FANDOM

Łebkrab to kosmita z próbki DNA Cerebroskorupiak z planety Encephalonus IV.

Wygląd

W seriach "Obca Potęga"/"Ultimate Alien", Łebkrab wygląda jak wielki skorupiak pokryty ciemnopomarańczowym egzoszkieletem. Kosmita ma szczypce oraz sześć krabich odnóży. Obcy ma dużą głowę, na której widoczne są zielone niewielkie oczy oraz usta, a także niewielkie kolce. Na czaszce znajdują się masywne płyty, które obcy może otworzyć, ujawniając swój różowy mózg. Symbol Omnitrixa/Ultimatrixa znajduje się na na szaro-czarnym pasie.

W serii "Ben 10: Omniverse", Łebkrab ma czarno-zielony pionowy pas znajdujący się na dolnej części jego ciała oraz na płytach na głowie. Kolce na głowie kosmity są teraz dłuższe i pojawiają się również na brodzie oraz na kończynach górnych. Ma teraz cztery odnóża zamiast sześciu, a na stawach dolnych kończyn znajdują się czarne pasy. Każda z nóg ma teraz jeden stawa zamiast dwóch. Zielone oczy kosmity łączą się z czarnym pasem, który rozciąga się wokół jego czoła. Symbol Omnitrixa znajduje się na zielono-białym pasie na szyi.

W seriach "Karl 10: Spadkobierca Omnitrixa" i "Ben 10: Nowa Generacja", Łebkrab wygląda tak samo jak w seriach "Obca Potęga"/"Ultimate Alien".

Umiejętności

Czaszka Łebkraba mieści ogromny mózg, który zapewnia mu olbrzymią inteligencję. Potrafi rozwiązywać trudne obliczenia i równania w myślach w zaledwie kilka sekund. Zna złożoną fizykę kątową i może wizualizować równania i ruch obiektów tak, jakby rzeczywiście znajdowały się na miejscu. Kosmita może określić mechaniczne wartości i właściwości fizyczne obiektu po prostu patrząc na niego. Dzięki intelektowi, Łebkrab potrafi doskonale zrozumieć umysły i manieryzm swoich wrogów oraz poznać wszelkie użyteczne przedmioty wokół niego, dzięki czemu z góry wie jakie kroki wykonać, by szybko pokonać przeciwników. Jego IQ jest równe 10^30.

Łebkrab może generować i manipulować elektrycznością na różne przydatne sposoby, takie jak popychanie lub wznoszenie wrogów, porażanie ich czy tworzenie ochronnych pól siłowych z energii poprzez otworzenie płyt egzoszkieletu, które chronią mózg obcego.

Kosmita jest w stanie strzelać piorunami i tworzyć ogromne wybuchy energii. Używając elektryczności, Łebkrab może telekinetycznie poruszać dowolnymi obiektami, a nawet istotami żywymi. Może tworzyć elektryczność ze swoich szczypiec bez konieczności otwierania płyt na jego głowie. Obcy potrafi też za pomocą elektrokinezy kontrolować technologię.

Łebkrab jest także bardzo silny i zwinny. Może chodzić po ścianach oraz po sieci Pajęczarza.

Kosmita wykazał się również umiejętnością lewitowania do kilku metrów nad ziemią.

Wady

Łebkrab podatny jest na fale dźwiękowe, które mogą spowodować, że kosmita zdekoncentruje się, co z kolei sprawi, że nie będzie mógł w stanie w pełni używać mocy.

Łebkrab potrafi być egoistyczny, co sprawia, że zapomina o najprostszych rzeczach.

Jeżeli Łebkrab będzie chciał uwolnić energię elektryczną ze swojego mózgu, podczas gdy powłoka jest zamknięta, spowoduje to wstrząs i uszkodzenie mózgu.

Jego elektryczne ataki mogą zostać uziemione.

Występy

Ben 10: Nowa Generacja

Ben 10.000: Nowa Generacja

Ben 10: The Power

Ben 10: Kosmiczne Uniwersum

Ciekawostki

Galeria

Zobacz też