FANDOM

Info Ten artykuł jest w całości albo częściowo skopiowany z Ben 10 Wiki!
Został tu umieszczony na podstawie licencji Creative Commons.

De Szrama, znany lepiej jako Cyber Duch albo Fantom, to wróg Bena z rasy Ektonurytów.

Wygląd

W serii "Ben 10", Cyber Duch posiada szaro-fioletowe ciało, a jego długie ręce posiadają cztery ostre, czarne pazury. Na klatce piersiowej widnieją czarne linie. Jego głowa przypomina czaszkę odwróconą pionowo, a na niej znajduje się jedno, purpurowe oko i paszcza.

W serii "Ben 10: Obca Potęga", Cyber Duch posiada teraz fioletowe ciało, a jego pazury są teraz szare. Po grzbiecie biegną wystające kolce, a jego ogon jest biały i pokryty czarnymi pasami.

W serii "Ben 10: Omniverse", głowa De Szramy jest odwrócona w poprawnym kierunku. Posiada dodatkowe oko na jego piersi. Wyglądem budzi wysokie podobieństwo do Ponurego Żniwiarza. Jego druga skóra, została zmodyfikowana i teraz wygląda jak płaszcz z kapturem okrywającym jego głowę. Kolce na grzbiecie są dłuższe i zakrzywione, a skóra na rękach tworzy rękawy okrywające kończyny do połowy.

W serii "Ben 10: Nowa Generacja", "Ben 10: Mistyczne Universum", "Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa" oraz "Ben 10: The Power", De Szrama wygląda tak samo jak w serii "Ben 10: Obca Potęga".

W serii "Mikut 10: Kosmiczny Chaos", De Szrama wygląda tak samo jak w serii "Ben 10: Omniverse".

Osobowość

De Szrama jest sadystyczną i szaloną postacią, lecz potrafi być ostrożny. Podobnie do Aggregora, woli pracować sam, choć korzysta z pomocy sługusów takich jak: Cyrkowe Dziwadła, dr. Viktora, kosmicznego wilkołaka, kosmicznej mumii, Crüjo i Kuphulu. Tak samo jak Malware, De Szrama myśli, że gdy zdobędzie Omnitrix, posiądzie cały wszechświat.

Umiejętności

De Szrama może być niematerialny i niewidzialny, a także potrafi kontrolować swoją gęstość. Umie zmienić się w formę przypominającą dym. Za skórą chowa przerażające macki. Potrafi strzelać potężnymi wiązkami energii i może przejąć pełną kontrolę nad istotami żywymi. Posiada również potężne telekinetyczne zdolności, których zakres jest wciąż nieznany. Wiadomo natomiast, że może wchłonąć uprawnienia innych istot żywych, a także jest w stanie przekształcić je w swoje sługi z gatunku Ektonurytów.

Alternatywne historie

Ben 10: Nowa Generacja

Cyber Duch pojawia się w odcinku "Obcy są wśród nas", gdzie trzymany był w więzieniu w siedzibie hydraulików. Gdy Krylstar włamał się do aresztu, by zawrzeć sojusz z Vilgaxem, ten wyrzucił go przez barierkę i spadł prosto do celi De Szramy. Ektonuryt przejął ciało nieprzytomnego Petrosapiena i zaatakował Vilgaxa. Później Cyber Duch, wraz z resztą więźniów ucieka z aresztu. Ektonuryt przejmuje ciało jednego z mieszkańców Undertown i odlatuje.

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Cyber Duch pojawia się w odcinku "Strach ma wielkie oczy", gdzie pomaga Mr. Scareowi w pokonaniu grupy bohaterów.

Dawniej po ucieczce z więzienia, podczas awarii prądu stworzył wroga o imieniu "Scare". Cyber Duch stworzył go, aby ten dręczył lub uśmiercił Karla, jego rodzinę, czy przyjaciół i pomagał wszystkim jego wrogom.

Występy

Ben 10: Nowa Generacja

Ben 10: Mistyczne Universum

Ben 10: Kosmiczne Uniwersum

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Ben 10: The Power

Ciekawostki

  • W seriach "Ben 10" i "Ben 10: Obca Potęga", De Szrama nazywany jest Cyber Duchem, lub Fantomem, ponieważ nikt dotychczas nie znał jego prawdziwego imienia.

Galeria

Zobacz też