FANDOM

Disambig-icon.png Tytuł tej strony odnosi się do większej ilości haseł!
Zobacz artykuł ujednoznaczniający dotyczący artykułów o tej samej nazwie - "Blaze (ujednoznacznienie)".

Blaze to dwudziesty piąty odcinek serii "Ben 10: Nowa Generacja". Został napisany przez użytkownika WindMarine12.

Streszczenie

Gdy w Undertown wybucha pożar, Drużyna podejrzewa tylko jedną osobę.

Fabuła

W Undertown Hydraulicy gonią mężczyznę w kapturze, który okradł sklep. Postać wbiega w tłum i przewraca się. Kaptur zsuwa się z głowy. Okazuje się, że to Blaze. Hydraulik dogania go i aresztuje. Nagle za nimi wybucha ogromny pożar. Później w Bazie Hydraulików, Blaze siedzi w areszcie. Próbuje wytłumaczyć Benowi, że to nie on spowodował wybuch. Ben mówi, że mu wierzy i ma do niego kilka pytań. Przyciąga dłonią holograficzny ekran przed celę Blaze'a. Na ekranie widniała walizka, którą ostatnio Blaze ukradł. Ben pyta go gdzie jest teczka i czy zna jej zawartość. Blaze żartuje odpowiadając przecząco. Ben przypomina mu, że ukradł ją tydzień temu. Blaze mówi Benowi o wszystkim co było w walizce. Twierdzi, że znajdowały się w niej informacje o "Honorowych Herosach" i że on sam jest na liście osób do zwerbowania. Ben mówi mu, że specjalnie pozwolił mu ją ukraść bo wiedział, że Blaze na pewno się zgodzi. Blaze ucicha. Ben składa mu propozycję. Drużyna i Hydraulicy wezmą go pod swoje skrzydła i nauczą kontrolować swoje emocje. Dodaje, że może im pomóc w schwytaniu podpalacza i oczyścić swoje imię. Blaze powoli wstaje i mówi, że zgadza się. Tennyson otwiera jego celę, zdejmuje kajdany energetyczne i wyciąga w jego stronę rękę. Ignit "strzepuje" ogień z dłoni, tak by nie poparzyć chłopaka i ściska jego dłoń.

Akcja ponownie przenosi się do Undertown. Blaze dostaje zadanie od Bena by porozglądał się po Undertown i w razie czego zapamiętał twarze wszystkich podejrzanych obcych, których umiejętności mogą być związane z ogniem i których zauważy. Ignit wchodzi do baru "Czarna dziura". W przejściu mija go piękna kobieta. Wpatruje się w nią dopóki nie zniknie za drzwiami. Siada na stołku i dyskretnie się rozgląda. Dzięki swojemu niesamowitemu zmysłowi obserwacji, Blaze zauważa, że w barze było trzech różnych ognistych obcych: Ignit i dwóch Pyronitów. Nagle słychać ogromny huk. Blaze szybko wybiega z baru. Tym razem ogień wybuchł w sklepie kilka budynków od "Czarnej dziury". Ben, przez komunikator, pyta Ignita czy może to ugasić. Blaze szybko wchłania płomienie. Prosi Bena żeby spotkali się przy jeziorze Undertown by omówić pewne sprawy.

Chwilę później, przy jeziorze stoi Blaze. Wtem przybiega Raptus. Chłopak pyta o co chodzi. Blaze mówi mu wszystko co widział. Twierdzi, że złoczyńca musiał przed atakiem przebywać w "Czarnej dziurze", ponieważ przed wstąpieniem do karczmy dokładnie się rozejrzał. W okolicy nie przebywał żaden ognisty obcy. Wysnuwa wniosek, że podpalacz jest Ignitem lub Pyronitą i gdy wyszedł z baru przebywał blisko, prawdopodobnie planując swój atak. Ben kontaktuje się z Gwen i Kevinem. Każe im szukać Pyronitów lub Ignitów. Para znajdowała się w innej części Undertown. Po spotkaniu pierwszego Pyronity, Kevin zatrzymuje go a Gwen wchodzi do jego głowy. Szybko stwierdza, że to nie on spowodował wybuch. Ruszają dalej. Po długich przesłuchaniach kilku obcych, po drodze wymija ich Ignitka. Gdy była na wprost kosmitki, Gwen spogląda jej w oczy. Obie zamierają w bezruchu. Kevin pyta się o co chodzi. Gwen dyskretnie mówi, że ona jest podpalaczem. Wtem Ignitka zaczyna uciekać. Kevin spostrzega, że pod nim i Gwen rzucona została bomba. Gwen szybko tworzy okrągła tarczę. Ben i Blaze stali właśnie na najwyższym punkcie w Undertown. Stamtąd bohaterowie mieli widok na całą panoramę Undertown. W centrum właśnie zauważyli wielką eksplozję. Blaze bez zastanowienia skacze i zaczyna unosić się w powietrzu, lecąc w miejsce wybuchu. W locie Gwen mówi mu, że to ona i że wbiegła do tunelu prowadzącego do Bellwood. Blaze przypomina sobie Ignitkę, którą mijał w "Czarnej dziurze". Wtem przed Gwen ląduje Blaze i wbiega do tunelu.

Ignit szybko dogania przeciwniczkę. Rzuca się na nią i przybija do podłoża. Ta drwi z niego i mówi, że po całej tej sprawie Hydraulicy i tak go zamkną. Proponuje mu żeby do niej dołączył, bo razem dadzą radę Hydraulikom. Blaze wstaje i powoli podnosi dziewczynę. Ignitka przedstawia się jako Famma i całuje go. Oczarowany Blaze zadziornie się uśmiecha. W tym momencie do tunelu wbiegają Ben, Kevin i Gwen. Ben zauważa, że Famma okłamała go i na pewno pomieszała mu w głowie. Bezskutecznie próbuje przemówić mu do rozsądku. Każe mu wybierać - dołączyć do Fammy, stracić szansę dołączenia do drużyny Bena i zmiany swojego życia, czy aresztować Ignitkę i porzucić przestępczą drogę. Blaze zamilczał. Nagle strzela w drużynę kulą ognia i wraz z Fammą uciekają w kłębach dymu.

Później, Famma i Blaze przechadzają się po niższych piętrach Undertown. Blaze pyta dziewczynę do czego jest jej potrzebny. Twierdzi, że może jej pomóc ukraść pewien cenny pierwiastek - Marloment, który został przywieziony do banku w Undertown. W zamian za pomoc da mu połowę swojego łupu. Informuje Blaze, że najpierw muszą skoczyć do sklepu. W Bazie Hydraulików, Drużyna dostaje zgłoszenie o napadzie na stary magazyn obok przystani w Bellwood. Od razu lecą na miejsce. Ben zamienia się w Armowiertła i wywarza drzwi. W środku zauważają Fammę i Blaze przeszukujących skrzynie. Ben daje Blaze'owi ostatnią szansę na powrót do normalnego życia. Ignit ignoruje go i informuje współpracowniczkę, że ma to po co przybyli. Ignici zaczynają uciekać. Drużyna rusza za nimi. Złodzieje wyskakują przez ogromne okno by zaraz wyskoczyć na dach budynku z którego wskakują do wieżowca. Ben każe Gwen polecieć na drugą stronę wieżowca a Julii na dach. Chłopak zmienia się w Ziąba. Wraz z Kevinem wchodzą do budynku. Blaze i Famma rozdzielają się. Famma wsiada do windy i umyka Kevinowi. Osmozjanin informuje o tym Julię. Na dachu Ignitka spotyka dziewczynę scaloną ze Statkiem. Ignitka drwi z dziewczyny słynnego Tennysona. Gdy Julia próbuje zaatakować, Famma unika ataku i zeskakuje z drapacza chmur. Dziewczyna informuje swojego chłopaka o ucieczce złodziejki. W międzyczasie, Ben ściga Blaze'a, który przenosi się do tajnego skarbca połączonego z bankiem w Undertown. Dzięki gadżetom, które ukradł z Fammą, łatwo unika wymyślnych zabezpieczeń pozostawiając je Benowi. Gdy Ben staje przed ogromnymi drzwiami z myślą, że zgubił Ignita, ten strzela do niego niszcząc panel i otwierając drzwi. Za drzwiami znajdował się pokój wypełniony masą laserów, które Blaze łatwo ominął dzięki jego zręczności. Żeby nie zgubić przeciwnika Ben zmienia się w Przeginkę i podąża za nim. Na końcu pokoju znajdowała się ściana. Gdy bohaterowi przeskoczyli ją okazało się, że jest jeszcze jedno zabezpieczenie - tunel zakończony polem siłowym. Blaze używa zakłócacza dzięki któremu przechodzi przez pole zostawiając Bena w środku bariery. Blaze uśmiecha się szyderczo i biegnie do skarbca. W środku zabiera do pojemnika tyle rudy Marlomentu ile może pomieścić. Nagle drzwi do sejfu zostają zniszczone przez Gigantozaura, który szybko zamienia się w Pajęczarza i atakuje Blaze'a. Rozpoczyna się walka. Ben nadal próbuje nawrócić Blaze. Gdy Blaze próbuje zadać ostateczny cios, do skarbca wchodzi Famma i ogłusza Ignita. Szybko załatwia również Bena. Chłopak pyta do czego potrzebne jest jej aż taka ilość Marlomentu. Ignitka twierdzi, że Marloment w połączeniu z żelazem może zasilić jej bomby rozmieszczone w całym Undertown. Gdy Ben próbuje wstać, Famma ogłusza go.

Później gdy Blaze się budzi zauważa, że Ben zniknął. Wtem zostaje zamknięty w barierze ochronnej, którą aktywował Ben. Chłopak mówi mu o zdradzie Fammy. Blaze ignoruje jego wypowiedź. Tennyson twierdzi, że Blaze jest egoistą, ponieważ nie rusza go nawet to, że Famma ma wystarczającą ilość Marlomentu by zniszczyć całe Undertown. Gdy Ben prosi o pomoc w pokonaniu Ignitki, Blaze mówi mu, że nie lubi grać bohatera. Po chwili ciszy, Ben odchodzi zostawiając go w skarbcu.

Tymczasem w Undertown, Famma uzbraja swoją ostatnią bombę. Ben informuje o nich zespół i każe im za wszelką cenę je znaleźć. Podpowiada, że mogą je namierzyć używając detektora. Wystarczy, że ustawią go na rudę Marlomentu. Tak też robią. Gwen znajduje pierwszą bombę i szybko daje namiary Hydraulikom. Kevin i Julia nadal poszukują. W tym samym czasie Ben znajduje kryjówkę Fammy niedaleko jeziora w Undertown. Gdy Famma uruchamiała ostatnią bombę zaatakował ją Ben pod postacią nowego obcego. Rozkazała swoim poplecznikom zabicie chłopaka podczas gdy ona zdetonuje ładunki. Ben spostrzega, że pojedynczy ładunek nie wysadzi Undertwon. By wysadzić całe miasto, wszystkie cztery ładunki muszą być uruchomione w jednakowym czasie. Wtem jeden z pachołków siadł za sterami ogromnego działa i zaczął strzelać do Bena, który za pomocą umiejętności Podróżnika zwinnie unikał strzałów. Famma używa skradzionej technologii do osłabienia Podróżnika. Teraz Ben stoi na celowniku ogromnego działa. Wtem kula ognia niszczy broń. Okazuje się, że to Blaze uratował Bena przed strzałem. Razem szybko pokonują popleczników Fammy. Famma detonuje bomby. Ben drwi z niej wiedząc, że bomby zostały rozbrojone przez jego przyjaciół. Zła Famma rzuca się na nich ale zostaje szybko pokonana przez Blaze'a. Ignitka szybko się jednak podnosi, rzuca kulę ognia pod nogi bohaterów i ucieka w dymie.

Później Ben daje Blaze'owi odznakę Honorowego Herosa, tym samym rozpoczynając poszukiwania innych członków. Blaze dziękuje Benowi i ściska jego dłoń, ale wpierw "strzepuje" z niej ogień.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Wrogowie

  • Famma (pierwsze pojawienie)

Neutralni

Kosmici

Cytaty

  • Blaze - Młody, ja nie lubię zgrywać bohatera.
  • Ben - Myślałem, że nie lubisz grać bohatera.
  • Blaze - To nie znaczy, że nie wiem jak.

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki