FANDOM

Kamień: część 1 to pierwszy odcinek pierwszego sezonu "Ben 10: Nowa Generacja". Został napisany przez użytkownika WindMarine12.

Streszczenie

Ben znajduje Kamień Kontelijczyków - artefakt należący do potężnej rasy obcych. Na trop przedmiotu wpada tajemniczy Krylstar.

Fabuła

W Undertown trwa pościg za Liamem, który okradł pobliski sklep. Przestępca wbiega między stoiska. Całą akcję obserwuje tajemnicza postać, stojąca na jednym z billboardów. Ben jako Jetray wyprzedza obcego i blokuje mu drogę ucieczki. Liam ignoruje groźby Bena i wskakuje przez okno do zamkniętego baru. W środku czeka na niego Kevin. Worek z łupem kosmity otacza kula many. Zdezorientowany Liam zostaje szybko ogłuszony przez Osmozjanina.

Chwilę potem, obok jeziora w Undertown, drużyna czeka na przybycie Hydraulików. Gwen proponuje grupie wypad na koktajle. Ku zdziwieniu Kevina i Gwen, Ben odmawia tłumacząc się, że ma jeszcze kilka spraw do załatwienia w mieście. Pojazd hydraulików ląduje za drużyną. Liam zostaje wprowadzony do środka statku, który powoli zaczyna odrywać się od ziemi. Drużyna rozchodzi się, gdy statek wylatuje z Podmiasta.

Ben przechodził właśnie przez najstarszą dzielnicę w Undertown. Mijał pełno jaskiń i postawionych na stromych zboczach domów. Dzielnica była prawie opustoszała. Sprzęty i rusztowania, które używane były podczas budowania miasta, leżały nadal. Niektóre podtrzymywały obsuwające się skały. Nagle Ben dostrzegł dziwny blask w jednej z grot. Gdy podszedł bliżej jaskini, Omnitrix zawiadomił go, że wykrył w pobliżu "energię kontelijską". Zdziwiony Ben postanowił sprawdzić co znajduje się wewnątrz jaskini. Wśród tłumu ludzi przechodzących obok pobliskich stoisk, pojawia się ta sama tajemnicza postać, która obserwowała pościg za Liamem. Dyskretnie podążała za Tennysonem. W środku, Ben przechodzi przez szczelinę w głąb jaskini. Wtem blask zaczął jarzyć się mocniej i Ben zauważył dziwny kamień wbity w skałę. Wokół wyryte było pełno run i symboli. Ben domyślił się, że znajduje się w tajemniczej krypcie. Ostrożnie wyjął kamień i zaczął go uważnie badać. Chłopak chciał skontaktować się z Maxem, gdy nagle postać zjawia się w krypcie i szybkim, ale cichym ruchem obezwładnia Tennysona. Podnosi kamień. Wtem słyszy głos Maxa wydobywający się z zegarka. Rozpoznaje w nim znajomy głos. Podchodzi do leżącego Bena i strzela odłamkiem, który trafia obok chłopaka. Uśmiecha się i wychodzi z jaskini.

Później w bazie Hydraulików, Ben opowiada o zdarzeniu dziadkowi, kuzynce i przyjacielowi. Twierdzi, że gdy się obudził, znalazł odłamek wbity tuż obok jego twarzy. Kevin proponuje przeszukanie bazy danych w celu znalezienia przestępcy. Podczas poszukiwań, Gwen pyta Bena czy widział jak wyglądał sprawca. Kuzyn zaprzecza mówiąc, że zaszedł go od tyłu, ogłuszył i zabrał kamień. Kevin zaczął dopytywać o jaki kamień chodzi, na co Ben odpowiada, że przed wejściem do groty Omnitrix wykrył "energię kontelijską". Levin odparł, że nie zna takiego rodzaju energii i zasugerował poszukanie przestępcy w Undertown. Ben zgadza się i mówi, że znajdą go, gdy Omnitrix znowu poinformuje o wykryciu energii.

W Undertown trwają poszukiwania złoczyńcy. Po dłuższym szukaniu i przesłuchiwaniu mieszkańców, Omnitrix ponownie sygnalizuje, że w okolicy wykrył ślad "energii kontelijskiej". Podążając tym tropem, Tennyson znajduje obcego i jako Armowiertło atakuje go. Kosmita strzela odłamkami z jego ciała w stronę Bena. Armowiertło unika kryształów i znika pod ziemią. Pojawia się za przeciwnikiem i ciska nim w stronę kanalizacji. Postać okazuje się być Petrosapienem. Tennyson tworzy ogromne trzęsienie ziemi. Pękający obcy tworzy wielką diamentową dłoń, która przygniata Bena. Z pomocą chłopakowi przychodzą Gwen i Kevin. Gwen oplatuje obcego maną, a Kevin uderza. Wtem za Kevinem rozbłyskuje zielone światło. Po chwili do akcji wkracza Bloxx. Tworzy nad kosmitą wielką kopułę, przez którą nie może się przebić. Kevin ogłosił, że za chwilę przybędą Hydraulicy.

W areszcie Hydraulików trwa przesłuchiwanie obcego. Max wypytuje przestępce, ale ten nie udziela żadnej odpowiedzi. Siedzący za lustrem weneckim Ben twierdzi, że to kolejny obcy, który chce go po prostu zdjąć. Gwen natomiast twierdzi, że zależało mu na kamieniu. Wtem wchodzi Max. Oznajmia, że zna schwytanego kosmitę i objawia im jego imię - Krylstar. Opowiada wnukom historię Krylstara:

Lata temu, Krylstar chciał zniszczyć układ słoneczny. Prawie mu się udało, ale został pokonany przeze mnie i przez Devina. Zamknęliśmy go w Incarcecon'ie w Nicości na resztę swojego życia. Przynajmniej tak myśleliśmy. Albo został wypuszczony z więzienia, albo po prostu uciekł. Raportu o ucieczce nie dostaliśmy, a tak niebezpiecznego przestępcy na pewno by nie wypuścili. Coś jest nie tak.

Gdy Gwen pyta, czy kosmita chciał się zemścić, dziadek odpowiada, że nie zna odpowiedzi. Tłumaczy wnukom, że gdy tylko znajdzie czas, wpadnie do nich Azmuth, który wie więcej na temat kamienia. Po krótkiej ciszy drużyna rozchodzi się.

Tego samego dnia, w nocy. Obok celi Krylstara przechodzi strażnik. Obcy siedzi spokojnie, więc strażnik odchodzi. Krylstar dyskretnie wstaje i przykłada dłoń do ściany. Odrywa płytę i przecina znajdujące się tam kable. Lekko zaniepokojony myślą, że przecięte kable włączą alarm, wychodzi przez otwarte drzwi celi. Po cichu podchodzi do strażnika i równie dyskretnie go eliminuje. Przeszukuje go, by po chwili znaleźć kieszonkowy teleporter, którego używają strażnicy, by szybko przenieść się na wyższe piętro aresztu. Ustawia współrzędne, wciska guzik i znika.

Ciąg dalszy nastąpi...

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Wrogowie

  • Krylstar (pierwsze pojawienie; obecnie i w retrospekcji)
  • Liam (pierwsze ponowne pojawienie)
  • Zombozo (pierwsze ponowne pojawienie; epizodycznie; fotografia)

Kosmici

  • Jetray (pierwsze ponowne pojawienie)
  • Armowiertło (pierwsze ponowne pojawienie)
  • Bloxx (pierwsze ponowne pojawienie)

Cytaty

  • Kevin - Do czego to doszło! Najpierw niszczymy Dagona Niszczyciela, a teraz biegamy za kosmicznym kurczakiem!
(drużyna przeszukuje Ekstranet)
  • Ben - Ten nie! Ten też nie. A ten jest przestępcą? Przecież jest taki słodziutki i milutki...
  • Kevin - Milutki jak papier ścierny.
  • Ben - Serio? Sprał Cię?
  • Gwen - Nadal boisz się klaunów?
  • Kevin - Serio? Klaunów?

Galeria