FANDOM

Alternatywni to trzynasty odcinek serii "Ben 10.000: Nowa Generacja". Został napisany przez użytkownika WindMarine12

Streszczenie

Herosi muszą odkryć czym jest nowy świat, w którym wylądowali. Próbują również znaleźć powód dla którego Vilgax oraz Psyphon przybyli do wymiaru. Wkrótce poznają swoich alternatywnych odpowiedników.

Fabuła

Znajdujący się w nieznanym jak dotąd świecie bohaterowie, zmuszeni przez wściekły tłum mieszkańców miasta do ucieczki, ukrywają się w kanałach. Ben próbuje skontaktować się z dziadkiem, ale komunikator międzywymiarowy w Omnitrixie nie może znaleźć sygnału i częstotliwości. Kevin prowadzi herosów przez kręte tunele, chociaż sam nie wie dokąd prowadzą. Zatrzymuje się przy wyjściu z korytarza i rozgląda się uważnie, po czym stwierdza, że droga jest wolna i mogą spokojnie iść dalej. Podczas podróży po kanałach, Julia wypuszcza Statka, by niepostrzeżenie znalazł grupie jakąś kryjówkę na powierzchni. Wkrótce bohaterowie dochodzą do dziwnej lokacji, którą okazuje się być Undertown.

Podziemne miasto znacznie bardziej różniło się od tego na znanej herosom Ziemi. Kevin szybko spostrzegł różnicę i nazwał miasto "slumsami", co poniekąd bardzo dobrze oddawało charakter i wygląd osady. Rozsypujące się budynki, stragany ze zgniłymi owocami i zepsutymi kosmicznymi przysmakami, zaniedbani mieszkańcy biegający między kramikami nago lub w prowizorycznych ubraniach, zewsząd wydobywający się nieznany odór od razu dały Benowi i jego przyjaciołom się we znaki. Zniesmaczony widokami i zapachem użytkownik Omnitrixa postanowił zwiedzić Undertown i w jakiś sposób, choćby najmniejszy, pomóc mieszkającym w nim obcym. Podczas przechadzki między straganami wypełnionymi kosmicznym jedzeniem o dokuczliwym, gryzącym zapachu, Ben zauważył, że właściciele kramików ze strachem patrzą na nich i chowają się, gdy tylko podejdą bliżej. Levin dostrzega niewielkie stoisko prowadzone przez Argita - lub kogoś kto bardzo przypominał znanego im oszusta. Ben razem z Kevinem podbiegli do znajomego obcego, który zaczął błagać o więcej czasu na spłatę długu. Zdziwieni mężczyźni próbowali wytłumaczyć Argitowi, że nie przyszli po żadne pieniądze, ale kosmiczny gryzoń upierał się przy swoim i rozpaczliwie starał się przekonać bohaterów o jeszcze dwa dni na spłatę.

Kiedy do stoiska podeszła Gwendolyn, Argit natychmiastowo schował się pod stoiskiem i zaczął trząść się z przerażenia. Zachowanie szczura bardzo zaniepokoiło bohaterów. Julia subtelnie podeszła do Argita i raz jeszcze w imieniu herosów próbowała wytłumaczyć mu, że nie chcą go skrzywdzić. Kosmita powoli wychylił się z pod straganu i dyskretnie obejrzał stojących przed nim herosów. Wciąż pełen niepokoju, uspokoił oddech i zapytał kim są, skoro nie znanymi mu okrutnymi ludźmi, za których ich wziął. Zamysły Bena potwierdziły się. Wymiar, do którego trafili jest domem złej wersji Tennysona i jego przyjaciół. Julia stwierdza, że skoro ich alternatywni odpowiednicy są tacy przerażający i złowrodzy, że całe Undertwon i prawdopodobnie Bellwood się ich boją to oni powinni położyć kres nikczemnym knowaniom ich złych wersji. Gwendolyn mówi, że ich alternatywy mogą być znacznie groźniejsze i potężniejsze niż oni sami, dlatego najpierw muszą dowiedzieć się o nich jak najwięcej. Ben jednomyślnie stwierdza, że ich pobyt w tym alternatywnym wymiarze nieco się przedłuży.

Tymczasem, Vilgax i Psyphon zostają wyrzuceni z tunelu czasoprzestrzennego prosto w centrum Bellwood, gdzie mieszkańcy szybko do nich podbiegają i próbują ukryć, tłumacząc się tym, że "Przywódca może ich zauważyć". Jednak Vilgax brutalnie odpycha podbiegających ludzi. Mieszkańcy oszołomieni widokiem zaczynają uciekać, a nad głowami przybyłych obcych pojawiają się ogromne roboty i mniejsze drony. Psyphon rozpoznaje w robotach Techadony, jednak te są widocznie większe i zmodyfikowane. Ogromne droidy otaczają Vilgaxa oraz jego podwładnego i niezwłocznie ich atakują, oddając salwy z wbudowanych dział. Obcym udaje się unikać pocisków. Psyphon wpisuje kod w swoim skafandrze i wytwarza wielką tarczę w kształcie kopuły. Techadony zaczynają uderzać w barierę, która odpycha ich na otaczające budynki. Wtem na niebie pojawia się wielka platforma, która obniża swój lot i ląduje obok kopuły. Techadony przestają atakować i stają na baczność. Z platformy schodzi postać do złudzenia przypominające arcywroga Vilgaxa - Bena, jednak jest to jego zły, alternatywny odpowiednik.

Złowrogi Ben 10.000 bezlitośnie ogląda znajdujących się za kopułą obcych. Przemawia do Techadonów, mówiąc, że atakiem na tę dwójkę spowodowali wiele zniszczeń w jego państwie. Normalnie kazałby jednemu ze swoich popleczników posprzątać cały bałagan, ale widząc kogo zaatakowały droidy, Tennyson gwałtownie wciska tarczę swojego Omnitrixa i transformuje się w złą wersję Czterorękiego. W postaci kosmity, Ben atakuje jednego ze swoich robotów i brutalnie okłada go czterema pięściami. Po serii potężnych ciosów, robot wyłącza się, a Tennyson szybkim ruchem wbija swoje ręce w klatkę droida i wyciąga jego "serce". Pozostałe Techadony nadal bacznie stoją, póki Tennyson nie rozkazuje im się wycofać. Stwierdza, że sam zajmie się swoimi gośćmi. Rozpoznaje w Vilgaxie i Psyphonie swoich przeciwników, ale Vilgax próbuje zapewnić go, że pochodzą z innego wymiaru i przybyli do jego świata, aby zawrzeć wartościowy sojusz. Zły Tennyson uświadamia mu, że, by dyskutować z nim należy pokonać go w walce wręcz. Chimer Sui Generis spogląda na Psyphona i daje mu znak, by wyłączył pole ochronne. Gdy tylko kopuła opada, Tennyson w postaci Chimery atakuje wroga.

W międzyczasie, bohaterowie dzięki Argitowi zdobywają przebrania, które wykorzystują do przebywania w podziemnym mieście bez wywoływania strachu u mieszkańców. Levin próbuje zamówić w barze "Czarna dziura" jakiś zdatny do picia napój. Zajmujący stolik w kącie herosi dyskutują o planie działania. Na razie niewiedzą nic o swoich alternatywach, dlatego są w pewnym stopniu bezsilni. Rozmowę przerywa niewielki kosmita, który wbiegając do baru krzyczy o zbliżającej się egzekucji. Wtem wszyscy obcy z miasta wybiegają z domów, zza straganów ze sklepów niosąc cenne przedmioty. Bohaterowie natychmiast ruszają za nimi, a Levin któremu udało się zamówić koktajle musi porzucić długo zamawiane napoje. Poirytowany wybiega z baru, by po chwili ujrzeć wielki wybuch many. Zaraz potem następuje kilka mniejszych eksplozji. Bohaterowie szybko przebiegają przez kręte uliczki, wbiegają do domów i przeskakują nad dachami, by dostać się na miejsce wypadku. Wybiegają zza rogu i dostrzegają uciekającego przed pociskami z many Argita. Bohaterowie dostrzegają złowrogą wersję Gwendolyn i Kevina, którzy terroryzowali gryzonia i próbowali wymusić spłatę długu. Rudowłosa kobieta, nazywana przez innych "Rudą" lub "Wiedźmą" zabawiała się, dręcząc przerażonego Argita. Zły Kevin stał obok jego stoiska i obojętnie przyglądał się całemu zajściu. Wtem, gdy gryzoń był dostatecznie blisko, Levin chwycił go za kubrak i zaczął grozić wytworzonym z ręki mieczem. Ruda podeszła do swojego kochanka i opierając się o niego zaczęła przysłuchiwać się konwersacji. Oszołomiony Argit nie mógł wydusić z siebie żadnego słowa, dlatego zniecierpliwiona Wiedźma bestialsko zamordowała kosmitę na oczach całego Undertown.

