FANDOM

Info.png Ten artykuł jest w całości albo częściowo skopiowany z Ben 10 Wiki!
Został tu umieszczony na podstawie licencji Creative Commons.

Azmuth to Galwan z planety Galwan Prime i twórca prototypu Omnitrixa, Ultimatrixa, Askalonu, Unitrixa i Omnitrixa, a także wielu innych potężnych urządzeń.

Wygląd

Ben 10

Azmuth jest szaroskórym obcym, który mierzy zaledwie 10 centymetrów i posiada wielkie, żółte oczy z prostokątnymi źrenicami. Na brodzie rośnie sześć, długich wąsów. Nosi czarny kombinezon ze złotymi elementami, a przy sobie zawsze posiadał złotą laskę.

Ben 10: Obca Potęga/Ben 10: Ultimate Alien

Azmuth ma teraz zielone oczy, a jego wąsy stały się krótsze. Zmienił również swój strój. Teraz nosi zielono-czarną szatę ze srebrnymi naramiennikami i elementami na stopach oraz nadgarstkach.

Ben 10: Omniverse

Azmuth nie zmienił się znacznie od poprzedniej serii. Nadal nosi tę samą zielono-czarną szatę, ale teraz, po bokach głowy wyrastają po dwa wąsy. Na jego ciele pojawiły się niewielkie, ciemne plamy.

Ben 10: Nowa Generacja

Azmuth wygląda identycznie jak w seriach "Ben 10: Obca Potęga" i "Ben 10: Ultimate Alien".

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Azmuth wygląda podobnie jak w "Ben 10: Obca Potęga" i "Ben 10: Ultimate Alien". Jedyną różnicą jest jego ubiór. Nosi teraz kombinezon z dużą ilością metalowych elementów w kolorze zielonym.

Ben 10: Mistyczne Universum

Azmuth wygląda identycznie jak w "Omniverse".

Ben 10: The Power

Azmuth wygląda tak samo jak w serii "Omniverse".

Osobowość

Kreacje naukowe Azmutha i jego osiągnięcia uczyniły go szanowanym naukowcem w całym wszechświecie. Profesor Paradox nazywa go najmądrzejszą istotą we wszechświecie, ale Azmuth sprzeciwił się temu mówiąc, że jest najmądrzejszy tylko w trzech galaktykach. Jest także zaufanym doradcą hydraulików.

Azmuth jest bardzo pesymistyczny - nie chciał wyłączyć trybu autodestrukcji Omnitrixa, mimo, że oznaczało to zniszczenie wszechświata, po prostu dlatego, że nie wierzy, że wszechświat jest wart ratowania. To dlatego, że wymyślił Omnitrix, by kosmici wszechświata mieli lepsze zrozumienie siebie, a niektórzy chcą użyć tego urządzenia jako broni. W "Ben 10: Obca Potęga", Azmuth stał się mniej pesymistyczny i bardziej poważny.

Mimo wszystkiego, Azmuth ma dobre serce i zawsze myśli o dobrze społeczeństwa.

Umiejętności

Nawet przez super-inteligentnych standardach Galwana, sprawność umysłowa Azmutha jest uważana za znacznie przewyższającą jego rasę. Jest traktowany jako najmądrzejsza istota we wszechświecie (lub co najmniej w trzech galaktykach). Jest utalentowanym wynalazcą.

Wady

Pomimo tego, że wynalazł Omnitrix, nie umie dobrze nim walczyć. Usprawiedliwia się tym, że brakuje mu praktyki.

Pomimo tego, że jest najmądrzejszą osobą w trzech galaktykach, jego mądrość zawiodła w odcinku "Ostateczna rozgrywka". Nie przewidział tego, że cokolwiek, lub ktokolwiek może zniszczyć jego planetę, więc nie stworzył planu awaryjnego, mówiąc, że nie ma czasu na takie bzdury.

Podobnie jak wszyscy Galwanie, jego niewielki rozmiar sprawia, że jest ​​fizycznie narażony na ataki większych wrogów.

Historia

Alternatywne historie

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Azmuth pierwszy raz pojawił się w odcinku "Test na bohatera", gdzie zrobił dla nieświadomego Karla, symulację, w której miał zobaczyć, czy chłopak da sobie radę jako bohater.

W odcinku "Planeta Omega", Azmuth zlecił Karlowi pierwszą misję poza Ziemią. Misja polegała na powstrzymaniu sporu między plemionami z rasy Menalcan na planecie Omega.

Później, Galwan pojawia się w tej serii dość często, gdzie zazwyczaj pomaga Karlowi i hydraulikom.

Ben 10: Nowa Generacja

Azmuth pojawia się w odcinku "Mapa", gdzie opowiada drużynie historię rasy Kontelijczyków, ich króla Gaazona oraz stworzonego przez władcę Kamienia Kontelijczyków.

Następnie pojawia się w odcinku "Zagłada cz.1", gdzie wyświetla się jako hologram z holorzutnika. Tłumaczy drużynie, że gdy użytkownik Kamienia, jego moc będzie malał, gdy będzie oddalał się od grobu króla Gaazona.

Pojawia się również w odcinku "Zagłada cz.2", w którym razem z profesorem Paradoxem obmysla plan dla drużyny Bena. Twierdzą, że dałoby się wyssać energię z Vilgaxa i "wrzucić" ją z powrotem do Kamienia. Gdy Tennyson chciał wcielić się w Obecgo X, Galwan stwierdził, że nie będzie to potrzebne, ale chłopak kompletnie ignoruje myśliciela. Nie czekając na dalsze losy bitwy, Azmuth przenosi się do swojego laboratorium.

Mikut 10: Kosmiczny Chaos

Niegdyś mieszkał na Primusie gdzie tworzył nowe wersje obcych i Omnitrixów. Później przeprowadził się na Xenon gdzie opracował Redfritrix który 10 lat później dał Albedo na 470 urodziny. Po tym wydarzeniu zamieszkał na Galwanie, gdzie żył przez 20 lat. Rok później (seria "M10:KCH") zamieszkał na Ziemi w Ziemskiej Bazie Galwanów zbudowanej przez Albeda.

Ben 10: The Power

Azmuth pojawia się w odcinku "Ciekawostka", gdzie szuka zwłok Malware'a, które zostały skradzione przez BeVilBeda. Wyraźnie krytykuje Galwanów, że nie dopilnowali eksponatu.

Występy

Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa

Ben 10: Nowa Generacja

Ben 10: Mistyczne Universum

Ben 10: The Power

Ciekawostki

  • Według Derricka J. Wyatta, zielony to ulubiony kolor Azmutha.
  • Azmuth twierdzi, że za młodu był podobny do Bena.
  • Azmuth sądzi, że dożyje jeszcze 3000 lat.

Galeria

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki