FANDOM

Enigma jest wrogiem pojawiającym się w serii "Ben 10: Nowa Generacja".

Wygląd

Enigma jest małym, dwunożnym kosmitą o niewielkich rozmiarach. Posiada szarą skórę, wielkie zielone oczy z prostokątnymi źrenicami oraz krótkie wąsy. Ma trzy palce u nóg, oraz cztery palce u dłoni. Kosmita nosi czarny kombinezon ze złotymi elementami na stopach i barkach. Jego talię oplata szary pas.

Zazwyczaj nie okazuje swojego prawdziwego wyglądu, ponieważ schowany jest w mechanicznej zbroi. Pancerz posiada szaro-czarny schemat kolorów oraz złote części. Kokpit, w którym mieszka Enigma może wysunąć się, by umożliwić Galwanowi opuszczenie zbroi.

Osobowość

Enigma posiada ogromne zamiłowanie do szarad i różnego rodzaju zagadek do tego stopnia, że sam twierdzi że jego życie to gra. Po skończonej zbrodni zawsze zostawia po sobie ślad, którym jest trudna zagadka.

Nie boi się wykorzystywać nadarzających się okazji, aby ułatwić sobie osiągnięcie celu. Jest zdeterminowany i ambitny, ale bywa również egoistyczny i arogancki, co zazwyczaj prowadzi go do klęski.

Umiejętności

Enigma posiada niezwykle rozwinięty intelekt, dzięki któremu potrafi zbudować wiele maszyn i urządzeń z prostych elementów, znajdujących się pod ręką. Inteligencja kosmity pozwala mu rozwiązywać wyjątkowo trudne obliczenia, czy też problemy i zagadki w sposób analityczny i bardzo szybki.

Posiada zdolność do wspinania się na ściany, dzięki małym przyssawkom umieszczonym na opuszkach jego palców. Enigma uzbrojony jest w ostre zęby i śliską skórę co sprawia, że trudno go złapać podczas bezpośredniego starcia.

Kiedy przebywa w swoim mechanicznym pancerzu, zyskuje zwiększoną siłę oraz szybkość i zwinność. Zbroja wyposażona jest w plecak odrzutowy umieszczony na plecach, przez co może zbić się w powietrze, unosić się oraz latać z niesamowitą prędkością.

Wady

Rozmiar Enigmy wyklucza go z walki fizycznej, więc podczas pojedynku kosmita musi korzystać ze swojego mózgu, aby przechytrzyć przeciwnika.

Historia

Wczesne życie

Kiedy Enigma był młodym Galwanem, kochał różnego rodzaju łamigłówki i szarady. Był bardzo inteligentny, lecz społeczeństwo Galwana Prime uznało go za szaleńca i dziwaka, przez co za wszelką cenę chciał pokazać innym, że nie jest takim, za jakiego go uważano. Zszedł na ścieżkę przestępczości i używając swojego pancerza popełniał różne zbrodnie, po których zostawiał tajemniczą łamigłówkę do rozwiązania.

Ben 10: Nowa Generacja

Enigma debiutuje w odcinku "Rozwiąż mi to", gdzie napadł na sklep w Undertown. Kiedy na miejsce przybył Ben i jego ekipa, chłopak przypadkowo rozpoczął szaloną grę, która polegała na rozwiązywaniu zagadek Enigmy. Jeśli Tennyson nie rozwiąże pierwszej zagadki, Galwan będzie detonował podłożone w mieście ładunki wybuchowe. Ben rozwiązał pierwszą łamigłówkę, której rozwiązanie znała Gwen.

Następnie Galwan zadał kolejną zagadkę, którą szybko rozwiązał Kevin i za jego poradą grupa udała się do banku w Bellwood na spotkanie z Enigmą. Na miejscu Ben spotkał tajemniczego robota, który podczas walki mówił dziwnymi łamigłówkami. Enigma poinformował Bena, że do Undertown zawitała grupa jego robotów, które za zadanie mają eliminację obcych. Ben uratował przyjaciół znajdujących się w podziemnym mieście i rozwiązał ostatnią zagadkę Enigmy, po czym zorientował się, że przestępca znajduje się w robocie pozostawionym w banku.

Kiedy drużyna Tennysona dowiedziała się, że Enigma jest Galwanem i, jak sam twierdzi, nie mogą go aresztować, bo nie rozwiązał wszystkich jego szarad, Ben wymienił rozwiązania usłyszanych zagadek, po czym schwytał Enigmę. Później, przestępca został przetransportowany do aresztu Hydraulików, gdzie dostał od Tennysona zagadkę, na którą sam nie znał odpowiedzi.

Występy

Ciekawostki

Galeria