Tłum panikuje i zaczyna uciekać. Do akcji wkraczają bohaterowie z Ziemi Pierwszej. Ben szybko transformuje się w Pajęczarza i strzela serią pajęczych pocisków w Wiedźmę, która reaguje na nadchodzące zagrożenie i tworzy barierę z energii. Kevin i Gwen szarżują na złego Kevina, który spokojnie czeka na nadciągających oponentów. Gdy herosi atakują go, ten zwinnie unika ciosów i rzuca swoim alternatywnym odpowiednikiem w Anodytkę. Julia nie wtrąca się do walki, ale próbuje ocalić cywili i przenieść ich w bezpieczne miejsce. Pajęczarz zadaje kilka szybkich ciosów, jednak zła Gwen korzysta ze swojej many i strzela w obcego wiązką energii, która odrzuca go w strop Undertown. Gwen podejmuje się walki ze swoją złowrogą alternatywą, a Kevin usiłuje zmierzyć się ze swoją. Wiedźma zauważa podobieństwo do swojej przeciwniki. Obie kierują na siebie promień many, jednak okazuje się, że energia złej Gwen jest potężniejsza i dobra Gwendolyn zostaje wyeliminowana z walki. Kevin zauważa to i dekoncentruje się, co daje złemu Levinowi szansę na atak. Silnie wyprowadzony cios powala mężczyznę na ziemię. Wtem przed alternatywami pojawia się nowy obcy Tennysona - Quake. Jednym uchem ciała wytwarza potężną falę uderzeniową, która chwilowo nokautuje przeciwników.

W centrum alternatywnego Bellwood, zły Ben w postaci Megaszpona nadal walczy z Vilgaxem, który nie daje za wygraną. Przyglądający się z boku Psyphon dyskretnie wystukuje na swoim skafandrze kod, którym aktywuje implanty wszczepione w mięśnie swojego pana, tym samym powiększa jego siłę. Z większą muskulaturą i tężyzną fizyczną Vilgax przechyla szalę zwycięstwa na swoją stronę. Chcąc się obronić, Tennyson próbuje zmienić się w Way Biga, ale zostaje rzucony w wieżowiec. W powietrzu, resztkami sił przekształca się w Plazmę i zaczepiając się o dwa drapacze chmur tworzy swego rodzaju katapultę, z której wystrzela się wprost na Vilgaxa. Chimera Sui Generis natychmiast reaguje na zbliżającego się wroga i przedziera jego ciało pięścią, by przechwycić statek antygrawitacyjny. Po wyłączeniu urządzenia zły Ben odmienia się i będąc pod wrażeniem umiejętności bojowych oponenta postanawia go wysłuchać, jednak najpierw oferuje mu, by przenieśli się do jego pałacu. Vilgax zgadza się i razem z Psyphonem i Tennysonem wsiada na latającą platformę.

Quake korzysta z mocy wibracyjnych i zawala strop nad złymi wersjami jego przyjaciół, tak, by jego grupa mogła uciec. Julia stwierdza, że nie mogą zostawić mieszkańców Undertown w niebezpieczeństwie. Ben po krótkim namyśle zgadza się ze swoją dziewczyną, jednak nim mógł wdrożyć jakiś rozkaz w życie, z każdej strony Podmiasta wydostają się Techadony, które otaczają Wiedźmę i złego Levina. Ruda dostaje komunikat od swojego kuzyna, że przybył ważny gość, który chciałby widzieć się z nimi, co zmusza ją i jej ukochanego do odwrotu. Oboje spokojnie odwracają się i wylatują z Undertown na platformie z many. Przed całkowitym opuszczeniem miasta, Ruda gestem oznajmia bohaterom, że jeszcze się zobaczą, a Techadonom rozkazuje pojmać herosów. Pojawia się więcej robotów, które powoli nacierają na Bena, Gwendolyn, Kevina i Julię.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Używani przez Bena 10.000

Używani przez złego Bena 10.000

Cytaty

Wkrótce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki