wszystkich Technorgów rujnujących miasto i znaleźć jednego z Technorgów, który posiada informacje na temat naszego następnego celu, którym jest jak najszybsze dotarcie do naszego domu. Gdy już dotrzemy będziemy musieli odnaleźć i uwolnić Julię spod gruzów budynku, podczas gdy wrodzy obcy będą nam przeszkadzać. Po wykonaniu tego zadania pojawią się statki bojowe Technorgów, a naszym celem będzie chronienie Julii gdy ta będzie biegła do domu Marka Miko, aby się tam schronić. Statki wroga będą się pojawiać do tego momentu, aż Julia dobiegnie cała do schronienia. Gdy już to się stanie i potwierdzimy wykonanie celu Markowi na koniec będziemy musieli pokonać resztę wrogów i ich statków, które będą dążyły do zniszczenia domu. Początkowo będziemy musieli wytworzyć na około domu konstrukcje lub pole siłowe używając odpowiedniego do tego kosmity, a następnie zająć się wrogo nastawionymi obcymi. Po wykonaniu tego zadania misja zakończy się.
Cel: Pokonać wszystkich wrogów
Doprowadzić Julię do bezpiecznego miejsca
Ochronić dom Marka
Dostępni obcy: BluePunch
EmotMood
Bloxx
Implosion
Nagroda za ukończenie: KillSpeed
Ukryty obcy do odblokowania: Gas Machine znajduje się w piwnicy w domu Marka Miko. Aby się do niego dostań należy użyć obcego, który potrafi pomniejszać swój rozmiar np. Small Wise lub NanoKarl i przedostać się przez szczelinę znajdującą się w podłodze.
Na podstawie odcinka: "Wszystkiego najgorszego"

Poziom 6 "Smacznego"

Poziom 7 "Kosmiczne grzyby"

Poziom 8 "Test na bohatera"

Poziom 9 "Planeta Omega"

Poziom 10 "Witamy w mroku"

Poziom 11 "Dwaj szaleńcy"

Poziom 12 "Klęska żywiołowa"

Poziom 13 "Ponad chmury"

Poziom 14 "Wieczna zima"

Poziom 15 "Spróbuj mnie dorwać"

Poziom 16 "Ewolucja ciemności"

Poziom 17 "Coś tu cicho..."

Poziom 18 "Jak to możliwe, że..."

Poziom 19 "Ostateczna wojna cz.1"

Poziom 20 "Ostateczna wojna cz.2"

Więcej z Fandomu