FANDOM

Bugbolt to kosmita z nieznanej próbki DNA z nieznanej planety.

Wygląd

Ben 10.000: Nowa Generacja

Bugbolt jest obcym przypominającym wielkiego ziemskiego insekta. Posiada masywny tułów oraz mniejszą głowę. Na grzbiecie znajduje się twardy pancerz w kolorze brudnego złota, która pokryty jest niewielkimi, cienkimi i ostro zakończonymi kolcami. Ma zielone oczy otoczone czarnymi kręgami oraz paszczę wypełnioną zębami. Po bokach twarzy wyrastają zagięte do środka kolce, a na czole widoczna jest para mniejszych podobnych do tych na grzbiecie. Skóra na jego głowie jest brązowa, a spodnia część tułowiu jest nieco jaśniejsza. Posiada cztery odnóża - dwa przednie są masywniejsze, a dwa tylne cieńsze. Kończyny wyposażone są w trzy chwytne palce. Symbol Omnitrix'a znajduje się na klatce piersiowej kosmity.

Umiejętności

Bugbolt posiada niezwykle trwały pancerz, który chroni go przed większością obrażeń. Jest w stanie przeżyć w ekstremalnych temperaturach, a także wytrzymać nacisk 2 ton. Siła kosmity jest zwiększona, szczególnie w okolicach kończyn, co umożliwia mu szybkie i sprawne poruszanie się na czterech odnóżach. Cudzoziemiec potrafi też zwinnie skakać, unikać ataków oraz błyskawicznie reagować na niebezpieczeństwo.

Główną umiejętnością Bugbolta jest zdolność do generowania energii z pyska oraz wykorzystywania jej do celów ofensywnych, na przykład w postaci pocisków energetycznych. Obcy jest w stanie absorbować energię poprzez wchłanianie jej paszczą, a poprzez dostateczne skumulowanie dużej ilości, Bugbolt może strzelać energetycznymi kulami, zamykając w nich przeciwników. Cudzoziemiec wykazał, że kule, które wypuszcza potrafią paraliżować zamykane ofiary. Poprzez skierowanie wystrzeliwanej energii w podłoże, obcy może unosić się w powietrzu.

Wady

Bugbolt jest bezsilny w walce z kosmitą, który potrafi absorbować energię.

Zdolność lotu, którą obcy zyskuje poprzez odrzut, jest ograniczona przez to, że Bugbolt musi oddychać, co oznacza, że musi zrobić niewielką przerwę między kolejnymi wdechami. Kosmita będzie musiał wziąć głęboki oddech przed ponownym wystrzałem.

Historia

Ben 10.000: Nowa Generacja

  • Bugbolt debiutuje w odcinku "Podzieleni upadniemy", gdzie Ben korzysta z niego, aby umieścić zwiadowców Krenthów w kulach energii, tak żeby ich nie krzywdzić. Później kosmita tworzy wyjście z muzeum, niszcząc strop i razem z Kai wyskakują z budynku.

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Występy

Ben 10.000: Nowa Generacja

Sezon 1

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Sezon 2

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki