FANDOM

Kamień: część 2 to drugi odcinek pierwszego sezonu "Ben 10: Nowa Generacja". Został napisany przez użytkownika WindMarine12.

Streszczenie

Ben dowiaduje się więcej na temat Kamienia. Krylstar porywa Gwen i Kevina. Ben rusza im na ratunek.

Fabuła

W poprzednim odcinku...
Ben znajduje w Undertown tajemniczy Kamień, który staje się celem podejrzanego Krylstara.

W pokoju Gwen pojawia się Krylstar. Dziewczyna wyczuwa obecność przeciwnika. Gwałtownym ruchem wstaje z łóżka i próbuje zaatakować wroga. Krylstar jest jednak szybszy, unika ciosu i ogłusza dziewczynę. Bierze ją na ręce i teleportuje się na swój statek. Wkłada dziewczynę do wielkiej komory hibernacyjnej. Następnie teleportuje się do pokoju Kevina. Na miejscu spostrzega, że chłopaka nie ma w pomieszczeniu. Wtem Kevin uderza go od tyłu, przez co Krylstar wypada na ulicę. Kevin tłumaczy mamie, żeby zadzwoniła po Bena. Krylstar szybko nokautuje Kevina i zabiera na swój statek. Zaniepokojona pani Levin chwyta za telefon.

Później, do domu Levinów przybywa Ben wraz z hydraulikami. Mama Kevina tłumaczy Tennysonowi, że jego syna zaatakował diamentowy kosmita. Ben pyta, czy nie wie gdzie mógł go zabrać, na co kobieta odpowiada przecząco. Tymczasem hydraulicy poszukują poszlak. Ben postanawia pomóc policjantom i zamienia się w Szarą Materię. Po długich poszukiwaniach, Ben i hydraulicy nie znajdują nic. Wracają do siedziby.

W bazie hydraulików, Ben próbuje namierzyć sygnały odznak swoich przyjaciół. Niestety coś blokuje sygnał i chłopak nie potrafi dokładnie określić współrzędnych. Ben przypomina sobie, że jego Omnitrix może wykryć energię kontelijską. Ustawia zegarek na odpowiedni tryb. Postanawia przejść się po Bellwood i szukać miejsca, gdzie zegarek zacznie wariować.

Tymczasem Krylstar wkłada Kamień Kontelijczyków do zabezpieczanego pomieszczenia. Podchodzi do tub, w których zamknięci zostali Kevin i Gwen. Uśmiecha się i znika. Później obok doków, Ben zauważa, że Omnitrix ponownie informuje o wykryciu energii. Biegnie za sygnałem i dociera do wielkiego hangaru. W środku zastaje Krylstara. Spokojny Petrosapien informuje, że chce z nim jedynie porozmawiać. Wściekły Ben grozi wrogowi, który ignoruje Tennysona i strzela do niego odłamkami. Ben przypadkowo zamienia się w Przeginkę i rozpoczyna walkę. Krylstar wyjmuje z kieszeni dziwne urządzenie i rzuca nim w górę. Urządzenie odkrywa świecący rdzeń i tworzy wielką kopułę energii, która demaskuje zakamuflowanego Bena. Oszołomiona Przeginka, zostaje wyrzucona przez okno do wody.

W tej chwili Krylstar naciska przycisk na pasie i z wody wynurza się ogromny statek. Na kadłubie leżał półprzytomny Ben. Krylstar tłumaczy, że zabicie wnuka Maxa Tennysona będzie największą zemstą za uwięzienie w Nicości. Ben naciska tarczę Omnitrixa, z zamiarem transformacji w Echo Echo. Omnitrix wybiera dla niego Gigantozaura. W trakcie walki, bohaterowie przenoszą się do wnętrza pojazdu Krylstara.

Gigantozaur przypadkowo otwiera komory hibernacyjne, przez co Gwen i Kevin zostają uwolnieni. Tennyson każe im znaleźć kamień i ewakuować się jak najszybciej. Para zaczyna przeszukiwać pomieszczenia. Szybko trafiają do pokoju z ogromnym włazem. Kevin próbuje otworzyć sejf siłą. Gwen przerywa mu i wyrywa drzwi maną. Kevin wyjmuje kamień. Wtem do pomieszczenia wpada Krylstar i wytrąca Kevinowi artefakt z dłoni. Gigantozaur łapie go i kamień zaczyna świecić. Nagle pojazd zaczyna topnieć. Wszystkie przedmioty znajdujące się w środku zaczynają wyparowywać. Ben odmienia się w człowieka. Jego oczy jarzą się. Krylstar próbuje wykorzystać chwilę i zadać chłopakowi cios. Tennysona broni Levin i kuzynka. Kamień wyłącza się. Topniejący statek, ponownie staje się normalny. Kevin, Ben i Gwen wsiadają do kapsuły ratunkowej, a Krylstar próbuje przejąć władzę nad spadającym pojazdem.

Na powierzchni, drużyna obserwuje jak statek Krylstara tuż przed oceanem, wznosi się w przestrzeń. Kevin twierdzi, że jeszcze kiedyś spotkają Krylstara. Drużyna uświadamia sobie, że kamień Kontelijczyków jest potężniejszy niż myśleli i postanawiają zamknąć artefakt w skarbcu. W statku, Krylstar aktywuje ekran, na którym pojawia się plan siedziby hydraulików. Petrosapien uśmiecha się i wyłącza ekran.

Postacie

Wrogowie

Kosmici